AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #1 Skrevet 13. desember 2022 Ble oppringt av barnehagen idag for at mini på snart 14 måneder hadde fått feber og diaré. Jeg henter, men når vi kommer hjem har han ikke feber, og han har ikke hatt noen uvanlige bæsjebleier hjemme. Han har vært helt fin i formen. Spørsmålet er da om jeg leverer i bh imorgen? Jeg vet ikke hva som er riktig her. Jeg trenger virkelig å jobbe, men hva om han blir dårlig igjen. Anonymkode: 7f110...375
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #2 Skrevet 13. desember 2022 Denne er enkel. Han blir hjemme i morgen. Barn foran jobb. Anonymkode: 443d5...67b 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #3 Skrevet 13. desember 2022 Hadde det ikke vært for diareen kunne du ha sendt han i morgen. Med 48 timer blir det vel fredag før han får gått i barnehagen. De gangene noen av mine har hatt diare har det kun vært 1 -2 ganger og gjerne med langt tidsintervall. uaktuelt å sende de før det har gått 48 timer. Anonymkode: b48cd...dad 1
Turtellure12 Skrevet 13. desember 2022 #5 Skrevet 13. desember 2022 La han være hjemme, det er bedre å være på den sikre siden. Er det snakk om diaré skal det gå minst 48 timer fra siste løse bleie. Se på slik, sender du barnet ditt i bhg, kan han smitte andre, som igjen kan smitte tilbake til ditt barn. Også har du en evig runde gjennom vinteren. Omgangssyke kan man faktisk få flere ganger. Jeg skjønner poenget ditt, og frustrasjonen sådan, men det er ikke bra at foreldre sender barn i bhg før de faktisk er friske igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #6 Skrevet 13. desember 2022 48 t hjemmr Anonymkode: 2f6ad...a56
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #7 Skrevet 13. desember 2022 Jeg venter alltid med å sende tilbake en dag etter febersykt, for feber kan komme og gå. Jeg har opplevd at ettåringen har 39 i feber en kveld, null feber på formiddag og ettermiddag, før den har rast opp igjen på kvelden. Spesielt de to siste rundene med sykdom har artet seg slik. Så da har jeg vært glad for at jeg så det an, så slipper man å smitte hele barnehagen i tillegg til at barnet da helt sikkert er feberfri og slipper dra uggen i bhg. Tviler på at barnet føler seg tipp topp så kort tid etter feber og diaré uansett. Sikkert ubehagelig å sitte i en bråkete bhg hvis du er uggen. Men dessverre har jo ikke de små hverken ord til å si i fra eller rett til å bestemme selv. Så jeg er veldig på å heller vente og være sikker, enn å sjanse på at en stakkars liten ettåring skal utsettes for slike omgivelser uten å være frisk. Synes oppriktig synd på de minste barna i disse tider. Mange ganger tenker jeg vi kollektivt driver med til dels mishandling av dem når vi sender dem halvsyke og noen ganger helt syke i bhg. Paracet tar ned feberen noen timer, men hvordan tror dere det føles? Anonymkode: b34fa...ebf
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #8 Skrevet 13. desember 2022 Takk for svar vi blir hjemme Anonymkode: 7f110...375
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå