BlåNatt Skrevet 13. desember 2022 #1 Skrevet 13. desember 2022 Jeg prøver å gjøre alt jeg kan for å bruke så lite strøm som mulig. Vi leier, i ett dårlig isolert hus på ca 100 kvm. Det er mye trekk fra lister og åpen inngang til kjeller som er rå og iskald. Vi har tre varmeovner i hele huset og de står på maks 20 grader hver men er ikke alltid på. Mest på natten fordi det blir så sykt kaldt hvis de er av!!! Bortsett fra det setter jeg på oppvaskmaskinen maks en gang daglig og da etter kl 23 alltid og vask maks to ganger i uka, også da utenfor den dyreste tiden. Bruker aldri tørketrommelen. Har ikke noen andre ting jeg kan tenke meg trekker så mye heller. Pc må stå i lading når den er i bruk, og tv og PlayStation lar jeg ikke barna være på lenger pga prisen 😒 har begynt å ha alarm på dusjingen og prøver å holde alle dusjer under 4 minutter. Vi er en voksen og 5 barn. Vi dusjer ikke ofte en gang, bare vask. Komfyren bruker to ganger daglig, en gang til middag og en gang til koking av flasker. Allikevel fikk jeg regning på 7000 kr for November. Har ikke betalt strømmen siden august fordi jeg ikke har nok 😬 hva gjør jeg galt? Nå skrur jeg av hovedsikringen når vi er ute av huset og prøver å gjøre det minst 2-3 timer hver dag, men ser på appen at vi er oppi i flere tusen for desember allerede ... 🤨😫
badevakta Skrevet 13. desember 2022 #2 Skrevet 13. desember 2022 Ikke slå av hovedsikringen iallefall. Det krever mer energi å varme opp igjen varmtvannstanken enn å holde den jevnt varm. Bor du i midt? I såfall slo det ikke inn strømstøtte her i november, men i desember vil det gjøre det. PlayStation trekker lite strøm, det er hovedsakelig oppvarming av hus og vann som trekker, ca 80% mener jeg å ha lest. Hvordan regjeringen har tenkt å løse denne strømkrisen er et stort spørsmålstegn. Man blir jo helt hjelpeløs. Stor sympati for alle som sliter med å betale regningene. Kanskje kollektiv betalingsnekt hadde vært noe… knele kraftleverandørene sin likviditet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå