AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #1 Skrevet 13. desember 2022 Det var i forbindelse med en krangel han sa at jeg ikke gjør nok, at jeg er lat. Jeg er hjemme i mammperm og han jobber. Krangelen startet med at han veldig ofte er irritabel og miserabel. Han er aldri fornøyd med livet. Det tærer på meg, jeg prøver å holde maska og svelge kameler, men sist ble jeg sint og begynte å kjefte når han klagde på at jeg hadde ryddet bort rotet hans. Han forsvant på natten og kom tilbake 2 dager senere uten et livstegn i mellomtiden. Han mener han gjør det riktige for han har sinneproblemer og må ha timeout. Jeg mener 2 døgn er tull og at det er fryktelig barnslig å stikke av på den måten. Visste ikke hvor han var, hva han gjorde eller når han kom tilbake. Når han da kom tilbake 2 dager senere later han som ingenting og jeg klarte ikke det, for jeg synes virkelig ikke det er ok å gjøre sånn. Vi begynte å krangle og han sier at jeg er så sykt lat, ligger visst bare og drar meg hele dagen og det husarbeidet jeg gjør var bare noe vas. Jeg gjør 98% av arbeidet med babyen og husarbeidet. Huset er strøkent fordi jeg liker å ha det ryddig rundt meg. Babyen er nokså krevende for han sover veldig lett og våkner med engang jeg ikke er ved siden av eller av liten lyd, hva som helst og når han er våken klager han fort og kjeder seg. Må liksom underholdes eller bæres så og si hele tiden. Det er tungt for meg av og til, for jeg får aldri pause eller gjort noe jeg kunne tenkt meg. Men det er visst ingenting.. Han synes jeg bør lese bøker, sette meg inn i ting, studere ting, gå ut osv. Det føles som et svik at han sier slikt. Jeg som gjør alt. Han har aldri badet babyen, aldri lagt han, han har gått 4 trilleturer på et halvt år. Jeg tar meg av alt hjemme og sørger for at han kommer hjem til vasket og brettet tøy, oppredd seng, fullt kjøleskap, ved i kurva, rent bad, stue, kjøkken. ALT! Han gjør det aldri. Nei, han henger opp tøyet maks 2 ganger pr mnd. Det andre skjer ikke. Han mener det han sa. Hvordan hadde du følt det i ettertid hvis mannen din mente dette om deg? Anonymkode: 6f466...659 3 21
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 13. desember 2022 Det verste her er vel at han stikker av i to døgn. Det hører ikke hjemme noe sted når man har kone og barn. Anonymkode: 137a8...f61 49 1 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 13. desember 2022 Hadde aldri vært sammen med et sånt menneske. Hadde min mann forlatt huset i 2 døgn uten livstegn mens jeg satt hjemme med baby alene så hadde jeg gått på dagen. Anonymkode: 0fddc...789 51 20
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #4 Skrevet 13. desember 2022 Gå ut i jobb igjen i januar, og la han ta 6mnd med ungen etter jul. Anonymkode: ccee5...261 5 6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #5 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det verste her er vel at han stikker av i to døgn. Det hører ikke hjemme noe sted når man har kone og barn. Anonymkode: 137a8...f61 Det har han gjort mange ganger. Han sier det er lov fordi det er timeout. Anonymkode: 6f466...659
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #6 Skrevet 13. desember 2022 Jeg tenker det er ok å gå av seg sinne når man kjenner det koker over helt, jeg går en tur med hunden da mens mannen min kjører gjerne til første rundkjøring og snur. Vi er enige om at det er ok. Å bli borte i en time eller mere er ikke ok, to døgn er absolutt ikke greit. Hvis min hadde gjort noe slikt hadde han måtte møtt på familiekontoret asap. Her er det mye å ta tak i. Samme om han måtte ha rett i det han sier eller ikke, dette må dere ta tak i skikkelig. Anonymkode: 74b06...28a 20 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 Populært innlegg #7 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det har han gjort mange ganger. Han sier det er lov fordi det er timeout. Anonymkode: 6f466...659 To døgn er ikke timeout, to døgn er å drite fullstendig i deg, ungen og hele forholdet. Anonymkode: 74b06...28a 42 1 14
LillaGorilla<3 Skrevet 13. desember 2022 #8 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det har han gjort mange ganger. Han sier det er lov fordi det er timeout. Anonymkode: 6f466...659 Det funker ikke når man har barn. Heller ikke sinnemestringsproblemer eller konstant krangling. Hvaslags eksempel ønsker du å sette for barnet ditt? 13
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #9 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det har han gjort mange ganger. Han sier det er lov fordi det er timeout. Anonymkode: 6f466...659 Dette er ikke innafor av han å gjøre i det hele tatt. Lov å ta seg maks 1 time gåtur for å roe seg ned og puste med magen. Men 2 døgn er drøyt og helt uaktuelt. Det høres ut som at du gjør alt hjemme og han rett og slett ikke ser det. Det er ikke akkurat lett å studere, lese eller gjøre noe når man har en liten baby. Man må prioritere hva som er viktigst der og da. Helt ærlig så hadde jeg heller vært alenemor enn å være med en sånn person som han. Men å få barn kan tære på en, kan det være at han ikke takler foreldrerollen så godt? Anonymkode: 99f16...24b 9
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #10 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): To døgn er ikke timeout, to døgn er å drite fullstendig i deg, ungen og hele forholdet. Anonymkode: 74b06...28a Det samme føler jeg ja.. Timeout bør være maks noen timer, ikke døgn og hvertfall ikke være borte om nettene. Anonymkode: 6f466...659 2 2
Curiousine Skrevet 13. desember 2022 #11 Skrevet 13. desember 2022 Nå vet jeg bare en side av saken så kan ikke si sånn veldig mye. Absolutt ikke greit å ta 2 dager timeout når man har et barn. Om han har sinneproblem får han gå i terapi for det eller ta 1 time timeout. Ellers ville jeg nok heller ikke vært ilag med en som har sinneproblem. 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #12 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det har han gjort mange ganger. Han sier det er lov fordi det er timeout. Anonymkode: 6f466...659 Kan du gjøre det samme? Anonymkode: 8b504...d9e 6 6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #13 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du gjøre det samme? Anonymkode: 8b504...d9e Kunne aldri dratt fra babyen så lenge, selv om det hadde fristet å få han til å føle slik jeg føler det, hvis han hadde gjort det. Hadde ikke turt heller når han viser så lite ansvarsfølelse så er det best jeg er der med babyen tenker jeg. Anonymkode: 6f466...659 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #14 Skrevet 13. desember 2022 Misfornøyd dramamann som stikker av i to dager uten å skjønne at det er ok og ikke ser arbeid i kulissene. Nei takk, ha det bra. Anonymkode: 19f4b...3eb 14 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #15 Skrevet 13. desember 2022 Du må seriøst oppsøke hjelp om du blir forbanna av at noen som går hjemme i foreldrepermisjon går i joggebukse og ikke studerer samtidig. Anonymkode: 0fddc...789 22 8
Virrevirrevapp Skrevet 13. desember 2022 #16 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det har han gjort mange ganger. Han sier det er lov fordi det er timeout. Anonymkode: 6f466...659 Lov? Det er respektløst som f mot en partner, og direkte uansvarlig mot små barn. 10 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #17 Skrevet 13. desember 2022 Jeg hadde tatt med ungen og reist. Kjenner til typen og trust me, de forandrer seg ikke. Anonymkode: a90ab...436 15 3
AprilLudgate Skrevet 13. desember 2022 #18 Skrevet 13. desember 2022 Om vi ser bort fra det at han stakk av i 2 døgn: Jeg tenker det kan være vanlig å krangle om husarbeid, men at han driver med personangrep og er nedsettende/nedlatende. At du skal studere/lese deg opp på en haug ved siden av - hvorfor i alle dagers granskau det? 🤷♀️ Permisjon = barnet er ens jobb. Så til det med å gå ut i sinne: Det kan være lurt å ta seg en kort timeout. Si ifra at man går ut, og ikke være ute lenge. Står man i et brudd vil jeg si det kan være normalt å sove et annet sted i en natt eller helg om man det og da gjorde det slutt. Men man må si ifra hvor man er. Utover det tenker jeg jo at han her ikke høres noe OK ut som foreldreemne/partneremne. Og at det høres ut som du klarer det fint alene. Sinneproblemer? Flott med innsikt på det- men oppsøk psykolog og få hjelp da 🤷♀️ 7 4
~white lady~ Skrevet 13. desember 2022 #19 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det var i forbindelse med en krangel han sa at jeg ikke gjør nok, at jeg er lat. Jeg er hjemme i mammperm og han jobber. Krangelen startet med at han veldig ofte er irritabel og miserabel. Han er aldri fornøyd med livet. Det tærer på meg, jeg prøver å holde maska og svelge kameler, men sist ble jeg sint og begynte å kjefte når han klagde på at jeg hadde ryddet bort rotet hans. Han forsvant på natten og kom tilbake 2 dager senere uten et livstegn i mellomtiden. Han mener han gjør det riktige for han har sinneproblemer og må ha timeout. Jeg mener 2 døgn er tull og at det er fryktelig barnslig å stikke av på den måten. Visste ikke hvor han var, hva han gjorde eller når han kom tilbake. Når han da kom tilbake 2 dager senere later han som ingenting og jeg klarte ikke det, for jeg synes virkelig ikke det er ok å gjøre sånn. Vi begynte å krangle og han sier at jeg er så sykt lat, ligger visst bare og drar meg hele dagen og det husarbeidet jeg gjør var bare noe vas. Jeg gjør 98% av arbeidet med babyen og husarbeidet. Huset er strøkent fordi jeg liker å ha det ryddig rundt meg. Babyen er nokså krevende for han sover veldig lett og våkner med engang jeg ikke er ved siden av eller av liten lyd, hva som helst og når han er våken klager han fort og kjeder seg. Må liksom underholdes eller bæres så og si hele tiden. Det er tungt for meg av og til, for jeg får aldri pause eller gjort noe jeg kunne tenkt meg. Men det er visst ingenting.. Han synes jeg bør lese bøker, sette meg inn i ting, studere ting, gå ut osv. Det føles som et svik at han sier slikt. Jeg som gjør alt. Han har aldri badet babyen, aldri lagt han, han har gått 4 trilleturer på et halvt år. Jeg tar meg av alt hjemme og sørger for at han kommer hjem til vasket og brettet tøy, oppredd seng, fullt kjøleskap, ved i kurva, rent bad, stue, kjøkken. ALT! Han gjør det aldri. Nei, han henger opp tøyet maks 2 ganger pr mnd. Det andre skjer ikke. Han mener det han sa. Hvordan hadde du følt det i ettertid hvis mannen din mente dette om deg? Anonymkode: 6f466...659 Å være i barselpermisjon er å anse som en jobb. Når du i tillegg tar alt husarbeid og all ivaretakelse av babyen, gjør du mer enn din del. At mannen din hverken forstår dette eller setter pris på det, sier alt om han. At han i tillegg stikker av i to dager uten å sjekke inn med deg, er fullstendig uakseptabelt. Han oppfører seg som en trassig fjortenåring. Like greit å bestille tid på familievernkontoret tenker jeg. Og så bør du vurdere livet som alenemor fremover. 15 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #20 Skrevet 13. desember 2022 Ville ikke vært sammen med en så stor baby som ikke forstår ansvaret med å ha barn. Rett og slett. Du fortjener bedre. Jeg har selv gått på eggeskall rundt en eks som aldri var fornøyd. Beste jeg har gjort å kvitte meg med han og finne en som elsker meg. Og tro meg, det er bedre å være alene enn å ha det slik. Anonymkode: 66f34...401 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå