Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kaker blir rett og slett ikke spist. Heller ikke det som har sjokolade og annet søtt/fyll. 

Lager imidlertid ribberull, pastrami, gravet laks, sild i ulike varianter, marmelader, eggesalat og rødbetsalat. Som nok krever litt mer en syv slag. 

Anonymkode: 0597b...3f5

Skrevet

Nei. Her lager vi pepperkaker (kosen sin skyld). Fått kromkaker av svigermor, og har kjøpt diverse bokser på butikken med kjeks/kaker. Ellers baker vi mye gjærbakst til sene frukoster.

Anonymkode: 009c4...da9

Skrevet

Næh, baker brune pinner og pepperkaker

Skrevet

Creds til husmødrene før i tiden og de som fortsatt holder på tradisjonen👏🏻🥵

Baker pepperkaker, risboller og brune pinner.🤤

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kaker blir rett og slett ikke spist. Heller ikke det som har sjokolade og annet søtt/fyll. 

Lager imidlertid ribberull, pastrami, gravet laks, sild i ulike varianter, marmelader, eggesalat og rødbetsalat. Som nok krever litt mer en syv slag. 

Anonymkode: 0597b...3f5

Jeg lager hjemmelaget pålegg og påleggssalater også, i tillegg til kakene. :nikker:

Skrevet

Har tenkt til å bare lage pepperkakehus

Anonymkode: edd07...5a8

Skrevet

kun bakt pepperkaker i år. Helsa har ikkje vore så bra. Baker vanligvis meir.

Anonymkode: b5cb9...67a

Skrevet

Baker kun Kolakaker fra bunnen, kjøper pepperkakedeig og ferdig pepperkakehus, og koker vi karameller. Kjøper smultringer og krumkaker og det er det vi trenger :)

Skrevet

Baker kanskje 7 slag, men svært få er fra de klassiske 7 slagene. Mye annet som er godt 👍

Skrevet

Jeg elsker å bake småkaker, og skulle gjerne bakt ti slag minst. 

Dessverre blir det ikke spist. Jeg passer vekten, og kan ikke hive innpå med småkaker. Resten av slekten er meh til småkaker, så det er omtrent bare jeg som liker dem. 

Så da lager jeg dem heller ikke. Det er miljøsvineri å bake masse som ender opp i bosset. 

Jeg baker en liten porsjon av to-tre sorter, da snakker vi en ørliten porsjon, og det spiser vi opp. 

Anonymkode: 96803...30a

Skrevet

Jepp. Pepperkaker, kakemenn, sjokoladeflarn, risboller, brune pinner, smultringer, karameller

Anonymkode: 42065...cc4

Skrevet

Baker og baker….de få slagene med småkaker kjøper vi, men lager heller noen andre kaker som red velvet. 

Anonymkode: 929d7...2b2

Skrevet

Jeg lager det jeg har lyst til og som jeg vet blir spist opp. I år har jeg laget karameller med pepperkakekrydder, cookies med nonstop, Rocky road og knekkebrød. Jeg skal bake pepperkaker til helgen og så tenker jeg det blir litt havreflarn og pikekyss hvis ungene vil lage det. Det blir sju fine slag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...