AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #1 Skrevet 13. desember 2022 Hei! Jeg begynte på Cerazette for litt over en måned siden, kjøpte den billige versjonen som heter Desirett. Halvveis ut i brettet fikk jeg menstruasjon i en uke, så når den var ferdig gikk det en uke så fikk jeg menstruasjon igjen og blødde i to uker i strekk… Så når den var ferdig gikk det noen dager så begynte jeg å blø igjen. Blødde i nesten en uke så stoppet det opp noen dager så blødde jeg litt igår igjen men har ikke blødd etter det men jeg kjenner jeg er veldig kvalm nå og har menstruasjonssmerter nederst i magen. Hva er det som skjer? Man skal jo ikke blø på denne minipilla men jeg har aldri blødd så mye som jeg har gjort nå den siste måneden etter at jeg begynte på den. Tåler jeg ikke denne p pilla eller kan det være at jeg ikke tåler den billige versjonen som jeg tar som heter desirett? Noen som har lignende erfaringer med cerazette/desirett? Anonymkode: 2899f...085
klarinetta Skrevet 13. desember 2022 #2 Skrevet 13. desember 2022 Datteren min begynte på minipille og blødde mye og uregelmessig i kanskje 9 mnd. Legene sa det var vanlig å oppleve forstyrrelser i opptil 6 mnd... men at man kan forsøke å bytte merke. Hun går nå på Microgynon, og har ikke problemer lenger.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #3 Skrevet 13. desember 2022 Du tåler den ikke. Ta kontakt med fastlegen og bytt. Du mister bare masse blod, så helt poengløst å ta noe som gir sånne bivirkninger. Anonymkode: 9a434...9a6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #4 Skrevet 14. desember 2022 Det er en vanlig bivirkning. Men, det kan være "Oppstartsproblemer". Man bør gi pillen minst tre måneder for at kroppen skal venne seg til den. Det er mange som har bivirkninger de første månedene, og så slutter det. Men på cerazette kan man også oppleve at blødningene kommer senere. Jeg gikk på det i to år uten å så mye som spotte, for så plutselig å spotte hver eneste dag i månedsvis. Så gi det litt tid, og om det ikke har gitt seg etter et par-tre måneder, be om å bytte merke. Jeg byttet til Microgynon, og da sluttet spottingen min. Anonymkode: 8f52f...4da
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #5 Skrevet 14. desember 2022 Helt vanlig med oppstartsproblemer. Jeg hadde småblødninger omtrent daglig i nesten tre måneder. Anonymkode: ab602...aac
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #6 Skrevet 14. desember 2022 Hei! Du er sikkert en av de uheldige som ikke tåler dem. Jeg har gått på dem i to måneder og ikke blødd en dråpe og ingen mens heller:) Anonymkode: e29bf...9e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå