Gå til innhold

Jeg bruker så mye energi på å irritere meg over mannen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlig er det kanskje litt synd på han og, for jeg innrømmer at jeg ikke er den enkleste å være sammen med. Jeg vil ha ting på samme måte, for enkelthetens skyld, for at vi alle vet hvordan det bør være. Han driter i det.
I tillegg er han en susekopp. Han må ha ting inn med teskje, ellers glemmer han det selv om ting er notert i felles kalender. Han kan finne på å hente en unge på trening, men glemme igjen bag, drikkeflaske, jakke. En gang kom han hjem med ungen, men hadde glemt ALT det andre. Han må instrueres til den minste ting, dropper jeg det, blir det enten ikke gjort, eller gjort feil. Feks lage middag. Han svir alt. Han klarer det ikke. Eller vaske klær. Han kan finne på å sette på ull på 60 grader vask med 1600 omdreininger enda jeg har lært han vaskemaskinen. Alt ble ødelagt. Ber jeg han vaske badet, tar han kun vasken, alt annet er like skittent, doen, gulvet, dusjen.
Jeg vurderer rett og slett å gå fra han. Jeg orker ikke flere unger enn jeg har. De dagene han er borte ifbm jobb er det så deilig hjemme. Er det et tegn? Noen med lignende menn der ute? For ordens skyld, ja, jeg har tatt det opp med han hundre ganger. Da blir han sur, for han mener jeg maser og ser ned på han…. Hjelp, what to do??

Anonymkode: a185a...7a6

• Liker 1
  • Hjerte 13
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere tross alt utfyller hverandre og oppriktig liker og er glad i hverandre, kan det vel være som du skriver i overskriften; ditt problem som bruker for mye tid på ting du ikke får endret, men som må bli kompromisser fordi han er flink til mye du ikke kan. Og dere har visst barn sammen, det betyr jo veldig mye. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Enten gjør han seg så hjelpeløs at han slipper å gjøre det, eller så er han udugelige. Uansett ikke noe å bo med. 

Anonymkode: 71b22...03a

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet
klarinetta skrev (3 minutter siden):

Hvis dere tross alt utfyller hverandre og oppriktig liker og er glad i hverandre, kan det vel være som du skriver i overskriften; ditt problem som bruker for mye tid på ting du ikke får endret, men som må bli kompromisser fordi han er flink til mye du ikke kan. Og dere har visst barn sammen, det betyr jo veldig mye. 

Utfyller hverandre, njaa, jeg vet jammen ikke lenger. Jeg er jo sånn passe glad i han, men sex kan han glemme, det orker jeg ikke mere. Tror kanskje det går andre veien og, han er lei av maset mitt. 
Vi har barn ja, og det er nok hovedgrunnen til at vi fortsatt er sammen. 
TS

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Har han adhd? 

• Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Egentlig er det kanskje litt synd på han og, for jeg innrømmer at jeg ikke er den enkleste å være sammen med. Jeg vil ha ting på samme måte, for enkelthetens skyld, for at vi alle vet hvordan det bør være. Han driter i det.
I tillegg er han en susekopp. Han må ha ting inn med teskje, ellers glemmer han det selv om ting er notert i felles kalender. Han kan finne på å hente en unge på trening, men glemme igjen bag, drikkeflaske, jakke. En gang kom han hjem med ungen, men hadde glemt ALT det andre. Han må instrueres til den minste ting, dropper jeg det, blir det enten ikke gjort, eller gjort feil. Feks lage middag. Han svir alt. Han klarer det ikke. Eller vaske klær. Han kan finne på å sette på ull på 60 grader vask med 1600 omdreininger enda jeg har lært han vaskemaskinen. Alt ble ødelagt. Ber jeg han vaske badet, tar han kun vasken, alt annet er like skittent, doen, gulvet, dusjen.
Jeg vurderer rett og slett å gå fra han. Jeg orker ikke flere unger enn jeg har. De dagene han er borte ifbm jobb er det så deilig hjemme. Er det et tegn? Noen med lignende menn der ute? For ordens skyld, ja, jeg har tatt det opp med han hundre ganger. Da blir han sur, for han mener jeg maser og ser ned på han…. Hjelp, what to do??

Enkelte kvinner blir aldri fornøyd. Sånn er det bare. Gammelt nytt. 

Er du ikke fornøyd så skiller du lag med han, og finner deg en ny, bedre og mer spennende mann. Hvis du har markedsverdien til det. 

Spørsmålet er om du har markedsverdien til å tiltrekke deg en mer spennende mann, eller om du har litt høye tanker om deg selv. 

Anonymkode: 0697d...df9

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Utfyller hverandre, njaa, jeg vet jammen ikke lenger. Jeg er jo sånn passe glad i han, men sex kan han glemme, det orker jeg ikke mere. Tror kanskje det går andre veien og, han er lei av maset mitt. 
Vi har barn ja, og det er nok hovedgrunnen til at vi fortsatt er sammen. 
TS

Hva gjør han ellers da?

Utenom det du nevner?

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenkte ADHD, har han det? 

Jeg hadde ikke orket dette, er som å bo med en lat tenåring jo.

Anonymkode: e1173...71c

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AprilLudgate skrev (27 minutter siden):

Hva gjør han ellers da?

Utenom det du nevner?

Godt spørsmål. Jeg har stilt meg det samme selv de siste årene. Han gir meg lite intellektuelt. Vi er blitt mer og mer forskjellige med årene. Han er flink med jentene, snill. Han er ikke stygg… 🤷‍♀️

TS

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg tenkte ADHD, har han det? 

Jeg hadde ikke orket dette, er som å bo med en lat tenåring jo.

Anonymkode: e1173...71c

Ja, litt som å bo med en tenåring. Ingen adhd diagnose som vi vet om i hvert fall. 
TS

Skrevet

Hvorfor orker du ikke sex m han mere? 

Det er vel starten på slutten når du ikke orker det. 

Anonymkode: c5e80...33f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor orker du ikke sex m han mere? 

Det er vel starten på slutten når du ikke orker det. 

Anonymkode: c5e80...33f

Du kan vel lese. Å oppføre seg som et hjelpeløst barn er ikke særlig opphissende. Det er noe vi kvinner fort blir særdeles anti- kåt av. Vi tenner som regel på menn, ikke på barn. Så mannebabyer er ikke noe vi blir kåte av. 

• Liker 22
  • Nyttig 6
Gjest ufiltrert
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Enten gjør han seg så hjelpeløs at han slipper å gjøre det, eller så er han udugelige. Uansett ikke noe å bo med. 

Detta er et "bra tips" han sikkert har fått av sine guttekompiser. 

Vær så udugelig du kan på ting du ikke vil gjøre, så skal du se du får slippe.

Kan ikke lage mat engang å svir alt? 

Tragikomisk.

Skrevet

Han virker helt ubrukbar. Skjønner godt at du vurderer å kutte ut det der. 

Anonymkode: 22c47...90b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Få kvinner hadde vært fornøyd med en så til de grader talentløs mann. Altså voksne menn klarer jo å lage mat...

Anonymkode: c9631...cdc

• Liker 10
Skrevet

Haha, skjønner godt at du irriterer deg. Det der er noe av det mest udugelige jeg har hørt om. Han må jo feile noe 😳

• Liker 7
Skrevet

Min mann oppfører seg litt på samme måte (bare ikke fullt så ille). Han har ADHD, fikk diagnosen som voksen. 

Anonymkode: 5815a...0bb

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er du ikke fornøyd så skiller du lag med han, og finner deg en ny, bedre og mer spennende mann. Hvis du har markedsverdien til det. 

Spørsmålet er om du har markedsverdien til å tiltrekke deg en mer spennende mann, eller om du har litt høye tanker om deg selv. 

Hva har dette med saken å gjøre? Om hun ikle finner en bedre må hun bli? Etcgodt alternativ til å leve med en ubrukelig mann, er jo å være alene. Ts vil ikke bli den første i historien om hun velger det.

Anonymkode: d1b95...87c

• Liker 15
Skrevet

Så trist for dere begge at du bruker så mye energi på å irritere deg. Det høres ut som at det er flere forbedringsområder, men har du prøvd å gå i deg selv? Det er jo til syvende og sist du som styrer hva du bruker energien din på, og måten du holder på nå høres rimelig destruktivt ut for forholdet. 

Anonymkode: ab574...a5d

• Liker 1
Skrevet

Stakkars mann. Han må jo føle seg ganske mislykket? Mannen min kan også være veldig distre og glemsk, og er det noe jeg misliker sterkt så er det å føle at jeg er moren hans og må passe på hele tiden. Som andre skriver, turn off med menn som blir helt sykt uselvstendige i forholdet. 

Anonymkode: b3e28...0a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...