Eva-Lena Skrevet 13. desember 2022 #41 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Problemet er at det ikke bare er engang i blant, og så kommer alt annet i tillegg. Men for all del, gi ungene dine dritt mat, pass på at de blir en del av den dystre fedme statistikken i Norge. Vi har alle forskjellige ambisjoner for barna Anonymkode: 421b6...767 Barna mine er voksne og helt normal i vekt. De har fått godteri i bhg og hjemme. De har ikke tatt skade av det. Du gjør som du vil, men jeg hadde iallefall ikke brudd meg ett sekund pga dette. Mine ambisjoner var at de skulle få være med på det bhg la opp til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 13. desember 2022 #42 Del Skrevet 13. desember 2022 Koselig for barna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #43 Del Skrevet 13. desember 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Den dagen de gir barna marshmallow kan du reagere. Settes den fast i halsen så er den helt umulig å fjerne. Den løser seg opp til seigt slim som ikke engang ambulansearbeidere klarer å fjerne. Finnes både barn og voksne som har dødd av kvelning pga en marshmallow. Anonymkode: cdde1...bf0 Men trolig er det ganske mange flere som har blitt kvelt av brød eller eple...? Som er mer relevant å være bekymret for i en bhg... Anonymkode: 8ae6e...b88 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #44 Del Skrevet 13. desember 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Den dagen de gir barna marshmallow kan du reagere. Settes den fast i halsen så er den helt umulig å fjerne. Den løser seg opp til seigt slim som ikke engang ambulansearbeidere klarer å fjerne. Finnes både barn og voksne som har dødd av kvelning pga en marshmallow. Anonymkode: cdde1...bf0 https://www.snopes.com/fact-check/chubby-bunny-death/ "The folkloric shift this real-life tragedy has taken involves the mode of death. While a very real youngster did indeed lose her life through playing "Chubby Bunny," she did so through choking on the intact confections in her mouth, not (as developing lore would have it) via the marshmallows' somehow breaking down to form a windpipe-clogging glue. In the example quoted above, the bonbons were said to have "emulsified" — that is, turned into a liquid mass. Another Internet-spread description of the death says "The marshmallows were heated in the mouth and throat and effectively turned into a sticky enough substance that it could not be removed by conventional attempts at first aid." Yet another version claims that "The marshmallows, warming-up to body temperature, took on the form of her air passage, and choked her to death." We know the marshmallows did not eventually turn into a sticky, fatal mass after Casey held them in her mouth for a while because, during the lawsuit brought by Casey's parents, Casey's best friend testified seeing her pal's lips turn purple just a few seconds after she had put the marshmallows into her mouth. While marshmallows can be quickly melted into a thick liquid, goopy substance in a pot on the stove (as anyone who has made Rice Krispies squares will attest), the temperature inside the human mouth is not sufficient to reduce them to that state. Absent chewing or licking, a marshmallow can be held in one's mouth approximately 15 minutes before it entirely disappears, its bulk gradually dissolving and being swallowed across the span of that quarter hour. At no point in that process does the resultant fluid become thick or gluey — it is thin, watery, and easily swallowed." Anonymkode: bdffc...35b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #45 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes ikke det er innenfor å servere popcorn, eller (pea)nøtter til barn under 3 år. De som kaller deg hysterisk, har tydeligvis ikke lest seg opp. Min svigerinne er øre, hals, nese spesialist, og har sagt til meg siden jeg fikk første at jeg aldri må finne på å gi småbarn nøtter og popcorn. Dessverre har mange barn dødd pga dette.. Hun anbefalte meg å vente til barna var 5 år! I tillegg syns jeg at det er unødvendig å servere popcorn i bhg, gi barna frukt og «skikkelig» mat. Barn i dag får mer enn nok sukker og dritt, synes bhg kan holde seg til sunn og nyttig mat. Anonymkode: 421b6...767 Mange.m barn har dødd av det?:»det vil jeg gjerne ha link på Anonymkode: 6bc46...15c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #46 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Problemet er at det ikke bare er engang i blant, og så kommer alt annet i tillegg. Men for all del, gi ungene dine dritt mat, pass på at de blir en del av den dystre fedme statistikken i Norge. Vi har alle forskjellige ambisjoner for barna Anonymkode: 421b6...767 Jøss min er nedre del sv normalvektig til tross for både godteri og brus. Anonymkode: 6bc46...15c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Al34n0nym1 Skrevet 13. desember 2022 #47 Del Skrevet 13. desember 2022 Hysteri.. hva med alle barn som oppvokste på 90-tallet? Herregud som denne generasjonen kommer til å bli svake. Tragisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #48 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Mange.m barn har dødd av det?:»det vil jeg gjerne ha link på Anonymkode: 6bc46...15c et enkelt Google søk: https://www.google.com/search?q=how+many+children+die+chocking+popcorn&rlz=1CDGOYI_enNO885NO885&oq=how+many+children+die+chocking+popcorn&aqs=chrome..69i57.11660j0j4&hl=nb&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8 Anonymkode: 421b6...767 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #49 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jøss min er nedre del sv normalvektig til tross for både godteri og brus. Anonymkode: 6bc46...15c Jeg sier ikke at barn aldri kan spise godteri eller drikke brus. Poenget er at det burde ikke være barnehage og skole som gir dette til barna. Det blir for mye! Det handler også om å gi barna sunne vaner.. Og selv om dine barn er normalvektige, så vil ikke det si at andre sine er det. Hvorfor er du med på diskusjonen om du kun klarer å se situasjonen ut i fra eget ståsted? Anonymkode: 421b6...767 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Al34n0nym1 Skrevet 13. desember 2022 #50 Del Skrevet 13. desember 2022 (endret) Obs: ikke gi barnet ditt enn flytende mat. Alt bortsett fra det=kveles! Lev i frykt dagens generasjoner! Patetisk. Jeg og mange millioner andre brude vært død, da foreldrene gir fast føde etter en viss alder. Endret 13. desember 2022 av Al34n0nym1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asuita Skrevet 13. desember 2022 #51 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Synes det var spesielt at barnehagen valgte å servere popcorn her også. Film for 2-åringene. Jeg sa ikke noe, men tenkte at det var litt rart. Men så serverer de hele druer også. Tror rett og slett at ingen har sagt noe, og da tenker de ikke over det. Er ikke alle som har barn selv. Anonymkode: c5fd5...46f Har noen, noensinne dødd av popcorn eller druer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eidvo Skrevet 13. desember 2022 #52 Del Skrevet 13. desember 2022 Al34n0nym1 skrev (25 minutter siden): Hysteri.. hva med alle barn som oppvokste på 90-tallet? Herregud som denne generasjonen kommer til å bli svake. Tragisk Det er en anbefaling å ikke gi popcorn til små barn pga kvelningsfare, og at en forelder ønsker at barnehagen skal følge denne anbefalingen syns du er hysteri. Samtidig som du argumenterer for at en hel generasjon kommer til å bli svake pga at de kanskje ikke blir servert popcorn og hele druer de første leveårene, og det er ikke en litt hysterisk konklusjon? 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Al34n0nym1 Skrevet 13. desember 2022 #53 Del Skrevet 13. desember 2022 (endret) Eidvo skrev (14 minutter siden): Det er en anbefaling å ikke gi popcorn til små barn pga kvelningsfare, og at en forelder ønsker at barnehagen skal følge denne anbefalingen syns du er hysteri. Samtidig som du argumenterer for at en hel generasjon kommer til å bli svake pga at de kanskje ikke blir servert popcorn og hele druer de første leveårene, og det er ikke en litt hysterisk konklusjon? Nei, absolutt ikke. Hvor var denne hysteriske hysterien på 90-tallet hen? Hvorfonble ikke dette sagt til foreldre fra 50-60-70 tallet? Åja ja for det var ikke noe forsking på den tiden? Jeg burde vært død, i følge dagens etterforskere. Nøtter, eple, banan, pære, druer etc... Endret 13. desember 2022 av Al34n0nym1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eidvo Skrevet 13. desember 2022 #54 Del Skrevet 13. desember 2022 Al34n0nym1 skrev (7 minutter siden): Nei, absolutt ikke. Hvor var denne hysteriske hysterien på 90-tallet hen? Hvorfonble ikke dette sagt til foreldre fra 50-60-70 tallet? Åja ja for det var ikke noe forsking på den tiden? Jeg burde vært død, i følge dagens etterforskere. Nøtter, eple, banan, pære, druer etc... Det er ingen forskning som sier at barn kveles av å spise popcorn eller de andre matvarene du nevner, og det hverken sier eller mener jeg heller. Og så vil jeg også påstå at det var veldig få barn som ble servert popcorn i barnehagen fra 1950-2000, uten at jeg har noe statistikk på dette. Tror du det var mange som mente det var hysteri når mødrene på 90-tallet sluttet å legge babyene på mage? Er det hysteri om jeg sier at folk ikke får røyke i bilen min mens barna mine er med? Det vet vi at de ikke dør av, så det må da være hysteri og føre til svake barn? For all del, la barna ta risiko, la de løpe, klatre, finne ut selv og spise mat, men må de absolutt ha popcorn for å bli sterke, selvstendige individer? 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piggsopp Skrevet 13. desember 2022 #55 Del Skrevet 13. desember 2022 snurk skrev (2 timer siden): At man ikke skal gi popcorn og hele druer har ingenting med munnmotorikk å gjøre, som enkelte her hånlig foreslår. "Barnet mitt spiser store biter med knekkebrød og klarer så klart å spise popcorn" 🙄 Poenget er druer og korn har en rund, hard og fast form som gjør at hvis den skulle sette seg i spiserøret så er det nærmest umulig å få opp igjen. Det er helt tragisk hvor mange barn som har dødd av kvelning av noe så simpelt som druer... 😭 Det er altså en grunn for at enkelte matvaret frarådes til små barn. Mine barn har spist "vanlig" mat fra 6 mnd og vi har aldri gitt most mat, så jeg er langt i fra hysterisk som noen her i kommentarfeltet skal ha det til 🙄 Men hvorfor skulle druen ha havnet bak i halsen? Den skal jo tygges, og det klarer de fleste barn. Åpenbart ikke lurt å la ingen løpe rundt med runde ting i munn uten tilsyn, men tenker at de fleste småunger klarer å takle å spise druer ved spisebordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #56 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): et enkelt Google søk: https://www.google.com/search?q=how+many+children+die+chocking+popcorn&rlz=1CDGOYI_enNO885NO885&oq=how+many+children+die+chocking+popcorn&aqs=chrome..69i57.11660j0j4&hl=nb&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8 Anonymkode: 421b6...767 Regnet med. Du snakket om i Norge Anonymkode: 6bc46...15c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #57 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg sier ikke at barn aldri kan spise godteri eller drikke brus. Poenget er at det burde ikke være barnehage og skole som gir dette til barna. Det blir for mye! Det handler også om å gi barna sunne vaner.. Og selv om dine barn er normalvektige, så vil ikke det si at andre sine er det. Hvorfor er du med på diskusjonen om du kun klarer å se situasjonen ut i fra eget ståsted? Anonymkode: 421b6...767 Du som svarer som fu gjør og må tåle motsvar Anonymkode: 6bc46...15c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #58 Del Skrevet 13. desember 2022 Herregud for noen kommentarer. 1. Hadde da faen ikke valgt å servere popcorn, liker ikke selv når det ekle skallet henger seg overalt i munnen. 2. «Blah blah sånn gjorde vi på 90-tallet» ja de ga babyer alkohol før i tida også. Babyer låg vel for det meste i en stol, gåstoler var ekstremt vanlig. Osv.. 3. Hvorfor kan ikke folk få være litt «hysteriske», enten så er du en dårlig mor fordi du lar barnet ditt spise og kose seg, eller så er du en dårlig mor fordi du ikke lar barnet kose seg med alt. Du kan aldri tilfredstille alle. Vær hysterisk, gi faen, barna vokser opp og utvikler seg mest trolig normalt uansett. Anonymkode: fdc98...392 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 14. desember 2022 #59 Del Skrevet 14. desember 2022 Jeg jobber i barnehage og deler druene for barn opptil 4 år. Mulig det er litt å ta i, men jeg tar ingen sjanser. Popcorn er ikke greit på en småbarnsavd. Finnes jo så mange andre alternativ 😔 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #60 Del Skrevet 14. desember 2022 asuita skrev (1 time siden): Har noen, noensinne dødd av popcorn eller druer? Ja https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J11V3J/kvalt-av-popcorn Anonymkode: da05a...ad5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå