Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sammen med kjæresten min i rundt 2 måneder. Vi datet i 3 måneder før dette.  Vi er begge i starten av 30 årene. 

Vi har aldri sex. Kanskje en gang i uken eller hver andre uke. 
Når vi datet så var det også lite sex, men etter vi ble sammen er det nesten ikke tilstedet.

Jeg har spurt om tips til dette problemet tidligere her, å har etter dette snakket med han om problemet å at dette er viktig for meg uten at det har blitt bedre. Han mener selv han ofte er sliten eller at han har «ligget så mye før» at han er ferdig med sånt nå. 

Har endt med at jeg nå føler meg utrolig lite tiltrekkende å tenker at jeg ikke klarer å tenne han. Selvtilliten er synkende hver dag nå. 

Noen som har erfaring med det samme i starten av ett forhold?
Leser om alle som har så mye sex i starten av forholdet, å føler jeg må gjøre noe galt når jeg selv ikke oppnår dette. 

Ønsker svært gjerne tips til hva jeg kan gjøre, å ikke bare svar som at jeg burde «dumpe han», som var mye av svarene jeg fikk sist. 

Anonymkode: e48b1...5ed

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske unormalt at dere har har så lite samkvem så tidlig i forholdet. Det er vel mer i starten at man er mye gira og vil ha hverandre omtrent hele tiden.

Skjønner at du ikke får den beste selvtilliten når din utkårende ikke tenner på deg. Synes det er litt svakt å komme med unnskyldninger som man er sliten el. hvert fall når man er i tidlig 30-årene. 

Det er nok noe mer underliggende som du må spørre han om. Vanskelig å gjette seg fram til hva han egentlig sliter med. Men ja, det er ikke normalt hvis man skal tenke på det store bildet. 

• Liker 3
Skrevet

Menn har også ulikt behov for sex. Mytene om alltid kåte menn er akkurat myter. Menn kan som kvinner være hvor som helst på lyst- skalaen fra aseksuell til kåt hver dag. 

Om vi begynte å være mer ærlig rundt slikt, og ikke la menn med høy lyst og kvinner med lav lyst være eneste som liksom har talerett for kjønnene, så kunne vi ha bedre og mer konstruktive diskusjoner rundt sex. 

Som mann med lav lyst vil han nok ty til unnskyldninger heller enn å klare å snakke åpent og ærlig om dette, fordi det er "uakseptabelt " å være mann med lav lyst. Et problem som er skapt av disse mytene som fremdeles får eksistere. 

Anonymkode: bc272...172

• Nyttig 2
Skrevet

Ligget mye før og er nå lei? Den kommentaren hadde jeg ikke likt å få fra min kjæreste.

Anonymkode: aa242...92d

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Han er dessverre ikke følelsesmessig engasjert. 
Er en forelska og lykkelig så fungerer en som kaniner. 
Jeg håper at desse såkalte aseksuelle har vett til å holde seg unna folk som ønsker et aktivt sexliv, og ikke lure partneren å starten til å tro at de elsker sex for så å gi en kald skulder etterhvert. 

• Liker 5
Skrevet

Bruker deg kun som hushjelp da. Dere passer nok ikke sammen seksuelt.

Anonymkode: 619a0...e6b

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Festlig said:

Jeg håper at desse såkalte aseksuelle har vett til å holde seg unna folk som ønsker et aktivt sexliv, og ikke lure partneren å starten til å tro at de elsker sex for så å gi en kald skulder etterhvert. 

Eller i hvert fall ikke gå inn i forhold hvor de ikke tenner seksuelt på partneren…

Anonymkode: 408a7...b5a

Skrevet
Festlig skrev (16 minutter siden):

Hvordan vet du at han ikke er følelsesmessig engasjert? 

Jeg har også en kjæreste som har lavere sexlyst enn meg. Vi snakker åpent om det, finner måter vi kan jobbe for å ha det godt sammen, møte begges behov. Og det å være intime på andre måter i tillegg. Har aldri tenkt at han ikke er "følelsesmessig engasjert". Mennesker er forskjellige, og ikke alle menn har høy sexlyst. Til syvende og sist må ts være ærlig med seg selv og partner om hun hadde blitt fornøyd i lengden slik ting er. 

Anonymkode: 698ab...dc1

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Enten så er han aseksuell eller så er han ikke tiltrukket av deg. Spørsmålet er om det er bra for deg å ha det slik siden det allerede går ut over selvtilliten din. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvordan vet du at han ikke er følelsesmessig engasjert? 

Jeg har også en kjæreste som har lavere sexlyst enn meg. Vi snakker åpent om det, finner måter vi kan jobbe for å ha det godt sammen, møte begges behov. Og det å være intime på andre måter i tillegg. Har aldri tenkt at han ikke er "følelsesmessig engasjert". Mennesker er forskjellige, og ikke alle menn har høy sexlyst. Til syvende og sist må ts være ærlig med seg selv og partner om hun hadde blitt fornøyd i lengden slik ting er. 

Fordi han ikke vil ha sex, og TS har formidlet at hun ønsker et mere levende sexliv uten at han har brydd seg nevneverdig. 
Ego er han. 
At du er kjempefornøyd med et sexliv på sparebluss er ditt valg. 
Du kan ikke forvente at andre synes det er greit . 
Jeg vil anta at flertallet ønsker masse sex i forelskelsesfasen. 
Hvordan skal du få et forhold til å vare i lengden når det er så tørt og  kjedelig på soverommet ? 
Du overbeviser ihvertfall ikke meg om at det er ok å leve sånn 

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ligget mye før og er nå lei? Den kommentaren hadde jeg ikke likt å få fra min kjæreste.

Anonymkode: aa242...92d

Men det er jo helt sant da.

Når man har vært seksuelt aktiv i mange år, og «alt» er prøvd ut, så blir jo sex kjedeligere med årene. Spiller ingen rolle at partneren blir ny.. sex er sex liksom. Så utrolig spennende er det jo ikke.

Anonymkode: aceb6...0a6

Skrevet

En gang i uken og annenhver uke er da ikke uvanlig eller noe problem! Ganske vanlig og du kan selvsagt ikke mase på han for mer sex om han faktisk ikke har lyst. Det du kan gjøre er å spørre om det er noen årsak til at han ikke har lyst oftere, og prøve å være mer sexy og ertete i hverdagen og ose sex og håpe han får mer lyst men om han sier nei så må du respektere det og ikke presse han. 

Anonymkode: 77e7b...e66

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):. 

Vi har aldri sex. Kanskje en gang i uken eller hver andre uke. 
Når vi datet så var det også lite sex, men etter vi ble sammen er det nesten ikke tilstedet.

Anonymkode: e48b1...5ed

I følge siste seksualvanerapport jeg helt nylig hørte referert på radio, så har samboende par i 30 årene sex litt under 1 gang i uken.

Du sier dere aldri har sex. Dette er enten løgn eller uvitenhet. Dere er helt normale og gjennomsnittlige.

• Liker 1
Skrevet
Festlig skrev (6 minutter siden):

Fordi han ikke vil ha sex, og TS har formidlet at hun ønsker et mere levende sexliv uten at han har brydd seg nevneverdig. 
Ego er han. 
Hvordan skal du få et forhold til å vare i lengden når det er så tørt og  kjedelig på soverommet ? 

Hva snakker du om? Du gir absolutt ingen mening.

TS og partneren har oftere sex en gjennomsnittet til samboende par i 30 årene.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror du bare må kjenne etter om dette er noe du kan leve med eller ikke, og ta det derfra. Du kan ikke endre ham på noe vis, det virker jo som om han er fornøyd og ikke har problemer med hyppigheten. Og heller ikke er interessert i å endre noe for deg. Så da er det opp til deg. 

Anonymkode: 6be4f...9c7

• Liker 1
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Har selv ganske lav sexlyst. 1 gang i uken er for meg mye. Min kone klager ikke av den grunn. Men er som regel hun som tar initiativ til sex. Hun aksepterer at jeg bare er slik, og har fremdeles ikke dumpet meg 10år inn i forholdet. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det er jo helt sant da.

Når man har vært seksuelt aktiv i mange år, og «alt» er prøvd ut, så blir jo sex kjedeligere med årene. Spiller ingen rolle at partneren blir ny.. sex er sex liksom. Så utrolig spennende er det jo ikke.

Er ikke sånn biologien fungerer.

Anonymkode: 624ed...dd2

• Liker 3
Skrevet

Om dere har sex hver uke eller annenhver uke så har dere sex.

Folk har forskjellig libido, og det må du respektere.

Anonymkode: 55db5...a82

Skrevet
Festlig skrev (12 minutter siden):

Ego er han. 

Ego er han vel ikke. Skal man føle seg forplikta til å ha sex fordi andre ønsker det? Er det hans ansvar å ha sex mer enn han ønsker, fordi han skal gjøre henne fornøyd, eller er det hun som må bestemme seg for om det er godt nok. Et godt forhold er mer enn sex, selv om sex også er viktig. 

Og hva vet du om sparebluss hos meg? Du virker dømmende og slem. Hvem har sagt tørt og kjedelig. Man kan da være eksplosivt god i senga selv om man foretrekker 1 gang i uka fremfor 7. Makan så uviten du var da. Skjerp deg.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ikke sånn biologien fungerer.

Anonymkode: 624ed...dd2

Det er sånn mange mennesker fungerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...