AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #1 Skrevet 13. desember 2022 Noen klikker jo helt over at folk ikke vil feire jul. Synes det er ganske trangsynt.... Anonymkode: 4b6c4...a71 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #2 Skrevet 13. desember 2022 Hvilken omgangskrets har du? Tror du lager et problem av ingenting. Anonymkode: febdf...9aa 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #3 Skrevet 13. desember 2022 Jeg har null problem at noen ikke vil feire jul - det som er drit er når de skal trykke det opp i trynet, være negativ om julen og oss som feirer og skal liksom være så mye bedre enn oss som feirer - dette gjelder også de kristne som tror de er bedre fordi julen er «pagan origin» etc. Folk må gjerne skrive at de ikke feirer/ikke skal feire, men ikke trykk ned oss som skal feire. Anonymkode: d8d6d...28e 6 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 13. desember 2022 #4 Skrevet 13. desember 2022 Klikker? Hva slags folk henger du med?
PetterKanin Skrevet 13. desember 2022 #5 Skrevet 13. desember 2022 Det er merkelig hvor opphengt noen er i at andre skal ha mest mulig like interesser som dem, ja. Om man ikke merker dette er det bra, men de fleste vil nok oppleve at andre har forventninger til hvordan de feirer julen sin - og reaksjoner om de gjør ting vesentlig annerledes. 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #6 Skrevet 13. desember 2022 Jeg klikker ikke, jeg får bare vondt av dem. Høres utrolig stusselig ut. Anonymkode: 2e550...f0f 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #7 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg klikker ikke, jeg får bare vondt av dem. Høres utrolig stusselig ut. Anonymkode: 2e550...f0f Ja samme her, synes det er mer trist enn noe annet.. Anonymkode: d8d6d...28e 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #8 Skrevet 13. desember 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Noen klikker jo helt over at folk ikke vil feire jul. Synes det er ganske trangsynt.... Anonymkode: 4b6c4...a71 Hvem er det som klikker over det? Julenissen? Anonymkode: 4e253...ad2
PetterKanin Skrevet 13. desember 2022 #9 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvem er det som klikker over det? Julenissen? Anonymkode: 4e253...ad2 De som klikker over det klikker over det. Har du virkelig ikke opplevd denne typen mennesker som vil du skal leve akkurat slik dem gjør? 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #10 Skrevet 13. desember 2022 21 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg klikker ikke, jeg får bare vondt av dem. Høres utrolig stusselig ut. Anonymkode: 2e550...f0f Du setter vel stor pris på den store kjøpefesten hvor største mål er å bruke mest mulig penger i desember av en eller annen grunn. For meg blir i år desember mnd jeg sprer mest pga halv skatt, sparer konsekvent strøm og kutter ut gaver samt store selskaper. Skal bli koselig å lese her inne om alle som syter og klager over regningene etter støvet legger seg i januar!!! Anonymkode: 96525...934 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #11 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg klikker ikke, jeg får bare vondt av dem. Høres utrolig stusselig ut. Anonymkode: 2e550...f0f AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja samme her, synes det er mer trist enn noe annet.. Anonymkode: d8d6d...28e Hvorfor det? Man er jo voksen, tar eget valg. Slutt å stakkarsliggjøre mennesker, det er frekt. Jeg har deltatt på julefeiring tidligere, synes det er fint å møtes for å spise mat sammen. Men alt det andre med julen synes jeg er falskt og overfladisk. Så er det kjøpegalskapen med pakker, stresse og presset folk legger på seg selv. Helt forferdelig å se på, kjøpegalskapen er jo største problemet vi har i verden. Nordmenn er altfor konforme, godtar lite utenom det som flokken gjør dessverre. TS. Anonymkode: 4b6c4...a71 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #12 Skrevet 14. desember 2022 Bryr meg ikke om folk ikke vil feire jul. Men de som ikke vil feire lager så stort nummer ut av det. 'Jeg er sååååå glad jeg ikke feirer jul! Er såååå glad jeg slipper å mase om den jul! Er sååååå glad jeg kan spare penger! Er såååå glad jeg slipper å pynte!' Det er litt hovmodig og de skal liksom gni inn hvor godt de har det. Ufyselige folk. Anonymkode: c8e34...527 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #13 Skrevet 14. desember 2022 12 hours ago, AnonymBruker said: Jeg klikker ikke, jeg får bare vondt av dem. Høres utrolig stusselig ut. Anonymkode: 2e550...f0f Vondt av folk som gjør hva de liker og ikke gjør hva de ikke liker? Anonymkode: 5cdec...76c 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #14 Skrevet 14. desember 2022 Har aldri hørt noen som klikker over det. Om noen ikke vil feire jul så får de bare gjøre det. Anonymkode: 99952...ed7 1
c_buk Skrevet 14. desember 2022 #15 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du setter vel stor pris på den store kjøpefesten hvor største mål er å bruke mest mulig penger i desember av en eller annen grunn. For meg blir i år desember mnd jeg sprer mest pga halv skatt, sparer konsekvent strøm og kutter ut gaver samt store selskaper. Skal bli koselig å lese her inne om alle som syter og klager over regningene etter støvet legger seg i januar!!! Anonymkode: 96525...934 Siden du utviser skadefryd skal jeg svare med samme mynt. Jeg skal "sløse" masse penger på dyr og fantastisk mat. Jeg skal flere ganger ut å spise med venner og familie. Jeg skal stelle istand storslått julemat, julefrokost, nyttårsmiddag, servere champagne, herlige viner, juleøl, akevitt osv. Jeg skal skjemme bort noen familiemedlemmer med sårt tiltrengte gaver. Jeg skal fyre til godt over 20 grader med varmepumpa og tasse rundt i pysjen og sokkelessen hele romjula (forutenom når jeg har gjester). Og jeg skal ha råd til å sette av til sparing som normalt. For å kopiere din retorikk. Det er så deilig å lese om dere som ikke har råd til å nyte livet, og jeg skal kose meg med klagingen deres når dere klager over strømregningen i Januar. 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #16 Skrevet 14. desember 2022 Jeg ser på det litt som religiøse som misjonerer for ikke-religiøse. De mener selv at de har et bra budskap som alle andre vil ha glede av. Det ligger en slags forskrudd omsorg bak. Anonymkode: 642a9...134 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #17 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Bryr meg ikke om folk ikke vil feire jul. Men de som ikke vil feire lager så stort nummer ut av det. ' Anonymkode: c8e34...527 Enig. Det er ingen av de jeg kjenner som snakker mer om jul enn de som sier at de ikke feirer jul. Og ikke bare det, men av de som sier at de ikke feirer jul er det bare 2 av 10/12 som ikke har en eller annen markering av julen. Det er bare disse to som betrakter julen som vanlige hverdager. De jobber, trener, spiser som vanlig, bytter ikke gaver, og har som sagt en helt vanlig hverdag. Den eneste forskjellen er at de ikke kan gå på butikken som vanlig, fordi den er stengt. Alle andre jeg kjenner som sier at de ikke feirer jul gjør ting som viser at julen ikke er bare som en helt vanlig hverdag for dem. De henger opp vinterlys, de baker, de pynter, de tar i mot gaver fra familie, de spiser festmat, de vil ha fri fra jobben, men "jul? Nei, jeg liker ikke julen, og den feirer jeg ikke!" Anonymkode: 2af51...47a 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #18 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg klikker ikke, jeg får bare vondt av dem. Høres utrolig stusselig ut. Anonymkode: 2e550...f0f AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja samme her, synes det er mer trist enn noe annet.. Anonymkode: d8d6d...28e Hvorfor? Julen handler jo bare om å tilbringe tid sammen, og samles med de du er glad i/eller de du forventes å være glad i. Nå sier ikke jeg at jeg ikke er glad i familien, men jeg liker ikke å samles. Jeg syns det er utrolig stressende, og romjulen er kjedelig. Jeg ville mye heller vært på jobb, skal jeg være ærlig. Dessverre har jeg ikke en, da jeg er trygdet. Hadde jeg hatt bedre råd, hadde jeg ikke giddet å reise hjem for å være der i jula, men jeg sparer nå litt på å være der noen dager, og «spise dem ut av huset». Det holder jeg selvfølgelig kjeft om. Men ellers gir det meg ingenting. Jula kan ikke bli over fort nok for min del. Syns den er dritkjedelig. Hater den. Anonymkode: 1f9bf...334 2
milla80 Skrevet 14. desember 2022 #19 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Noen klikker jo helt over at folk ikke vil feire jul. Synes det er ganske trangsynt.... Jeg har aldri noensinne hørt noen andre "klikke" over folk som ikke feirer jul .. Kanskje jeg ikke har møtt de rette folka enda ? 🤔
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #20 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Enig. Det er ingen av de jeg kjenner som snakker mer om jul enn de som sier at de ikke feirer jul. Og ikke bare det, men av de som sier at de ikke feirer jul er det bare 2 av 10/12 som ikke har en eller annen markering av julen. Det er bare disse to som betrakter julen som vanlige hverdager. De jobber, trener, spiser som vanlig, bytter ikke gaver, og har som sagt en helt vanlig hverdag. Den eneste forskjellen er at de ikke kan gå på butikken som vanlig, fordi den er stengt. Alle andre jeg kjenner som sier at de ikke feirer jul gjør ting som viser at julen ikke er bare som en helt vanlig hverdag for dem. De henger opp vinterlys, de baker, de pynter, de tar i mot gaver fra familie, de spiser festmat, de vil ha fri fra jobben, men "jul? Nei, jeg liker ikke julen, og den feirer jeg ikke!" Anonymkode: 2af51...47a Spot on my friend! Spot on!!! Anonymkode: c8e34...527
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå