AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #1 Del Skrevet 13. desember 2022 På småbarnsavdelingen.. har alltid hørt at popcorn ikke bør gis til barn under 5år? Ettåringen min hadde visst kost seg masse med popcorn. Det gikk jo åpenbart fint, men er det ikke rart de tar sjansen når det er så stor kvelingsfare?? Anonymkode: 4124f...1db 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 Populært innlegg #2 Del Skrevet 13. desember 2022 Må være enda verre å være en så hysterisk forelder Anonymkode: 6c418...fcd 47 2 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #3 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På småbarnsavdelingen.. har alltid hørt at popcorn ikke bør gis til barn under 5år? Ettåringen min hadde visst kost seg masse med popcorn. Det gikk jo åpenbart fint, men er det ikke rart de tar sjansen når det er så stor kvelingsfare?? Anonymkode: 4124f...1db Oisann! Det var skikkelig ille, jeg har ikke hørt noe så ille noengang!! Neida! Jeg vet ikke hva jeg skal si. Ungen din overlevde. Ungen din var ikke i nærheten av å kveles, men koste seg. Mine unger overlevde popcorn de også. Så ja, de kan kveles av popcorn, brødsmuler, osteklumper, ostepop, og alt mulig annet! Lev med det, og håp at ungen din kommer seg gjennom tenårene uten dop!!! Anonymkode: 50cb5...a34 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #4 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Må være enda verre å være en så hysterisk forelder Anonymkode: 6c418...fcd Hvorfor det? Blir barna skadet av å ikke få popcorn som 2-åring liksom? haha, så teit. Anonymkode: c5fd5...46f 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #5 Del Skrevet 13. desember 2022 Synes det var spesielt at barnehagen valgte å servere popcorn her også. Film for 2-åringene. Jeg sa ikke noe, men tenkte at det var litt rart. Men så serverer de hele druer også. Tror rett og slett at ingen har sagt noe, og da tenker de ikke over det. Er ikke alle som har barn selv. Anonymkode: c5fd5...46f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #6 Del Skrevet 13. desember 2022 Her har mine barn også fått popcorn ved enkelte tilfeller i bhg. Aldri tenkt at det er noe å klage på. Anonymkode: 69179...481 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #7 Del Skrevet 13. desember 2022 Både popcorn og hele druer utgjør en kvelningsfare for små barn. Nesten rart de ikke lærer sånt på førskolelærerstudiet. Anonymkode: f66d0...18c 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #8 Del Skrevet 13. desember 2022 Min fikk ikke popkorn før han var over 3, jeg hadde ikke likt det så skjønner deg godt. Anonymkode: eeeec...ce2 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #9 Del Skrevet 13. desember 2022 Min unge på 13 mnd spiser store biter med knekkebrød i barnehagen. Jeg stoler på at de i barnehagen vet hva de gjør. Kan ikke skjerme han for alt. Anonymkode: fe143...5c3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 13. desember 2022 #10 Del Skrevet 13. desember 2022 Popcorn er farlig da de små skallene kan sette seg fast i lungene og de kan få inflammasjon i lungene. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #11 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): På småbarnsavdelingen.. har alltid hørt at popcorn ikke bør gis til barn under 5år? Ettåringen min hadde visst kost seg masse med popcorn. Det gikk jo åpenbart fint, men er det ikke rart de tar sjansen når det er så stor kvelingsfare?? Anonymkode: 4124f...1db Man skal høre mye på KG! Så hyggelig med popcorn. Aldri hørt at det ikke skal gis til barn under 5 år. Jeg har fire barn og alle har spist popcorn fra de var ganske små, typ 2 år Anonymkode: c32ff...a87 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mitch92 Skrevet 13. desember 2022 #12 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Synes det var spesielt at barnehagen valgte å servere popcorn her også. Film for 2-åringene. Jeg sa ikke noe, men tenkte at det var litt rart. Men så serverer de hele druer også. Tror rett og slett at ingen har sagt noe, og da tenker de ikke over det. Er ikke alle som har barn selv. Anonymkode: c5fd5...46f Druer er da trygt så lenge man deler de opp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #13 Del Skrevet 13. desember 2022 2 minutter siden, mitch92 said: Druer er da trygt så lenge man deler de opp.. Nå skrev hun du siterte HELE druer da… Anonymkode: d3cb0...df1 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piggsopp Skrevet 13. desember 2022 #14 Del Skrevet 13. desember 2022 Små barn (1 år og opp) har evnen til å håndtere popcorn, hele druer, hele brødskiver og kjøttbiter. Faktisk vil det utvikle munnmotorikken slik at kvelningsfaren blir mindre. Men klart, om ungen er vant til kun industrigrøt og klemmeposer blir jo overgangen litt stor. 18 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #15 Del Skrevet 13. desember 2022 Hadde blitt sur. Jeg vil ha kontroll over inntaket av godsaker til min lille. Anonymkode: 4a9bc...997 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 13. desember 2022 #16 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man skal høre mye på KG! Så hyggelig med popcorn. Aldri hørt at det ikke skal gis til barn under 5 år. Jeg har fire barn og alle har spist popcorn fra de var ganske små, typ 2 år Anonymkode: c32ff...a87 Er nok mange som er lite oppdaterte på hva unger skal ha og ikke ha, og jeg vil i hvert fall tro at de som hadde småbarn på 90-tallet eller tidligere manglet mye kunnskap. Best å ikke gjøre narr av "hysteriske" mødre om det er en selv som ikke har peiling. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #17 Del Skrevet 13. desember 2022 Den dagen de gir barna marshmallow kan du reagere. Settes den fast i halsen så er den helt umulig å fjerne. Den løser seg opp til seigt slim som ikke engang ambulansearbeidere klarer å fjerne. Finnes både barn og voksne som har dødd av kvelning pga en marshmallow. Anonymkode: cdde1...bf0 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #18 Del Skrevet 13. desember 2022 Jeg jobber i barnehage og ville aldri gitt de popcorn, jeg deler også druene i to. Er ikke hysteri men vanlig forebygging, Anonymkode: 75b33...bc8 16 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 13. desember 2022 #19 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde blitt sur. Jeg vil ha kontroll over inntaket av godsaker til min lille. Anonymkode: 4a9bc...997 Så du vil ikke at barnet ditt skal få kose seg i bhg? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #20 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den dagen de gir barna marshmallow kan du reagere. Settes den fast i halsen så er den helt umulig å fjerne. Den løser seg opp til seigt slim som ikke engang ambulansearbeidere klarer å fjerne. Finnes både barn og voksne som har dødd av kvelning pga en marshmallow. Anonymkode: cdde1...bf0 Takk for informasjon, der lærte jeg noe nytt Anonymkode: 75b33...bc8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå