Gå til innhold

Klippet baby i fingeren

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Anbefaler fil.

Anonymkode: bc9fa...c3c

Hvem har en baby som ligger rolig til man har filt ned 10 negler?😅😂😂😂

Anonymkode: 8a5f7...b13

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Derfor er det anbefalt å bite neglene til babyer. Det er så fort gjort å klippe for mye. Går nok fint ❤️

Anonymkode: 00266...6ac

Nei, det er ikke anbefalt, fort gjort å rive litt for langt og lage sår på den måten. Klipp eller bruk glassfil. 

Anonymkode: 30351...db4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvem har en baby som ligger rolig til man har filt ned 10 negler?😅😂😂😂

Min nr. 2😅 Min nr. 1 gjorde ikke, så da filte jeg neglene mens baby sov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Min nr. 2😅 Min nr. 1 gjorde ikke, så da filte jeg neglene mens baby sov. 

Min våkner av det😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Min våkner av det😢

Jeg filte med glassfil mens han sov dypt på fanget her. Mulig det ikke virker på din, da men, de er jo så forskjellige de små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klipper et hakk i neglen med saksa, og river av. Klippa han til blods andre levedøgn, så been there 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klipp når baby sover, hvis det går. Her gikk ikke det, men har henne på fanget og setter på baby sensory på youtube. Da sitter hun rolig mens jeg klipper

Anonymkode: b6333...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips er å bite, klippe (eller file) mens baby ammer, mens baby sover (om baby sover tungt) eller la baby se litt på TV. Min har vært litt vanskelig å stelle i søvne eller under amming når hun ble litt større (våknet eller sprellet) men litt TV så sitter hun musestille lenge nok til å ta alle fingrene.

Jeg fikk aldri til fil, filte bare neglene skarpere når jeg prøvde det, men synes det beste er å enten bite eller bruke sånn butt babyneglesaks. Ser for meg at det er vanskeligere å ha kontroll med en negleklipper. Klipper heller oftere enn å klippe for langt ned hver gang. 

Har aldri klippet ungen i fingeren når jeg har gjort det på denne måten iallfall :) Men det kan jo såklart skje en gang, hun er bare 10 mnd gammel. 

Anonymkode: 4d109...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syntest det var best å bite neglene når baby var veldig liten. Far har klippet toddler i fingen ein gong. Gu ko dårlig samvittighet han hadde. Han har nesten ikkje turd å klippe negler etter liksom. Eg trur ikkje det er sånn at førstegangsforeldre er verdensmestere på negleklipping, snørrsuging og whatnot. Det er mykje greier å læra seg. Kjekt for andremann da.

Anonymkode: b3321...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 13.12.2022 den 17.21):

Tror sånn ca alle foreldre har gjort det. Om det er noen trøst 🤷🏼‍♀️

Neida, er man nøye nok så skjer det ikke 👍 

Anonymkode: 46945...180

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RockyRose skrev (På 13.12.2022 den 17.19):

Ser ut som det er klipt for kort på fleire? Dessverre berre sånn som skjer 🙈 berre vask godt og pass på at det ikkje blir betent om det er sår. Mannen min gjorde det på guten vår og når han var baby, det var første og siste gong han klipte negler 😂

Eeeeeh... det har ALDRI skjedd hverken meg eller mannen min. Har det der en tendens til å skje så klarer man tydeligvis ikke bruke redskapene riktig og må skaffe seg noe annet å fikse neglene med! Neglfil f.eks, eller klipper i stedet for saks - et redskap forhatt av små barn. 

Endret av katties
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo så mange, billige elektriske neglefiler å få kjøpt, de skader ikke og er ikke vonde når de kommer borti huden, og ikke er den vanskelig å bruke. Har testet den selv mot egen hud, babyen min reagerer ikke når jeg bruket den på hverken fingre eller tær. Helt unødvendig å klippe og risikere å skade babyen på den måten. 

https://cdon.no/skjonnhet-helse/nagelfil-for-bebis-fil-for-naglar-barn-elektrisk-p114575859?gclid=CjwKCAjwsKqoBhBPEiwALrrqiIg-PV1Y_tUxiQJjq9tVJhNBKChFiG6FuVE0890Ajaqb4bIHBah6ZBoC1vgQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Anonymkode: 0f6a0...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.12.2022 den 18.06):

Ikke alle. Har to barn, har aldri skjedd her...

Anonymkode: 2c1b4...33a

Samme her! Ser jo kjempevondt ut🥺 stakkars baby! 

Anonymkode: d5084...91d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (På 20.9.2023 den 23.52):

Eeeeeh... det har ALDRI skjedd hverken meg eller mannen min. Har det der en tendens til å skje så klarer man tydeligvis ikke bruke redskapene riktig og må skaffe seg noe annet å fikse neglene med! Neglfil f.eks, eller klipper i stedet for saks - et redskap forhatt av små barn. 

Eehh? Det har aldri skjedd med meg heller. Mannen klipte éin gong første gong han klipte sonen sine negler, då fekk ikkje han prøve igjen. Men likevel er det jo noko som kan skje, og veit om fleire venar som har gjort det med eit uhell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen hadde ikke fått lov å klippe negler mer om det var meg Ass. 

Jeg brukte også fil på negler husker jeg.  Og ikke sånn klype klipper men heller vanlig neglesaks

Anonymkode: d52e2...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gror nok relativt raskt det der. Følg med på om det blir betent. Skyll med saltvannsløsning hver dag. 

Men til neste gang; man bruker ikke negleklipper/saks på så små. Neglene deres er så tynne at det er kjempe enkelt å bite de av. Alternativt kan du file neglene.

Anonymkode: 4a3ca...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RockyRose skrev (1 time siden):

Eehh? Det har aldri skjedd med meg heller. Mannen klipte éin gong første gong han klipte sonen sine negler, då fekk ikkje han prøve igjen. Men likevel er det jo noko som kan skje, og veit om fleire venar som har gjort det med eit uhell. 

Det var flere som sa at "dette er bare noe som skjer innimellom". Mener at hvis det skjer flere enn én gang, så må man bruke et annet redskap, for man kan ikke bli stolt på med det redskapet man har. Neglfil er lettest. Neglklipper er nest lettest, og mest praktisk når neglene er blitt litt hardere - finnes også i baby-versjon. Ville faktisk ikke anbefale noen som helst å bruke neglsaks - størst mulig risiko for skade. Det er egentlig et redskap best egnet for å klippe bort tørr hud rundt negler hos voksne, klippe øyenbryn, klippe bort hengende hud hvis man har hatt gnagsår etc.... altså: til hud og hår, ikke negler  

Endret av katties
Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (På 24.9.2023 den 10.36):

Det var flere som sa at "dette er bare noe som skjer innimellom". Mener at hvis det skjer flere enn én gang, så må man bruke et annet redskap, for man kan ikke bli stolt på med det redskapet man har. Neglfil er lettest. Neglklipper er nest lettest, og mest praktisk når neglene er blitt litt hardere - finnes også i baby-versjon. Ville faktisk ikke anbefale noen som helst å bruke neglsaks - størst mulig risiko for skade. Det er egentlig et redskap best egnet for å klippe bort tørr hud rundt negler hos voksne, klippe øyenbryn, klippe bort hengende hud hvis man har hatt gnagsår etc.... altså: til hud og hår, ikke negler  

Det kan jo skje av og til uansett, om babyen plutseleg kvepp til el.l. Men er heilt einig, ein må finne et verktøy som er tryggast. Eg i motsetnad til deg brukar vaksen neglesaks, for den har eg full kontroll på korleis den er utforma. Klipte ofte når eldste sov, med yngste går ikkje det så då helder eg fast handa og får klipt. Ho er ikkje tålmodig nok til fil, og babynegleklippar/saks får eg ikkje til å bruke. Ein må prøve seg fram, og rekna med/håpar at ts og andre som klipper i negla lærer av kva som fungera/ikkje fungera. Men det er likefullt noko som berre skjer av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...