Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt meg ny mobil som er større en den gamle. Har hatt den gamle lenge og måtte ha ny nå. Jeg er 36 år gammel men foreldrene mine kjefter og krever forklaringer på hvorfor hver gang jeg har kjøpt noe nytt. Er ikke så ofte jeg kjøper noe nytt heller. Vet det snart er jul, men ny mobil er jo noe jeg uansett ikke hadde fått. Jeg vet at de kommer til å oppdage at jeg har ny når jeg er det i julen. De legger merke til at den er større. Jeg er faktisk litt usikker på hva jeg skal gjøre. Hvordan unngå dårlig stemning? Jeg er litt konfliktsky. Jeg har jobb og god råd, likevel tror de at de har rett til å blande seg oppi sånne ting. De forstår ikke at det ikke er noe vits å reparere gamle mobiltelefoner. Sikkert et lite problem tenker noen. Men jeg må finne på noe.

Anonymkode: ca887...67b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har kjøpt meg ny mobil som er større en den gamle. Har hatt den gamle lenge og måtte ha ny nå. Jeg er 36 år gammel men foreldrene mine kjefter og krever forklaringer på hvorfor hver gang jeg har kjøpt noe nytt. Er ikke så ofte jeg kjøper noe nytt heller. Vet det snart er jul, men ny mobil er jo noe jeg uansett ikke hadde fått. Jeg vet at de kommer til å oppdage at jeg har ny når jeg er det i julen. De legger merke til at den er større. Jeg er faktisk litt usikker på hva jeg skal gjøre. Hvordan unngå dårlig stemning? Jeg er litt konfliktsky. Jeg har jobb og god råd, likevel tror de at de har rett til å blande seg oppi sånne ting. De forstår ikke at det ikke er noe vits å reparere gamle mobiltelefoner. Sikkert et lite problem tenker noen. Men jeg må finne på noe.

Du får gi de ett kurs i kost/nytte prinsipp at en  gammel mobil du påkoster 2-3 000,- i reparasjon er ingen garanti for hvor lenge den holder det ser man ofte si også at du trengte 5G telefon :) om foreldrene dine reagerer så tror jeg du har foreldre litt opp i åra min far er født i 1945 jeg er 34 år og han reagerer relativt likt 

Pappa fikk smadra skjermen på sin Xiaomi 7A og jeg sa jeg kunne bestille ny mobil men den kunne jo brukes da sa han poenget mitt er jo at å skifte skjermen koster like mye som mobilen + den er fra 2019 

Endret av Maskinfører
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor føler du at du trenger å forklare deg for dem? Du er voksen. De har vel ingenting med hva du bruker penger på?

Anonymkode: 861d3...4e3

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor føler du at du trenger å forklare deg for dem? Du er voksen. De har vel ingenting med hva du bruker penger på?

Anonymkode: 861d3...4e3

Fordi de ofte krever forklaring når det er noe sånt. De har ingen ting med det, men de blander seg likevel.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Er dette fleip eller er dette problemstillinger som er vanlig her inne på KG?

Hvis dette ikke er tull, TS, så be dine foreldre vennligst holde kjeft! Makan til vås.. 

Endret av MortenMunkholm
  • Liker 5
Skrevet
MortenMunkholm skrev (3 minutter siden):

Er dette fleip eller er dette problemstillinger som er vanlig her inne på KG?

Hvis dette ikke er tull, TS, så be dine foreldre vennligst holde kjeft! Makan til vås.. 

Er ikke tull desverre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er ikke tull desverre.

Greit, men hva i all verden har dine foreldre noe med hva du velger å kjøpe når du er voksen, ikke bor hjemme hos dem og tjener egne penger?

• Liker 3
Skrevet

Du måtte dessverre ha ny nå. Den kunne ikke repareres. Heldigvis var den gammel, det var på tide, du visste det ville komme, og hadde satt av penger til det. Ferdig snakka. 

Anonymkode: 62e9d...ebf

• Liker 3
Skrevet
MortenMunkholm skrev (5 minutter siden):

Greit, men hva i all verden har dine foreldre noe med hva du velger å kjøpe når du er voksen, ikke bor hjemme hos dem og tjener egne penger?

Nei, de har ikke noe med det. Problemet er at de tror de har noe med det.

Skrevet

Ikke ta mobilen med.

Ikke ta mobilen frem mens de ser det. 

Bli voksen og si det ikke angår dem. 

Reis hjem hvis du får kjeft. 

Få en ryggrad (eller en verge).  

Anonymkode: 693a6...acb

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ikke ta mobilen med.

Ikke ta mobilen frem mens de ser det. 

Bli voksen og si det ikke angår dem. 

Reis hjem hvis du får kjeft. 

Få en ryggrad (eller en verge).  

Anonymkode: 693a6...acb

Trenger ikke verge. Men ja jeg kan jo kanskje la den ligge igjen. Men blir ikke batteriet dårligere av det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Trenger ikke verge. Men ja jeg kan jo kanskje la den ligge igjen. Men blir ikke batteriet dårligere av det?

Men herregud menneske. Så din løsning på en situasjon hvor dine foreldre kjefter på sitt 36 år gamle voksne barn, er å gjemme unna? Hva med å få en slutt på dette tullet? Bruk tlf din, og spør de så sier de at den kjøpte du fordi du hadde lyst og de har ikke noe med hva du bruker pengene dine på!! 

Anonymkode: 6e40c...38b

• Liker 6
Skrevet

har du vært i økonomisk uføre tidligere hvor foreldrene dine har måttet dra deg ut av gjørma? 

Anonymkode: cfae3...0de

• Liker 1
Skrevet

Tenker det er på tide å få på seg voksentrusa og ikke la seg bli så påvirket av foreldrene dine når du er så gammel.

Anonymkode: 5b9e0...e74

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

har du vært i økonomisk uføre tidligere hvor foreldrene dine har måttet dra deg ut av gjørma? 

Anonymkode: cfae3...0de

Nei.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi de ofte krever forklaring når det er noe sånt. De har ingen ting med det, men de blander seg likevel.

Du sier det jo selv, at de ikke har noe med det. Så si det til dem.

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...