Gå til innhold

Huseier svarer ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, var på visning på en leilighet i starten av november. Var fornøyd med leiligheten og meldte min interesse til huseier samme dag og fikk bekreftet på sms at leiligheten var min. Pratet med huseier igjen i midten av november da jeg hadde fått bekreftet utflyttingsdato der jeg bor nå og vi ble enig om at jeg kunne overta ny leilighet fra 18 eller 19 desember. Har siden søndag prøvd å få tak i ny huseier for å høre hvilken dag vi skal møtes å skrive kontrakt og få nøkler, men er umulig å få tak i h*n. Har ringt x antall ganger og sendt x antall sms. Fikk tak i ny huseier en gang på telefon der jeg fikk beskjed om at jeg skulle bli ringt opp etter en times tid. Det er nå 1,5 døgn siden. Hva gjør jeg? Står uten en plass å bo 1 januar, så begynner å haste litt.

Anonymkode: d3845...5b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får dra på døra hans da

Anonymkode: e628c...6f4

Skrevet

Er det innafor da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det innafor da?

Ja!! Er det privat eller firma? Det er ikke hans problem når du står husløs 1.januar. Du kan jo ikke sitte å vente, du må finne deg et annet sted dersom dette ikke går gjennom likevel. 

Anonymkode: 54749...919

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja!! Er det privat eller firma? Det er ikke hans problem når du står husløs 1.januar. Du kan jo ikke sitte å vente, du må finne deg et annet sted dersom dette ikke går gjennom likevel. 

Det er privat. Nei, det er definitivt ikke h*n som får svi fra januar av

Skrevet

Da ville jeg anbefale deg å møte opp fysisk dersom du har mulighet. Bor huseier i den aktuelle leiligheten eller er annet sted? Hvis leieforholdet likevel går som avtalt ville jeg sett på dette som et stort rødt flagg!! Hvordan blir der å få tak i huseier senere dersom noe skjer…? 

• Liker 1
Skrevet

Da ville jeg anbefale deg å møte opp fysisk dersom du har mulighet. Bor huseier i den aktuelle leiligheten eller er annet sted? Hvis leieforholdet likevel går som avtalt ville jeg sett på dette som et stort rødt flagg!! Hvordan blir der å få tak i huseier senere dersom noe skjer…? 

H*n bor i byen, huset er på bygda. Lett å komme seg dit h*n bor nå. Jeg har tenkt på det selv, og er definitivt skeptisk til å ha vedkommende som huseier, men mer skeptisk til å ikke ha et hjem. 

Skrevet

H*n er frekk som ikke svarer deg, så da kan du være litt frekk tilbake. Møt opp, og si du tror det er no feil med nummeret, telefonen eller lignende. Håper det ordner seg for deg 🤞☺️

Skrevet

H*n er frekk som ikke svarer deg, så da kan du være litt frekk tilbake. Møt opp, og si du tror det er no feil med nummeret, telefonen eller lignende. Håper det ordner seg for deg 🤞☺️

Det har du rett i! Takk for tips! Og takk for det🤞😊

Skrevet

Så du har på litt over ett døgn ringt og sendt en haug sms?

Hvis du skal flytte inn 18, er det vel da du får nøklene? Kan vel møtes der, levere nøkler og skrive under på kontrakten 18?

Anonymkode: a297f...706

Skrevet

Finn ett annet sted mulig han har lurt deg/funnet noen andre leietakere 

Skrevet

Så du har på litt over ett døgn ringt og sendt en haug sms?

Hvis du skal flytte inn 18, er det vel da du får nøklene? Kan vel møtes der, levere nøkler og skrive under på kontrakten 18?

Anonymkode: a297f...706

Vedkommende bor i byen, boligen som leies ut er på bygda. Det er nevnt 18 eller 19. Jeg camper ikke utenfor et tomt hus på bygda midt på vinteren i håp om at det ordner seg, når jeg ikke har fått kontakt.

• Hjerte 1
Skrevet

Hadde sett meg om etter noe annet , virker ikke som en veldig ålreit utleier å forholde seg til 👀 

Anonymkode: c4079...87c

Skrevet

Hadde sett meg om etter noe annet , virker ikke som en veldig ålreit utleier å forholde seg til 👀 

Anonymkode: c4079...87c

Ja, vi har begynt den prosessen også. Men det er også rimelig kjipt. 

• Hjerte 1
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei, var på visning på en leilighet i starten av november. Var fornøyd med leiligheten og meldte min interesse til huseier samme dag og fikk bekreftet på sms at leiligheten var min. Pratet med huseier igjen i midten av november da jeg hadde fått bekreftet utflyttingsdato der jeg bor nå og vi ble enig om at jeg kunne overta ny leilighet fra 18 eller 19 desember. Har siden søndag prøvd å få tak i ny huseier for å høre hvilken dag vi skal møtes å skrive kontrakt og få nøkler, men er umulig å få tak i h*n. Har ringt x antall ganger og sendt x antall sms. Fikk tak i ny huseier en gang på telefon der jeg fikk beskjed om at jeg skulle bli ringt opp etter en times tid. Det er nå 1,5 døgn siden. Hva gjør jeg? Står uten en plass å bo 1 januar, så begynner å haste litt.

Anmelde han til politi det er sivilsakk jeg tror han lurte deg prat med noen advokat kansje de finner løsning for deg . Men anbefale å ikke gå til han hus Finn en annen til deg ser ut han/hun er joke. Og tuller med deg.🥹 bare anmelde han og krev erstatning .si at du har vært deprimert og stress på grunn av det. Krev erstatning fra han/hun. Detter er bare tull han gjør det med deg.

Anonymkode: d4c02...4e6

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Anmelde han til politi det er sivilsakk jeg tror han lurte deg prat med noen advokat kansje de finner løsning for deg . Men anbefale å ikke gå til han hus Finn en annen til deg ser ut han/hun er joke. Og tuller med deg.🥹 bare anmelde han og krev erstatning .si at du har vært deprimert og stress på grunn av det. Krev erstatning fra han/hun. Detter er bare tull han gjør det med deg.

Anonymkode: d4c02...4e6

Ja, for her på KG skal man anmelde og tilkalle politiet for hver minste lille sak. 

Veldig kjip sak, ts! Hadde dere en muntlig eller skriftlig avtale om at du skulle overta leiligheten til gitt dato?

Endret av Jaytee
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Jaytee skrev (1 time siden):

Ja, for her på KG skal man anmelde og tilkalle politiet for hver minste lille sak. 

Veldig kjip sak, ts! Hadde dere en muntlig eller skriftlig avtale om at du skulle overta leiligheten til gitt dato?

Blir nok ikke noe anmeldelse nei. 

Vi hadde ikke en formell kontrakt ennå, men har både muntlig og skriftlig avtale på leie og på når leieperioden skulle starte. Siste gang vi snakka med henne var 22.11.22, og det var skriftlig bekreftelse på innflytting 18 eller 19, alt etter hva som passa med jobb.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det veldig avslørende å skrive han eller hun? Eller er du bare veldig irriterende ved å skrive h*n...  🤦‍♀️ ... kanskje utleier har skjønt noe om deg.... 🙄💁‍♀️

Anonymkode: 42b1f...75d

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...