AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #21 Del Skrevet 13. desember 2022 Sjekk på sismo.no Anonymkode: aeb74...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #22 Del Skrevet 13. desember 2022 Apis skrev (1 time siden): Høres ut som det offentlige stat/ kommune er kreditor, men som sagt ring lønningskontor, namsmannen eller skattemyndighetene. Greit å sjekke opp at det faktisk stemmer og ikke blir trekt ved en feil, som faktisk kan hende. Hva er grunnen til at du syns det høres ut som at det offentlige er kreditor? Det kan like gjerne være en utleggstrekk via namsmannen og gjelde ubetalt kredittkort, forbrukslån etc. Anonymkode: a6e85...ec6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 13. desember 2022 #23 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hva er grunnen til at du syns det høres ut som at det offentlige er kreditor? Det kan like gjerne være en utleggstrekk via namsmannen og gjelde ubetalt kredittkort, forbrukslån etc. Anonymkode: a6e85...ec6 Det formelle rundt påleggstrekk er enklere for det offentlige, men riktig som du sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #24 Del Skrevet 13. desember 2022 Har du sjekket i Brønnøysundregisteret på heftelser på person? Logg inn så får du opp alle påleggstrekk du eventuelt har. Anonymkode: 0a4df...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 13. desember 2022 #25 Del Skrevet 13. desember 2022 Før det kommer så langt som til tvangstrekk av lønna så har du virkelig fått nok av varsler på at du skylder penger. At det er mulig å ikke vite hva dette dreier seg om, er veldig merkelig. På tide å få litt oversikt kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenMunkholm Skrevet 13. desember 2022 #26 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Står på påleggtrekk på lønnsslippen min. Kan noen forklare meg hva det betyr? Er det tileggsskatt fra Skatteetaten? Anonymkode: 78fb6...833 Ekstratrekk for kantine. Ekstra pålegg, tror jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #27 Del Skrevet 13. desember 2022 4 minutter siden, Teatrica said: Før det kommer så langt som til tvangstrekk av lønna så har du virkelig fått nok av varsler på at du skylder penger. At det er mulig å ikke vite hva dette dreier seg om, er veldig merkelig. På tide å få litt oversikt kanskje? Ikke nødvendigvis..du får ikke purring på purring om å betale restskatt for eks. Anonymkode: 40f85...7ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 13. desember 2022 #28 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke nødvendigvis..du får ikke purring på purring om å betale restskatt for eks. Anonymkode: 40f85...7ab Du vet om du ikke har betalt restskatten din... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 13. desember 2022 #29 Del Skrevet 13. desember 2022 Først har du fått kravet. Så har du fått purring. Så har du fått inkassovarsel. Så har du fått varsel om utleggsforretning. Så har du fått orientering om påleggstrekket. Så jeg synes det er en prestasjon at du ikke aner hva dette dreier seg om. Ring namsmannen så får du svaret. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #30 Del Skrevet 13. desember 2022 Logg inn på digipost. Mulig du har fått noen meldinger der. Det hadde jeg, uten å vite om det. Der lå det plutselig en gang haugevis av regninger, purringer og inkasso, jeg ante ingenting (alt var for samme regning). Anonymkode: 5a2f7...b99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenMunkholm Skrevet 13. desember 2022 #31 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sjekk på sismo.no Anonymkode: aeb74...89b Exactly Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #32 Del Skrevet 13. desember 2022 Boetica skrev (Akkurat nå): Først har du fått kravet. Så har du fått purring. Så har du fått inkassovarsel. Så har du fått varsel om utleggsforretning. Så har du fått orientering om påleggstrekket. Så jeg synes det er en prestasjon at du ikke aner hva dette dreier seg om. Ring namsmannen så får du svaret. Det kan jo være en liten regning som er sendt til en gammel adresse, gammelt telefonnummer eller lignende. Jeg fikk plutselig 2 inkassosaker etter å ha startet nytt abonnement hos en leverandør jeg hadde hatt fra før, og de sendte regninger til gamle adressen. Anonymkode: b89cd...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 13. desember 2022 #33 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan jo være en liten regning som er sendt til en gammel adresse, gammelt telefonnummer eller lignende. Jeg fikk plutselig 2 inkassosaker etter å ha startet nytt abonnement hos en leverandør jeg hadde hatt fra før, og de sendte regninger til gamle adressen. Anonymkode: b89cd...63b Namsmannen har da tilgang på folkeregistrert adresse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 13. desember 2022 #34 Del Skrevet 13. desember 2022 Hvis det er et prosentvis trekk er det antakeligvis skatteetaten. Namsmannen pleier å legge ned et fast beløp, ikke prosent. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #35 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Står ingen etat. Står bare påleggstrekk % Anonymkode: 78fb6...833 Logg deg på hos politiet.no eller sismo.no, avhengig av hvem som har nedlagt trekk. Anonymkode: fa51a...b91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #36 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Står ingen etat. Står bare påleggstrekk % Anonymkode: 78fb6...833 Da er det SI, de trenger ikke namsmannen og trekker i prosent, Namsmannen er snillere og trekker i sum for at det skal være nok igjen. Så da er det nok restskatt, studielån eller noe offentlig og ikke inkassoselskap Anonymkode: be1a4...a55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #37 Del Skrevet 13. desember 2022 Ts her. Påleggstrekket gjelder en restskatt fra foregående år, så vet alle det. Hadde det vært kreditor eller inkasso, så hadde det stått det. Anonymkode: 78fb6...833 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 13. desember 2022 #38 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ts her. Påleggstrekket gjelder en restskatt fra foregående år, så vet alle det. Hadde det vært kreditor eller inkasso, så hadde det stått det. Anonymkode: 78fb6...833 Hvordan er det mulig å ikke vite at du skylder restskatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå