Gå til innhold

Vunnet "nytt" hus, ble lurt, var en rønne ifra 1873

Anbefalte innlegg

Jeg har igjennom en konkurranse vunnet et "nytt" hus. Eller det var det jeg trodde ihvertfall. Huset som var avbildet var et fint moderne og splitter nytt hus som var innflyttnings klart, men det viste seg at det var det ikke. Vi fikk tilsendt nøklene og adressen på vårt nye hus og vi reiste dit for å se på det. Det viste seg å være ei rønne ifra 1873 som ikke var trygt å bo i. Vi har nå prøvd å ta kontakt med de som utleverte gevinsten men de har sluttet helt å svare. Hva gjør vi i denne situasjonen? Vi har jo blitt lurt.

Anonymkode: 34f55...87d

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har igjennom en konkurranse vunnet et "nytt" hus. Eller det var det jeg trodde ihvertfall. Huset som var avbildet var et fint moderne og splitter nytt hus som var innflyttnings klart, men det viste seg at det var det ikke. Vi fikk tilsendt nøklene og adressen på vårt nye hus og vi reiste dit for å se på det. Det viste seg å være ei rønne ifra 1873 som ikke var trygt å bo i. Vi har nå prøvd å ta kontakt med de som utleverte gevinsten men de har sluttet helt å svare. Hva gjør vi i denne situasjonen? Vi har jo blitt lurt.

Anonymkode: 34f55...87d

Hvilken konkurranse?

• Liker 3

Har dere signert noe? Det er jo ikke automatisk deres ansvar bare fordi huseier har sendt dere adresse og nøkler, men dersom dere har signert kan det være verre

Anonymkode: 3a28b...9cb

Selg det?

Om huset ikke er verdt noe og vil koste for mye å sette i stand, så har uansett tomta verdi.

Og finnes de som elsker å ta på seg eldgamle hus for å få dem tilbake til sånn de var.

Anonymkode: 89b63...84a

Annonse

Forresten - om premien ikke er tilsvarende det som ble annonsert, så ta kontakt med lotteritilsynet.

Det er lover og regler på slikt. Ikke lov å gi ut en annen premie enn det som ble annonsert. Det er straffbart.

Samle all dokumentasjon du måtte ha, og kontakt lotteritilsynet.

Anonymkode: 89b63...84a

• Liker 3

Annonse

Denne kan jeg! Nå må du engasjere de tre nevøende dine med matchende navn, og så begynner dere å pusse opp. Dere kommer til å finne en diger skatt. Bare pass dere for en skurk som går under navnet Svarte-Per, og en gammel riking som er konkurrent med din egen styrtrike onkel.

Anonymkode: c6d56...c54

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Denne kan jeg! Nå må du engasjere de tre nevøende dine med matchende navn, og så begynner dere å pusse opp. Dere kommer til å finne en diger skatt. Bare pass dere for en skurk som går under navnet Svarte-Per, og en gammel riking som er konkurrent med din egen styrtrike onkel.

Anonymkode: c6d56...c54

Eller dere pusser opp, og får gigantiske bøter og krav fra kommunen, fordi huset var verneverdig.

Anonymkode: 093a5...e62

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...