Gå til innhold

Barnehagen ga popcorn til barna i barnhagen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På småbarnsavdelingen.. har alltid hørt at popcorn ikke bør gis til barn under 5år? Ettåringen min hadde visst kost seg masse med popcorn. Det gikk jo åpenbart fint, men er det ikke rart de tar sjansen når det er så stor kvelingsfare?? :( 

Anonymkode: 4124f...1db

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På småbarnsavdelingen.. har alltid hørt at popcorn ikke bør gis til barn under 5år? Ettåringen min hadde visst kost seg masse med popcorn. Det gikk jo åpenbart fint, men er det ikke rart de tar sjansen når det er så stor kvelingsfare?? :( 

Oisann! Det var skikkelig ille, jeg har ikke hørt noe så ille noengang!!

Neida! Jeg vet ikke hva jeg skal si.

Ungen din overlevde. Ungen din var ikke i nærheten av å kveles, men koste seg.

Mine unger overlevde popcorn de også. Så ja, de kan kveles av popcorn, brødsmuler, osteklumper, ostepop, og alt mulig annet!

Lev med det, og håp at ungen din kommer seg gjennom tenårene uten dop!!!

Anonymkode: 50cb5...a34

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Må være enda verre å være en så hysterisk forelder 

Anonymkode: 6c418...fcd

Hvorfor det? Blir barna skadet av å ikke få popcorn som 2-åring liksom? haha, så teit. 

Anonymkode: c5fd5...46f

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var spesielt at barnehagen valgte å servere popcorn her også. Film for 2-åringene. Jeg sa ikke noe, men tenkte at det var litt rart. Men så serverer de hele druer også. Tror rett og slett at ingen har sagt noe, og da tenker de ikke over det. Er ikke alle som har barn selv.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har mine barn også fått popcorn ved enkelte tilfeller i bhg. Aldri tenkt at det er noe å klage på. 

Anonymkode: 69179...481

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både popcorn og hele druer utgjør en kvelningsfare for små barn. Nesten rart de ikke lærer sånt på førskolelærerstudiet.

Anonymkode: f66d0...18c

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fikk ikke popkorn før han var over 3, jeg hadde ikke likt det så skjønner deg godt.

Anonymkode: eeeec...ce2

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min unge på 13 mnd spiser store biter med knekkebrød i barnehagen. Jeg stoler på at de i barnehagen vet hva de gjør. Kan ikke skjerme han for alt.

Anonymkode: fe143...5c3

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Man skal høre mye på KG! Så hyggelig med popcorn. Aldri hørt at det ikke skal gis til barn under 5 år. Jeg har fire barn og alle har spist popcorn fra de var ganske små, typ 2 år

Anonymkode: c32ff...a87

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Synes det var spesielt at barnehagen valgte å servere popcorn her også. Film for 2-åringene. Jeg sa ikke noe, men tenkte at det var litt rart. Men så serverer de hele druer også. Tror rett og slett at ingen har sagt noe, og da tenker de ikke over det. Er ikke alle som har barn selv.

Druer er da trygt så lenge man deler de opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mitch92 said:

Druer er da trygt så lenge man deler de opp..

Nå skrev hun du siterte HELE druer da…

Anonymkode: d3cb0...df1

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Små barn (1 år og opp) har evnen til å håndtere popcorn, hele druer, hele brødskiver og kjøttbiter. Faktisk vil det utvikle munnmotorikken slik at kvelningsfaren blir mindre. 

Men klart, om ungen er vant til kun industrigrøt og klemmeposer blir jo overgangen litt stor. 

• Liker 18
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt sur. Jeg vil ha kontroll over inntaket av godsaker til min lille.

Anonymkode: 4a9bc...997

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man skal høre mye på KG! Så hyggelig med popcorn. Aldri hørt at det ikke skal gis til barn under 5 år. Jeg har fire barn og alle har spist popcorn fra de var ganske små, typ 2 år

Anonymkode: c32ff...a87

Er nok mange som er lite oppdaterte på hva unger skal ha og ikke ha, og jeg vil i hvert fall tro at de som hadde småbarn på 90-tallet eller tidligere manglet mye kunnskap.

Best å ikke gjøre narr av "hysteriske" mødre om det er en selv som ikke har peiling. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den dagen de gir barna marshmallow kan du reagere. Settes den fast i halsen så er den helt umulig å fjerne. Den løser seg opp til seigt slim som ikke engang ambulansearbeidere klarer å fjerne.

Finnes både barn og voksne som har dødd av kvelning pga en marshmallow.

Anonymkode: cdde1...bf0

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i barnehage og ville aldri gitt de popcorn, jeg deler også druene i to.

Er ikke hysteri men vanlig forebygging,

Anonymkode: 75b33...bc8

• Liker 16
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde blitt sur. Jeg vil ha kontroll over inntaket av godsaker til min lille.

Anonymkode: 4a9bc...997

Så du vil ikke at barnet ditt skal få kose seg i bhg?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den dagen de gir barna marshmallow kan du reagere. Settes den fast i halsen så er den helt umulig å fjerne. Den løser seg opp til seigt slim som ikke engang ambulansearbeidere klarer å fjerne.

Finnes både barn og voksne som har dødd av kvelning pga en marshmallow.

Anonymkode: cdde1...bf0

Takk for informasjon, der lærte jeg noe nytt:klappe:

Anonymkode: 75b33...bc8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...