AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #1 Del Skrevet 13. desember 2022 Som overskriften sier, er det noen økonomiske fordeler ved å være gift kontra samboere? Samboere kan jo skrive samboerkontrakt. Anonymkode: a4425...87e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #2 Del Skrevet 13. desember 2022 Fordele kapitalinntekter og fradrag på skattemeldingen, rett til etterlattepensjon, rett til å sitte i uskiftet bo, arveregler, far blir automatisk juridisk far til barn født i ekteskapet, felles forsørgelsesplikt, osv osv osv Anonymkode: fe564...724 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 13. desember 2022 #3 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fordele kapitalinntekter og fradrag på skattemeldingen, rett til etterlattepensjon, rett til å sitte i uskiftet bo, arveregler, far blir automatisk juridisk far til barn født i ekteskapet, felles forsørgelsesplikt, osv osv osv Anonymkode: fe564...724 Satt på spissen om kona evt er utro blir han da også Automatisk juridisk far til en annen manns barn ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #4 Del Skrevet 13. desember 2022 3 minutter siden, Maskinfører said: Satt på spissen om kona evt er utro blir han da også Automatisk juridisk far til en annen manns barn ? Ja Anonymkode: 63547...15b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 13. desember 2022 #5 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordele kapitalinntekter og fradrag på skattemeldingen, rett til etterlattepensjon, rett til å sitte i uskiftet bo, arveregler, far blir automatisk juridisk far til barn født i ekteskapet, felles forsørgelsesplikt, osv osv osv Anonymkode: fe564...724 Dette er helt vanlig å ta inn i en samboeravtale. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #6 Del Skrevet 13. desember 2022 Å gifte seg er farlig, kan miste halvparten hvis bitchen forlater Anonymkode: 961ba...13b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #7 Del Skrevet 13. desember 2022 Amossa skrev (1 minutt siden): Dette er helt vanlig å ta inn i en samboeravtale. Nei. Anonymkode: fe564...724 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #8 Del Skrevet 13. desember 2022 Maskinfører skrev (2 timer siden): Satt på spissen om kona evt er utro blir han da også Automatisk juridisk far til en annen manns barn ? Du får jo endret det, men da må det til med dna-prøver. Anonymkode: fe564...724 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 13. desember 2022 #9 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Anonymkode: fe564...724 Tror det er vanlig i dag. I hvert fall i det man kjøper hus/leilighet sammen og/eller får barn sammen. Vi har venner som har samboerkontrakt. De har flere barn, hus, biler, hytter. Han driver et større og meget lønnsomt firma. Da de flyttet sammen eide ingen av dem noe. Nå har de bodd sammen i mer enn 30 år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 13. desember 2022 #10 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du får jo endret det, men da må det til med dna-prøver. Anonymkode: fe564...724 Såpass ja var bare ett spørsmål 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 13. desember 2022 #11 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja Anonymkode: 63547...15b Da vet man det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #12 Del Skrevet 13. desember 2022 Amossa skrev (3 timer siden): Tror det er vanlig i dag. I hvert fall i det man kjøper hus/leilighet sammen og/eller får barn sammen. Vi har venner som har samboerkontrakt. De har flere barn, hus, biler, hytter. Han driver et større og meget lønnsomt firma. Da de flyttet sammen eide ingen av dem noe. Nå har de bodd sammen i mer enn 30 år. Alle som velger å være samboere bør ha samboerkontrakt, men det betyr ikke at man kan avtale seg til alle rettighetene loven gir ektefeller. Anonymkode: fe564...724 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #13 Del Skrevet 14. desember 2022 De juridiske fordelen strekker seg jo lengre enn det økonomiske. For oss var det viktigste å være hverandres juridiske nærmeste i enhver sammenheng. Det er et eller annet feil med å være voksen, i et etablert forhold, så er det likevel dine foreldre som blir ansett som dine nærmeste pårørende i enhver sammenheng. Får ta medisinske beslutninger, ha alle rettigheter ved dødsfall, blant annet. Anonymkode: 408c1...968 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #14 Del Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Å gifte seg er farlig, kan miste halvparten hvis bitchen forlater Anonymkode: 961ba...13b Vet.. selv gikk jeg inn i ekteskapstrøya to år før firmaet mitt gikk med millionoverskudd. Heldigvis hadde jeg tegnet særeie på firmaet før jeg giftet meg, så i stedet for å ta ut millionlønn som blir felles, gjør jeg det om til utbytte som blir særeie. Bitchen min ble ikke særlig fornøyd da Anonymkode: a66e0...075 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #15 Del Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Vet.. selv gikk jeg inn i ekteskapstrøya to år før firmaet mitt gikk med millionoverskudd. Heldigvis hadde jeg tegnet særeie på firmaet før jeg giftet meg, så i stedet for å ta ut millionlønn som blir felles, gjør jeg det om til utbytte som blir særeie. Bitchen min ble ikke særlig fornøyd da Anonymkode: a66e0...075 Veldig smart! Når man først har gjort noe så dumt som å gifte seg. Anonymkode: d8542...e07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #16 Del Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Å gifte seg er farlig, kan miste halvparten hvis bitchen forlater Anonymkode: 961ba...13b De fleste har da forhåpentligvis ektepakt. Selv om man er veldig trygg i forholdet. Her er alt felles så lenge vi er gift, mens reglene selvfølgelig er noe helt annet ved brudd. Anonymkode: 408c1...968 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #17 Del Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Fordele kapitalinntekter og fradrag på skattemeldingen, rett til etterlattepensjon, rett til å sitte i uskiftet bo, arveregler, far blir automatisk juridisk far til barn født i ekteskapet, felles forsørgelsesplikt, osv osv osv Anonymkode: fe564...724 Mye av dette er også slikt som gjelder samboere som har hatt samme adresse i mer enn to år, eller som har felles barn... Som rett til å sitte i uskiftet bo. Og er "felles forsørgerplikt" en fordel..? Det er jo det for den som blir forsørget, men ikke for den som skal stå for forsørgingen.. At far blir automatisk juridisk far er ikke en økonomisk fordel.. Arv ordner man veldig greit med testamente, og mye av dette andre, ordner man med samboerkontrakt. Også når det gjelder livsforsikringer, etc, er samboere med felles barn/samme adresse i mer enn to år, likestilt med gifte. Anonymkode: b0044...170 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #18 Del Skrevet 17. desember 2022 Maskinfører skrev (På 13.12.2022 den 19.16): Satt på spissen om kona evt er utro blir han da også Automatisk juridisk far til en annen manns barn ? "Pater est"-regelen. Far er den som er gift med mor, heter det visst i lovteksten. Anonymkode: 6d928...b93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maverick22 Skrevet 18. desember 2022 #19 Del Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 14.12.2022 den 11.06): Vet.. selv gikk jeg inn i ekteskapstrøya to år før firmaet mitt gikk med millionoverskudd. Heldigvis hadde jeg tegnet særeie på firmaet før jeg giftet meg, så i stedet for å ta ut millionlønn som blir felles, gjør jeg det om til utbytte som blir særeie. Bitchen min ble ikke særlig fornøyd da Anonymkode: a66e0...075 Bra, du vet aldri når dem gnålehuene tar en 180 graders på deg og stikker av med halvparten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 18. desember 2022 #20 Del Skrevet 18. desember 2022 Tallet på giftemål går stadig nedover. Mulig dagens menn har skjønt noe vesentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå