AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #1 Del Skrevet 13. desember 2022 Jeg hadde meldt meg på for en konte-eksamen på Handelshøyskolen BI som foregikk i slutten av November. Jeg var veldig klar og motivert for å ta opp dette faget for å få bestått vitnemål. Men ting skjedde, da jeg sliter med mentalt psykisk sykdom, som førte til at jeg ikke hadde noen som helst mulighet til å gjennomføre denne eksamen. Jeg sendte inn sykemelding fra legen, som jeg har hatt tett kontakt med gjennom den forferdelige tiden jeg har gått gjennom nylig. Den er godkjent fra skolen, som altså tilsier at eksamen jeg ikke gjennomførte er "godkjent fravær". Men, jeg hadde jo heller ikke betalt for denne konte-eksamen (hvor fristen var ca. 2-3 dager før selve eksamen). Nå har dette gått til inkasso og jeg kontaktet skolen for at de skulle få dette annulert i og med at jeg ikke gjennomførte den. De svarte meg med "Det er ikke mulig å annulere den". Altså... dette er det sykeste jeg har hørt? Hvordan kan de tvinge meg til å betale for noe jeg ikke har gjennomført, samtidig som at jeg har bevis fra en lege på at jeg ikke var i stand til å gjennomføre dette på grunn av en sykdom..? Har noen vært borti lignende før? De ber meg rett og slett at jeg skal betale for noe jeg ikke hadde noen som helst mulighet til å gjennomføre, uten min egen vilje? Må jeg nå gå til rettsak mot de da? Det er snakk om mye penger. Dette er bare helt latterlig, så ville bare høre om noen av dere har opplevd dette før og hva jeg eventuelt kan gjøre med saken, for dette aksepterer jeg ikke. (innlegget er skrevet av venninne til vedkommende, da hun selv ikke er i stand til å formulere seg på en slik måte siden hun sliter med hennes sykdom, som sagt. men dette er skrevet i "jeg"-form som om hun selv har uttrykt seg)". Anonymkode: 6058c...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orkide1 Skrevet 13. desember 2022 #2 Del Skrevet 13. desember 2022 har du fått undervisning? det er vel det som det blir betalt for? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #3 Del Skrevet 13. desember 2022 orkide1 skrev (1 minutt siden): har du fått undervisning? det er vel det som det blir betalt for? Nei, har ikke fått det. Anonymkode: 6058c...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liljene Skrevet 13. desember 2022 #4 Del Skrevet 13. desember 2022 Jeg tror det er bindende påmelding. Sjekk med info ifbm påmelding. Sykemeldingen gjelder ifbm ny eksamen. Du betaler for denne da du var syk, og så får du gratis neste eksamen i samme tema. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #5 Del Skrevet 13. desember 2022 Sendte hun inn sykemeldingen innen fristen? For i så fall tolker jeg det som at man slipper å betale. Sitat Kontinuasjonsavgift (…) Du vil ikke belastes med eksamensavgift dersom du tidligere har dokumentert gyldig fravær fra eksamen innen angitte frister, eller meldt deg av eksamen innen angitte frister. Anonymkode: a7628...7b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #6 Del Skrevet 13. desember 2022 Hvor stor sum er det snakk om her? Anonymkode: d8ab6...595 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #7 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sendte hun inn sykemeldingen innen fristen? For i så fall tolker jeg det som at man slipper å betale. Anonymkode: a7628...7b5 Hvor er dette hentet fra? For det virker mer som om man slipper å betale for NY eksamen dersom du tidligere (altså ved forrige eksamen) har dokumentert gyldig fravær innen angitt frist. TS: du (eller din venn) må nok betale for eksamenen. Men kan gå opp til ny eksamen uten å måtte betale om fraværet er gyldig. Du sier du ikke har fått undervisning, men var det ingen undervisning i dette emnet? Kun eksamen? Eller har du bare ikke møtt opp på/benyttet deg av undervisningen? Anonymkode: ec227...2e6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #8 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor er dette hentet fra? For det virker mer som om man slipper å betale for NY eksamen dersom du tidligere (altså ved forrige eksamen) har dokumentert gyldig fravær innen angitt frist. TS: du (eller din venn) må nok betale for eksamenen. Men kan gå opp til ny eksamen uten å måtte betale om fraværet er gyldig. Du sier du ikke har fått undervisning, men var det ingen undervisning i dette emnet? Kun eksamen? Eller har du bare ikke møtt opp på/benyttet deg av undervisningen? Anonymkode: ec227...2e6 Meldt opp til konte-eksamen. vil si at hun har tidligere mottatt undervisning, ikke møtt eller bestått eksamen. Meldt seg opp på nytt og ikke møtt, denne gangen med legefokumentasjon. undervisningen har allerede vært. Konte-eksamen er eksamensforsøk nr to. Anonymkode: 53ece...5fa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #9 Del Skrevet 13. desember 2022 Har venninnen din mottatt inkassovarsler på dette i forkant av at fakturaen gikk til inkasso forresten? Anonymkode: 53ece...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #10 Del Skrevet 13. desember 2022 Du må nok betale. At du har legeerklæring betyr bare at det ikke gjelder som ett av tre forsøk, det fritar ikke for økonomiske forpliktelser. Anonymkode: b4c84...960 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 13. desember 2022 #11 Del Skrevet 13. desember 2022 Da er den gått til Inkasso og da sender du saken hit Inkasso (finkn.no) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #12 Del Skrevet 13. desember 2022 Må nok betale, sykemeldingen gjør så dette ikke teller som ett av tre eksamensforsøk. Skolen må jo organisere, ha vakter, lokaler, sensorer, ny oppgave osv. Anonymkode: f1885...c5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #13 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvor er dette hentet fra? For det virker mer som om man slipper å betale for NY eksamen dersom du tidligere (altså ved forrige eksamen) har dokumentert gyldig fravær innen angitt frist. TS: du (eller din venn) må nok betale for eksamenen. Men kan gå opp til ny eksamen uten å måtte betale om fraværet er gyldig. Du sier du ikke har fått undervisning, men var det ingen undervisning i dette emnet? Kun eksamen? Eller har du bare ikke møtt opp på/benyttet deg av undervisningen? Anonymkode: ec227...2e6 Her https://www.bi.no/studier-og-kurs/soknad-og-opptak/priser/ Ja, du har nok rett i din tolkning. Jeg leste innlegg og sitat litt for fort. Anonymkode: a7628...7b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #14 Del Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Meldt opp til konte-eksamen. vil si at hun har tidligere mottatt undervisning, ikke møtt eller bestått eksamen. Meldt seg opp på nytt og ikke møtt, denne gangen med legefokumentasjon. undervisningen har allerede vært. Konte-eksamen er eksamensforsøk nr to. Anonymkode: 53ece...5fa Ok, men da er det klart hun må betale. Dog kan hun slippe å betale for å gå opp til eksamen neste gang, om fraværet denne ganget er godkjent. Anonymkode: ec227...2e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå