AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #1 Skrevet 13. desember 2022 Vi er invitert bort på julaften og nyttårsaften (kan ikke sove over der) og lurer på om vi skal ta sjansen på å dra og la sønnen vår sovne der for så å flytte ham over i vogn eller bil når vi reiser hjem. Siden han begynte å legges til fast tid rundt 3-månedersalderen har vi aldri hatt ham med oss ut etter leggetid, nå er han 5,5 måneder. Vi har rett og slett ikke hatt overskudd til å teste. Kan legge til at vi har hatt mange utfordringer med søvn både dag og natt. Kolikk har også gjort dagene og kveldene utfordrende. Han har alltid våknet når vi har flyttet på han på dagtid. Noen med barn som også har vært litt vanskelige når det komler til søvn som kan dele erfaring om hvordan det gikk å la dem sovne et sted for så å flytte dem i løpet av kvelden? Noen smarte tips? Anonymkode: fbaa0...807
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #2 Skrevet 13. desember 2022 Har dessverre ingen tips, er umulig her og. Vi blir hjemme i år. Anonymkode: bb767...b7c
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #3 Skrevet 13. desember 2022 Kan dere gå hjem med vogn? I så fall ville jeg lagt han i vogn inne og trillet hjem. Latt han sove der til han våkner av seg selv og så flyttet han hjemme. Anonymkode: 83a16...ebb
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #4 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan dere gå hjem med vogn? I så fall ville jeg lagt han i vogn inne og trillet hjem. Latt han sove der til han våkner av seg selv og så flyttet han hjemme. Anonymkode: 83a16...ebb På nyttårsaften kan vi det, men julaften må vi kjøre om vi skal til søsteren min. Har aldri prøvd å få ham til å sove i vogn på kvelden, problemet er bare at han i så fall må legges inne i vogn og da betyr det at vi må kle på ham før vi går. Da våkner han garantert. Anonymkode: fbaa0...807
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #5 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har dessverre ingen tips, er umulig her og. Vi blir hjemme i år. Anonymkode: bb767...b7c Har dere prøvd uten hell? Anonymkode: fbaa0...807
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #6 Skrevet 13. desember 2022 Sovner han ikke igjen hvis han våkner, eller hva er problemstillingen? Anonymkode: b34a4...6b4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #7 Skrevet 13. desember 2022 Vår våkner av forflytting så må hun legges på nytt. Det kan ta tid men er verdt det en gang i blant. Også vært vanskelig med søvn. Er det umulig å overnatte hos søster? Her skal jeg og baby overnatte julaften pga lite plass må mannen kjøre hjem og hente oss dagen etter. Anonymkode: 0eac9...e34 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #8 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sovner han ikke igjen hvis han våkner, eller hva er problemstillingen? Anonymkode: b34a4...6b4 Vi har ikke prøvd å flytte ham på natten enda, men på dagtid kan vi ikke flytte på ham eller gjøre endringer uten at han våkner. Det tar fort en times tid å legge ham for kvelden og store deler av tiden er det hylgråt så det er en krevende affære og frister ikke å måtte gjøre flere ganger på én kveld. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vår våkner av forflytting så må hun legges på nytt. Det kan ta tid men er verdt det en gang i blant. Også vært vanskelig med søvn. Er det umulig å overnatte hos søster? Her skal jeg og baby overnatte julaften pga lite plass må mannen kjøre hjem og hente oss dagen etter. Anonymkode: 0eac9...e34 Det er det jeg tenker at det kanskje er verdt det, men skulle ønske vi hadde testet ut før julaften. Kan ikke sove over hos søster dessverre. Anonymkode: fbaa0...807
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #9 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Har dere prøvd uten hell? Anonymkode: fbaa0...807 Hun våkner av alt! Hun sover heller ikke i vogn eller bilstol, så å kjøre med en hylende baby som egentlig er trøtt og vil sove på kvelden frister uansett ikke. Anonymkode: bb767...b7c
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #10 Skrevet 13. desember 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vi har ikke prøvd å flytte ham på natten enda, men på dagtid kan vi ikke flytte på ham eller gjøre endringer uten at han våkner. Det tar fort en times tid å legge ham for kvelden og store deler av tiden er det hylgråt så det er en krevende affære og frister ikke å måtte gjøre flere ganger på én kveld. Det er det jeg tenker at det kanskje er verdt det, men skulle ønske vi hadde testet ut før julaften. Kan ikke sove over hos søster dessverre. Anonymkode: fbaa0...807 Tenker om man gjør det så må man bare innstille seg på det verste (2 kjipe legginger samme kveld) og så ikke ha så mye planer dagen etter 😄 Må baby legge seg tidlig eller kan dere pushe leggetid og dra hjem 21 feks? Min kunne være oppe lenger når hun var 5 mnd om hun tok en litt sen dupp. Anonymkode: 0eac9...e34
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #11 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hun våkner av alt! Hun sover heller ikke i vogn eller bilstol, så å kjøre med en hylende baby som egentlig er trøtt og vil sove på kvelden frister uansett ikke. Anonymkode: bb767...b7c Nei. Ser den. Vår er heller ikke glad i bilstol, er hyling der 70% av gangene, har et bitteliten håp om at han kanskje er roligere når han er nattrøtt, men kan selvsagt slå helt feil og bli enda verre Anonymkode: fbaa0...807
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #12 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tenker om man gjør det så må man bare innstille seg på det verste (2 kjipe legginger samme kveld) og så ikke ha så mye planer dagen etter 😄 Må baby legge seg tidlig eller kan dere pushe leggetid og dra hjem 21 feks? Min kunne være oppe lenger når hun var 5 mnd om hun tok en litt sen dupp. Anonymkode: 0eac9...e34 Ja, vi må i så fall stålsette oss på en potensielt slitsom kveld og natt. Er lenge siden vi har prøvd å legge ham senere enn 19/19.30 så vanskelig å si om han vil tåle det. Kan være det er noe vi kan teste, men hvis den siste duppen blir i 18/19- vil jeg tro han tar kvelden "for godt" uansett 😅 Anonymkode: fbaa0...807
nordlending Skrevet 13. desember 2022 #13 Skrevet 13. desember 2022 Må dere være der så lenge? Er det ikke greit å dra hjem i 18-tida (om ungen legger seg 19)? Jeg hadde mye heller gjort det, enn å legge en unge hos noen andre om ungen hylgråter i en time. Både for egen del og de man er på besøk til.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #14 Skrevet 13. desember 2022 nordlending skrev (19 minutter siden): Må dere være der så lenge? Er det ikke greit å dra hjem i 18-tida (om ungen legger seg 19)? Jeg hadde mye heller gjort det, enn å legge en unge hos noen andre om ungen hylgråter i en time. Både for egen del og de man er på besøk til. Nei det er fort det som er alternativet, men da blir det et veldig kort besøk så det er derfor vi vurderer om vi skal prøve å flytte ham i løpet av kvelden. Familien har veldig forståelse fo situasjonen vår og har ingen problemer om det blir gråt og forstyrrelser, de ønsker at vi skal komme så det er kun oss det står på 😊 Anonymkode: fbaa0...807
nordlending Skrevet 13. desember 2022 #15 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Nei det er fort det som er alternativet, men da blir det et veldig kort besøk så det er derfor vi vurderer om vi skal prøve å flytte ham i løpet av kvelden. Familien har veldig forståelse fo situasjonen vår og har ingen problemer om det blir gråt og forstyrrelser, de ønsker at vi skal komme så det er kun oss det står på 😊 Anonymkode: fbaa0...807 Er det mulig for dem å ha middag litt tidligere, eller at dere uansett kan komme litt tidligere og være med dem? 😊 Eller er det type "kom tidligst da og da"? Når ungen først har sovnet, er det mye oppvåkninger?
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #16 Skrevet 13. desember 2022 nordlending skrev (16 minutter siden): Er det mulig for dem å ha middag litt tidligere, eller at dere uansett kan komme litt tidligere og være med dem? 😊 Eller er det type "kom tidligst da og da"? Når ungen først har sovnet, er det mye oppvåkninger? Vi skal dra dit litt tidligere, men grunnet litt sånn obligatoriske ting som besøk på kirkegården og innom sykehjem er ikke alle på plass og klar for middag før litt utpå dagen så vi rekker nok ikke noe etter middagen om vi skal dra hjem til leggetid. Han har begynt å våkne endel på kveldene også, så det er ganske kjipt. Det enkleste hadde nok vært å bare bli hjemme, men har så sykt behov for litt kvalitetstid med familie etter en skikkelig slitsom og tøff start på foreldrerilværelsen med en liten fyr som ikke har hatt en så lett start på livet. Gråter mye over tanken på å sitte alene på julaften da jeg har følt meg veldig isolert hele veien. Anonymkode: fbaa0...807
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #17 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har ikke prøvd å flytte ham på natten enda, men på dagtid kan vi ikke flytte på ham eller gjøre endringer uten at han våkner. Det tar fort en times tid å legge ham for kvelden og store deler av tiden er det hylgråt så det er en krevende affære og frister ikke å måtte gjøre flere ganger på én kveld. Det er det jeg tenker at det kanskje er verdt det, men skulle ønske vi hadde testet ut før julaften. Kan ikke sove over hos søster dessverre. Anonymkode: fbaa0...807 1 time? Wow, lucky you! Hilsen migrene etter 4 timers økt og mini endelig i søvn nå, 00:12 Anonymkode: 2f495...bd9
NiceOrNothing Skrevet 13. desember 2022 #18 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi er invitert bort på julaften og nyttårsaften (kan ikke sove over der) og lurer på om vi skal ta sjansen på å dra og la sønnen vår sovne der for så å flytte ham over i vogn eller bil når vi reiser hjem. Siden han begynte å legges til fast tid rundt 3-månedersalderen har vi aldri hatt ham med oss ut etter leggetid, nå er han 5,5 måneder. Vi har rett og slett ikke hatt overskudd til å teste. Kan legge til at vi har hatt mange utfordringer med søvn både dag og natt. Kolikk har også gjort dagene og kveldene utfordrende. Han har alltid våknet når vi har flyttet på han på dagtid. Noen med barn som også har vært litt vanskelige når det komler til søvn som kan dele erfaring om hvordan det gikk å la dem sovne et sted for så å flytte dem i løpet av kvelden? Noen smarte tips? Anonymkode: fbaa0...807 Hadde tatt den lille kampen med å vekke/ legge han igjen , han vil jo uansett sovne igjen før eller senere , tenker jeg . Hvis det er helt fastlåst , inviter noen hjem til dere isteden ☺️
nordlending Skrevet 13. desember 2022 #19 Skrevet 13. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Vi skal dra dit litt tidligere, men grunnet litt sånn obligatoriske ting som besøk på kirkegården og innom sykehjem er ikke alle på plass og klar for middag før litt utpå dagen så vi rekker nok ikke noe etter middagen om vi skal dra hjem til leggetid. Han har begynt å våkne endel på kveldene også, så det er ganske kjipt. Det enkleste hadde nok vært å bare bli hjemme, men har så sykt behov for litt kvalitetstid med familie etter en skikkelig slitsom og tøff start på foreldrerilværelsen med en liten fyr som ikke har hatt en så lett start på livet. Gråter mye over tanken på å sitte alene på julaften da jeg har følt meg veldig isolert hele veien. Anonymkode: fbaa0...807 Skjønner det, men dere får tross alt noe tid med familien 😊 det er vel ikke den eneste dagen dere får truffet dem heller? Endret 13. desember 2022 av nordlending
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #20 Skrevet 13. desember 2022 Vår er like gammel, sover nesten kun på dagtid ved å vugges (normalt korte lurer), og på kvelden/natta må jeg ligge ved siden av. Har maksimalt kunnet være ute av rommet en eller to timer etter at barnet har sovnet, før jeg må legge meg med barnet igjen. Ble litt sent i seng i dag (kl. 21), og har ligget ved siden av siden (veldig urolig i kveld, så ikke vits å forsøke å komme seg ut av senga). Vi skal også på middag hos familie på julaften, men har allerede funnet ut at vi ikke skal være lenge. Vårt barn blir fort ekstra urolig ved mye folk og bråk etc., så vi blir å dra hjem med en gang vi ser at barnet har behov for ro. Har prøvd å få barnet til å sove en liten lur der før, men det var ikke så enkelt med masse prat som hørtes gjennom veggene etc. Er nesten frista til å bare være hjemme, siden vi mest sannsynlig ikke kan sitte ved bordet samtidig uansett. Hvis du føler deg så isolert, kan du ikke si det til familien, og be de komme på besøk i juledagene? Skjønner at du vil komme deg ut, men hvis barnet er i bedre humør hjemme... Anonymkode: fd75b...b87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå