AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #2 Skrevet 13. desember 2022 Jeg gjør det på legekontoret. Noen runder skyllinger på hvert øre så løsner det. Anonymkode: aa6e6...bbc 3 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #3 Skrevet 13. desember 2022 Kjøp skylleballong til øret + revaxør. Bruk revaxør i 3 dager og så skyller du med den ballongen til du får ut gugga. Få gjerne hjelp til å skylle øret slik at vedkommende kan lyse inn i øret ditt og se om det er noen fremgang. Jeg gjør dette på mannen flere ganger i året da han har ekstreme mengder voks.. Anonymkode: d0813...db0 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #4 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg gjør det på legekontoret. Noen runder skyllinger på hvert øre så løsner det. Anonymkode: aa6e6...bbc Kan man spørre legen om det på en vanlig time eller syns de det er ekkelt? Anonymkode: 0b441...fdd
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #5 Skrevet 13. desember 2022 Ørelys er juks og fanteri. Gå heller til legen. Anonymkode: c694a...f56 4 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #7 Skrevet 13. desember 2022 Du får skylt øret på legekontoret, eller du kan kjøpe en skylleballong på apoteket og skylle med lunkent vann til deg kommer ut. Anonymkode: c3cd1...17a 3
Blåjojo Skrevet 14. desember 2022 #8 Skrevet 14. desember 2022 Mulig du bare trenger å gå på laboratoriet for å få skylt ørene. Legen gjør det nok ikke. Og de synes aldri sånne ting er ekkelt. Men revaxør eller matolje i 3 dager og deretter skylling fungerer godt. Kan være lurt å be de på labben sjekke om du faktisk har mye ørevoks før du begynner med noe som helst. 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #9 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kjøp skylleballong til øret + revaxør. Bruk revaxør i 3 dager og så skyller du med den ballongen til du får ut gugga. Få gjerne hjelp til å skylle øret slik at vedkommende kan lyse inn i øret ditt og se om det er noen fremgang. Jeg gjør dette på mannen flere ganger i året da han har ekstreme mengder voks.. Anonymkode: d0813...db0 Dette virker, ørelys virker ikke. Anonymkode: 89fa8...987 2
K.B. Skrevet 14. desember 2022 #10 Skrevet 14. desember 2022 Ørelys er bare tull. tror du at du har mye ørevoks, så bruk revaxør og skulleballong. 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #11 Skrevet 14. desember 2022 10 hours ago, AnonymBruker said: Kan man spørre legen om det på en vanlig time eller syns de det er ekkelt? Anonymkode: 0b441...fdd Det er ikke legen som gjør det, men syke/helsepleierne som jobber der. De har en sprøyte som er mye kraftigere enn den ballongen du får i Revaxør. Den er egentlig helt ubrukelig. Anonymkode: aa6e6...bbc 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #12 Skrevet 14. desember 2022 Jeg forstår ikke hvordan hauger med ørevoks er blitt så normalisert at folk tenker at "sånn er det bare". Jeg og barna har knapt ørevoks, det har heller ikke venninnene mine med deres barn. Mannen min får økt produksjon når han er på jobb (4/4-rotasjon. Det forsvinner når han er hjemme og spiser bra. Grunnen til dette er livstil og kostholdsrelatert. Jeg pleide å ha masse ørevoks og ørerelaterte problemer som barn/tenåring/ung voksen, men det forsvant da jeg la om kostholdet som 25-åring. Alle disse tingene som folk har i syke mengder, ørevoks, utflod, soppinfeksjoner, snørrete hele året, luft i magen og trøbbel med fordøyelse osv, er kroppen som prøver desperat å be om bedre forhold. Hva med å lytte? Du trenger ikke god hørsel engang for det. Anonymkode: 6fd6c...839 2
Mamajune11 Skrevet 14. desember 2022 #13 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg forstår ikke hvordan hauger med ørevoks er blitt så normalisert at folk tenker at "sånn er det bare". Jeg og barna har knapt ørevoks, det har heller ikke venninnene mine med deres barn. Mannen min får økt produksjon når han er på jobb (4/4-rotasjon. Det forsvinner når han er hjemme og spiser bra. Grunnen til dette er livstil og kostholdsrelatert. Jeg pleide å ha masse ørevoks og ørerelaterte problemer som barn/tenåring/ung voksen, men det forsvant da jeg la om kostholdet som 25-åring. Alle disse tingene som folk har i syke mengder, ørevoks, utflod, soppinfeksjoner, snørrete hele året, luft i magen og trøbbel med fordøyelse osv, er kroppen som prøver desperat å be om bedre forhold. Hva med å lytte? Du trenger ikke god hørsel engang for det. Anonymkode: 6fd6c...839 Kan du utdype? Vi har heller ikke store mengder ørevoks. Utflod derimot er der en del av, men det er pga kobberspiralen. Tror og håper jeg.
Eremitten Skrevet 14. desember 2022 #14 Skrevet 14. desember 2022 Tett øre kan skyldes ørevoks, men det kan også skyldes f.eks. tett nese/væske i mellomøret. Få det undersøkt hos lege først. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #15 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg forstår ikke hvordan hauger med ørevoks er blitt så normalisert at folk tenker at "sånn er det bare". Jeg og barna har knapt ørevoks, det har heller ikke venninnene mine med deres barn. Mannen min får økt produksjon når han er på jobb (4/4-rotasjon. Det forsvinner når han er hjemme og spiser bra. Grunnen til dette er livstil og kostholdsrelatert. Jeg pleide å ha masse ørevoks og ørerelaterte problemer som barn/tenåring/ung voksen, men det forsvant da jeg la om kostholdet som 25-åring. Alle disse tingene som folk har i syke mengder, ørevoks, utflod, soppinfeksjoner, snørrete hele året, luft i magen og trøbbel med fordøyelse osv, er kroppen som prøver desperat å be om bedre forhold. Hva med å lytte? Du trenger ikke god hørsel engang for det. Anonymkode: 6fd6c...839 Hvilket kosthold reduserer ørevoks? Nå ble jeg nysgjerrig. Anonymkode: db1cd...c76 2 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #16 Skrevet 14. desember 2022 Bare tull. Gå til en privat ØNH, der suger de UT møkka. Etterpå bruker du INGEN q-tips eller andre ting som fucker opp. Etter en runde hos ØNH kan du gå mange år etterpå, øret er selvrensende. Men folk dytter voksen innover med q-tips. Min mor holdt på med øreskyllinger i årevis...plutselig store propper med voks. Fikk henne til en ØNH som jeg betalt, som fikk sugd ut ALT. Hun hadde ny hørsel etterpå 👍 Anonymkode: 2cc35...ca7 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #17 Skrevet 14. desember 2022 Mamajune11 skrev (5 minutter siden): Kan du utdype? Vi har heller ikke store mengder ørevoks. Utflod derimot er der en del av, men det er pga kobberspiralen. Tror og håper jeg. Hverken kobberspiral eller hormonprevensjon er bra for kroppen, det fucker opp hele hormonbalansen. Jeg har kun to planlagte barn, og har ikke brukt hormonprevensjon siden jeg var 20. Vi bruker kondom, pessar og NHS. Har sex minst annahver dag fordi jeg har lyst (ingen lystreduksjon av prevensjon). AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvilket kosthold reduserer ørevoks? Nå ble jeg nysgjerrig. Anonymkode: db1cd...c76 Å spise mat av råvarer, og så nært opp til råvarer som mulig. Masse kvalitetskjøtt, villfisk, egg, grønnsaker, frukt, bær, upasteuriserte melkeprodukter, syrnet korn (surdeigsbakst), bløtlagte og spirede nøtter, frø og belgfrukter. Nok uraffinert salt, spiser innmat og kraft, og bruker hele dyret. Vi unngår ultraprossesert mat, begrenser prosessert mat, lager mest mulig fra bunnen, unngår hvitt sukker (søter begrenset med rårørsukker, kokossukker, lønnesirup og honning) og raffinert salt, prosseserte vegetabilske oljer (spiser masse smør, bruker animalsk fett som smult, talg og fjærkrefett, kokos og palmeolje fra bærekraftig dyrking, extra virgin olivenolje). Ville eller gressfora dyr/fisk, økologiske, ville eller selvdyrka vegetabilia. Jeg jobber 80%, vi har robotstøvsuger og et KonMariet hjem, og ungene (9 og 12) hjelper til med både husarbeid og matlaging. Når mannen er hjemme jobber han deltid med et hobbyprosjekt, og bidrar med større prosjekter i hagen (vi er rundt 30% selvforsynt halve året). Marit Kolby har masse om dette, selv om fasting er det folk henger seg opp i. Jeg faster ikke (spiser sist kl 19 og frokost kl 08, lunsj i 14-tida ingen mellommåltider), mens mannen gjør (spiser ikke frokost, lunsj kl 13 og middag kl 19). Ungene spiser 3-4 måltider, blir et ekstra på skolen. Jeg skjønner at dette ikke er for alle, men de fleste har tid til å bruke 10 min i uka på å bake surdeigsbrød f. eks. Anonymkode: 6fd6c...839 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #18 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hverken kobberspiral eller hormonprevensjon er bra for kroppen, det fucker opp hele hormonbalansen. Jeg har kun to planlagte barn, og har ikke brukt hormonprevensjon siden jeg var 20. Vi bruker kondom, pessar og NHS. Har sex minst annahver dag fordi jeg har lyst (ingen lystreduksjon av prevensjon). Å spise mat av råvarer, og så nært opp til råvarer som mulig. Masse kvalitetskjøtt, villfisk, egg, grønnsaker, frukt, bær, upasteuriserte melkeprodukter, syrnet korn (surdeigsbakst), bløtlagte og spirede nøtter, frø og belgfrukter. Nok uraffinert salt, spiser innmat og kraft, og bruker hele dyret. Vi unngår ultraprossesert mat, begrenser prosessert mat, lager mest mulig fra bunnen, unngår hvitt sukker (søter begrenset med rårørsukker, kokossukker, lønnesirup og honning) og raffinert salt, prosseserte vegetabilske oljer (spiser masse smør, bruker animalsk fett som smult, talg og fjærkrefett, kokos og palmeolje fra bærekraftig dyrking, extra virgin olivenolje). Ville eller gressfora dyr/fisk, økologiske, ville eller selvdyrka vegetabilia. Jeg jobber 80%, vi har robotstøvsuger og et KonMariet hjem, og ungene (9 og 12) hjelper til med både husarbeid og matlaging. Når mannen er hjemme jobber han deltid med et hobbyprosjekt, og bidrar med større prosjekter i hagen (vi er rundt 30% selvforsynt halve året). Marit Kolby har masse om dette, selv om fasting er det folk henger seg opp i. Jeg faster ikke (spiser sist kl 19 og frokost kl 08, lunsj i 14-tida ingen mellommåltider), mens mannen gjør (spiser ikke frokost, lunsj kl 13 og middag kl 19). Ungene spiser 3-4 måltider, blir et ekstra på skolen. Jeg skjønner at dette ikke er for alle, men de fleste har tid til å bruke 10 min i uka på å bake surdeigsbrød f. eks. Anonymkode: 6fd6c...839 Glem brødet, spis heller store havregryn: økologiske. Ellers er det gode råvarer som du skriver, ikke kjøpe ferdiglaget mat. Fet fisk er heller ikke viktig å spise, begrens det til maks 200g i uken. Ellers så er det jo pausen mellom måltidene, samt nattfasten på 12-13t som kan være gunstig. Selv fikk jeg nytt liv av å kun bytte til råvarer, fjernet brød og pålegg proppet av e-stoffer i 2016. Jeg spiser 3 måltider, middag er siste kl 17-18. Så frokost igjen kl 8 ca...vann i mellom måltidene. Husk at vann tynner ut PH i magesyren, syren sin oppgave er å bryte ned maten. Derfor bør du ikke drikke noe særlig rett før måltid som type ca20-30min før..da blir syren svakere. Anonymkode: 2cc35...ca7 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #19 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Glem brødet, spis heller store havregryn: økologiske. Ellers er det gode råvarer som du skriver, ikke kjøpe ferdiglaget mat. Fet fisk er heller ikke viktig å spise, begrens det til maks 200g i uken. Ellers så er det jo pausen mellom måltidene, samt nattfasten på 12-13t som kan være gunstig. Selv fikk jeg nytt liv av å kun bytte til råvarer, fjernet brød og pålegg proppet av e-stoffer i 2016. Jeg spiser 3 måltider, middag er siste kl 17-18. Så frokost igjen kl 8 ca...vann i mellom måltidene. Husk at vann tynner ut PH i magesyren, syren sin oppgave er å bryte ned maten. Derfor bør du ikke drikke noe særlig rett før måltid som type ca20-30min før..da blir syren svakere. Anonymkode: 2cc35...ca7 Vi liker og tåler økologisk surdeigsbrød, så vi fortsetter med det. Spiser fisk en gang i uka max, mest kjøtt. Ellers er jeg enig i alt du skriver. Anonymkode: 6fd6c...839
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #20 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hverken kobberspiral eller hormonprevensjon er bra for kroppen, det fucker opp hele hormonbalansen. Jeg har kun to planlagte barn, og har ikke brukt hormonprevensjon siden jeg var 20. Vi bruker kondom, pessar og NHS. Har sex minst annahver dag fordi jeg har lyst (ingen lystreduksjon av prevensjon). Å spise mat av råvarer, og så nært opp til råvarer som mulig. Masse kvalitetskjøtt, villfisk, egg, grønnsaker, frukt, bær, upasteuriserte melkeprodukter, syrnet korn (surdeigsbakst), bløtlagte og spirede nøtter, frø og belgfrukter. Nok uraffinert salt, spiser innmat og kraft, og bruker hele dyret. Vi unngår ultraprossesert mat, begrenser prosessert mat, lager mest mulig fra bunnen, unngår hvitt sukker (søter begrenset med rårørsukker, kokossukker, lønnesirup og honning) og raffinert salt, prosseserte vegetabilske oljer (spiser masse smør, bruker animalsk fett som smult, talg og fjærkrefett, kokos og palmeolje fra bærekraftig dyrking, extra virgin olivenolje). Ville eller gressfora dyr/fisk, økologiske, ville eller selvdyrka vegetabilia. Jeg jobber 80%, vi har robotstøvsuger og et KonMariet hjem, og ungene (9 og 12) hjelper til med både husarbeid og matlaging. Når mannen er hjemme jobber han deltid med et hobbyprosjekt, og bidrar med større prosjekter i hagen (vi er rundt 30% selvforsynt halve året). Marit Kolby har masse om dette, selv om fasting er det folk henger seg opp i. Jeg faster ikke (spiser sist kl 19 og frokost kl 08, lunsj i 14-tida ingen mellommåltider), mens mannen gjør (spiser ikke frokost, lunsj kl 13 og middag kl 19). Ungene spiser 3-4 måltider, blir et ekstra på skolen. Jeg skjønner at dette ikke er for alle, men de fleste har tid til å bruke 10 min i uka på å bake surdeigsbrød f. eks. Anonymkode: 6fd6c...839 Dette er bare fjas. Har ingenting med ørevoks å gjøre. Anonymkode: d0813...db0 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå