AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #1 Skrevet 13. desember 2022 "Denne tradisjonen startet for nesten 140 år siden, da den første norske kokeboka kom for salg. I den sto det nemlig at alle husmødre med respekt for seg selv bakte syv kakeslag til jul! Hvilke sorter julebakst man velger, varierer fra sted til sted, men tradisjonen sier at man skulle ha minst 7 sorter julebakst." Baker du sju slag i år? Hvilke sorter i så fall? Jeg prøver å få det til! Anonymkode: 71146...fc1
Embla Othea Skrevet 13. desember 2022 #2 Skrevet 13. desember 2022 Jeg kommer til å være innlagt i jul, men jeg baker aldri syv sorter. Kanskje 3-4. 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 13. desember 2022 #3 Skrevet 13. desember 2022 Tror ikke det er så mange, var mer en greie i gamledager da fruen var hjemmeværende.
Hedda-78 Skrevet 13. desember 2022 #4 Skrevet 13. desember 2022 Aldri gjort. Men så er jeg vel ikke en husmor med respekt for meg selv, heller😂 Baker det jeg har lyst på, og som jeg tenker at familie/gjester har lyst på.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #5 Skrevet 13. desember 2022 Vi lager pepperkaker en runde i desember og dessert på julaften. Anonymkode: 05dcc...8a4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #6 Skrevet 13. desember 2022 Vi får se hva mannen rekker. Jeg har ikke tenkt å bake noe som helst….. Anonymkode: f4190...0d0 1
Gjest theTitanic Skrevet 13. desember 2022 #7 Skrevet 13. desember 2022 0 sorter. Det blir ikke spist. Julekaker er kjedelig. Lager ostekake. Barna lager pepperkakehus.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #8 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): "Denne tradisjonen startet for nesten 140 år siden, da den første norske kokeboka kom for salg. I den sto det nemlig at alle husmødre med respekt for seg selv bakte syv kakeslag til jul! Hvilke sorter julebakst man velger, varierer fra sted til sted, men tradisjonen sier at man skulle ha minst 7 sorter julebakst." Baker du sju slag i år? Hvilke sorter i så fall? Jeg prøver å få det til! Anonymkode: 71146...fc1 Jeg gidder ikke bake noe særlig i år, det er bare meg og samboer her hjemme (ingen barn enda). Jeg skal bake hvite kakemenn i år, og jeg skal lage hjemmelagd konfekt som jeg også skal gi i julegave til alle i familien (i tillegg til gave) 🤶🏼🤶🏼 Anonymkode: bc039...5a6 1
Bacteria Skrevet 13. desember 2022 #9 Skrevet 13. desember 2022 Tja, 4 kanskje? 5 (hvis pepperkaker lagd av ferdigkjøpt deig teller)
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #10 Skrevet 13. desember 2022 Tror vi lander på fem slag, men det er stort sett hjemmelaget konfekt og godteri. mozartkuler, Baileyskuler, marengstopper, bringebærgelebiter, og havreflarn. Alle er så mette hele jula likevel, at det går bra. Anonymkode: c660a...fe8
Pawn Hearts Skrevet 13. desember 2022 #11 Skrevet 13. desember 2022 Jeg baker som alltid én sort, og den er ikke tradisjonelt en av de sju sortene. Men hva med å prøve bordstabelbakkels? Litt plunder, men de smaker godt. https://www.godt.no/oppskrift/8714/bordstabelbakkels
Eneri Skrevet 13. desember 2022 #12 Skrevet 13. desember 2022 (endret) Lager færre sorter i år enn vanlig pga tidsnød. Vi er fem i hus og liker ulike ting. Vi "må" alltid ha: 1 type lefse, hvite kakemenn, pepperkaker, kransekakepinner, krumkake, silkekaker/sjakkruter og syltetøykaker. Så får vi kolakaker hos søstra mi. Kutter ut Sarah Bernard, Goro og kokosmakroner i år. Vurderer å lage Rocky Road brownies. Syns det blir mye kaker, men planen i år er å lage færre kaker av hver sort, og lage dem tettere oppi jula så vi har kaker de viktigste dagene og ikke gjennom halve adventen i tillegg. Endret 13. desember 2022 av Eneri
Arkana Skrevet 13. desember 2022 #13 Skrevet 13. desember 2022 Jeg/vi skal bake pepperkaker (og pepperkakelandsby), shortbread, bordstabelbakkels, brune pinner, risboller, karameller, kransekake og delfiakake (med smør i stedet for delfiafett). 1
Million Skrevet 13. desember 2022 #14 Skrevet 13. desember 2022 Det eneste jeg har bakt til jul er pepperkaker. Alt annet blir bare ikke spist. Ingen av oss var noen store kakemonser. Hvorfor skal man da bake masse forskjellig, som bare går i søpla etter at man har smakt kanskje én kake i hele boksen? Jeg spiser ikke pepperkaker heller, men sønnen min og eksmannen min gjør det, så da bakte jeg det da jeg var gift og mens sønnen var i oppveksten.
Veggdyret Skrevet 13. desember 2022 #15 Skrevet 13. desember 2022 Vi er super-tradisjonelle og har bakt 5 slag alt, så det blir minst 7 slag ja. Pepperkaker, kokosmakroner, brune pinner, aniskaker, sjakkruter, strull, smørkjeks. Pluss at vi lager delfiakake og konfekt, men det er jo ikke ordentlige småkaker. (Alt blir spist innen midten av januar, de holder seg godt såpass lenge.) 2
Gjest Keikolina Skrevet 13. desember 2022 #16 Skrevet 13. desember 2022 Lager pepperkaker med ungene som bare blir kasta fordi ingen spiser det 🤣
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #17 Skrevet 13. desember 2022 Jeg lager det jeg liker. Sjakkruter, brune pinner, peppernøtter og terteringer. Liker krumkaker også, men har ikke jern, så får satse på å få noen av mamma. Lager brente mandler også, det er godt. Anonymkode: 6da85...884
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #18 Skrevet 13. desember 2022 Her er det åtte slag til nå, kanskje det blir fler om jeg får inspirasjon til det. Da jeg hadde små barn så var det minst ni-ti slag. Det er en av julens største gleder det å bake . Anonymkode: 02dcf...a4c 1
Hareena Skrevet 13. desember 2022 #19 Skrevet 13. desember 2022 Kokosmakroner, berlinerkranser, peanøttcookies, tyske skiver. Hva? Hjelpe meg, det ble bare fire hvis ikke ferdig pepperkakedeig teller. Se i nåde til meg, jeg makter ikke mer, grusom travelt på jobb nå før nyttår.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #20 Skrevet 13. desember 2022 Her har vi laget sjokoladesnitter, kolakaker, syltetøy- og kanelkaker (to enkle småkaker av samme deig), fiken- og valnøttbiscotti, og pepperkaker. Og lussekatter og julekake, om gjærbakst teller, i så fall er vi faktisk forbi sju slag. Lager ikke så mye av hver, da, men vi er en kakeglad familie. Om vi skulle vært hjemme på julaften hadde jeg lagd krumkaker også 😋 Anonymkode: bd9e6...0f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå