Gå til innhold

Hvor lang tid tok det før du fikk svar på henvisning til psykiatrisk poliklinikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det før du fikk svar på henvisning til psykiatrisk poliklinikk?

Anonymkode: d377f...0d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En uke

Anonymkode: d449d...e73

Skrevet

Tok 2 dager før jeg fikk svar. Avslag. 

Er gitt opp og for kompleks. 

Anonymkode: 3102a...546

Skrevet

6 dager… og time en uke etter.

Anonymkode: 463fc...2f0

Skrevet

De må svare på henvisningen innen ti virkedager.

Anonymkode: ebb71...ff7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

De må svare på henvisningen innen ti virkedager.

Åja. ok. Men man får svar i posten sant? Eller digitalt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Åja. ok. Men man får svar i posten sant? Eller digitalt?

Jeg har fått svar på digipost. 

Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (2 timer siden):

Jeg har fått svar på digipost. 

Åja. Det hadde jo vert supert om jeg også fikk det. Sist jeg ble henvist (for 2 år siden) fikk jeg bare brevet i posten, og da fikk jeg også brevet for sent så gikk glipp av første timen... Ganske upraktisk kan man si. Er det lenge siden du mottok svar på henvisning?

Skrevet

Jeg fikk svar i dag og henvisning ble sendt for 6 dager siden. Fikk time om 11 uker da! Heldig som får hjelp men Gud for en ventetid.

Anonymkode: d01b4...b73

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg fikk svar i dag og henvisning ble sendt for 6 dager siden. Fikk time om 11 uker da! Heldig som får hjelp men Gud for en ventetid.

Godt å høre du får hjelp, selv om du må vente en stund. Fikk du brevet i posten eller i digipost (eller annet nettsted?)

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.12.2022 den 18.54):

Hva mener du? DPS? 

Det tok under 1 uke før jeg fikk svar nå sist henvisning 😊

Anonymkode: 44196...693

Skrevet

Godt å høre du får hjelp, selv om du må vente en stund. Fikk du brevet i posten eller i digipost (eller annet nettsted?)

Fikk svar på Helse-Norge. Sms om at jeg hadde fått en innkalling. Det lå i innboks. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke med du siterte, men - 

Man får brev på Helse-Norge og i postkassen ved innkalling. Jeg har ikke fått noe i posten enda, men har fått innkalling på Helse-Norge og har første time om 4 uker. 

Skrevet

Jeg lurer på om alle har samtale med en overlege fleste samtale? Har fått samtale med en overlege og lurer på om det er inntakssamtale eller den terapeuten som skal behandle meg videre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hva mener du? DPS? 

Det tok under 1 uke før jeg fikk svar nå sist henvisning 😊

Mener DPS ja 🙂

Det har gått over 2 uker nå for meg, litt nervøs når det har tatt så lang tid når alle her skriver de har fått svar så raskt. Kan det være brevet har forsvunnet i posten?

Skrevet

Jeg ble henvist rett før sommeren. Reiste vekk dagen etter, og sjekka ikke henvisningen på nett før en uke etterpå. Da lå den ikke der, og jeg trodde fastlegen ikke hadde fått sendt enda. Men to dager etter lå avslaget i postkassen, og det viste seg at den henvendelsen var sendt, vurdert og avslått i løpet av 2-3 dager (derfor lå den ikke under aktive henvisninger).

Så klaget fastlegen på avslaget over sommeren, og da fikk jeg svar i løpet av en uke. Fikk SMS fra Helsenorge om at jeg hadde fått en melding med et innkallingsbrev (og da forstod jeg jo at de tok meg inn). Ved avslag fikk jeg kun brev pr post.

Anonymkode: d449d...e73

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lurer på om alle har samtale med en overlege fleste samtale? Har fått samtale med en overlege og lurer på om det er inntakssamtale eller den terapeuten som skal behandle meg videre. 

Du får en vurdering, så er det opp til den som skal vurdere deg om det blir videre behandling og hva det i så fall blir. Neppe samme som evt skal behandle.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Åja. Det hadde jo vert supert om jeg også fikk det. Sist jeg ble henvist (for 2 år siden) fikk jeg bare brevet i posten, og da fikk jeg også brevet for sent så gikk glipp av første timen... Ganske upraktisk kan man si. Er det lenge siden du mottok svar på henvisning?

Jeg mottok svar for noen måneder siden. Jeg mottar alt av svar på henvisning og innkalling på Digipost.no. Men det blir også liggende i journalen på helenorge.no. For å få på Digipost må du ha aktivert din digitale postkasse. 

Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (7 timer siden):

Jeg mottok svar for noen måneder siden. Jeg mottar alt av svar på henvisning og innkalling på Digipost.no. Men det blir også liggende i journalen på helenorge.no. For å få på Digipost må du ha aktivert din digitale postkasse. 

Åja, det er jo veldig praktisk da. Det kommer kanskje litt an på hvilken psykiatrisk poliklinikk man tilhører? Jeg har bare fått faktura for timene mine i digipost... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...