Gå til innhold

Sykt barn dag + 50% sykemeldt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, min mann er 50% sykemeldt fra jobben. Men måtte i dag være hjemme med 2 syke barn, så han måtte da bruke omsorgsdag(sykt barn dag). Jobben ringte da å sa at det ikke gikk an å bruke 2 fraværskoder, sykemeldt + omsorgsdag. Skulle jobbe mandag + tirsdag denne uken, så sykemeldt ons-fre. Jobben mener da at han må jobbe inn syktbarn dagen i dag iløpet av uken. Blir helt forvirret jeg, er det riktig eller? 

Anonymkode: 94347...84b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei, min mann er 50% sykemeldt fra jobben. Men måtte i dag være hjemme med 2 syke barn, så han måtte da bruke omsorgsdag(sykt barn dag). Jobben ringte da å sa at det ikke gikk an å bruke 2 fraværskoder, sykemeldt + omsorgsdag. Skulle jobbe mandag + tirsdag denne uken, så sykemeldt ons-fre. Jobben mener da at han må jobbe inn syktbarn dagen i dag iløpet av uken. Blir helt forvirret jeg, er det riktig eller? 

Hadde selvfølgelig vært enklere om du tok barnene når de er syke og han allerede sykemeldt, men han kan bruke omsorgsdager selvom han er sykemeldt. Så her høres det ut som arbeidsgiver roter litt 👀

Anonymkode: d9bad...c1a

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei. Han kan bruke omsorgsdager selv om han er sykmeldt. Dersom han er syk selv må han bli 100% sykmeldt for dagene det gjelder. 

Anonymkode: c2bf6...62e

Skrevet

Ja han må på jobb en annen dag. Er man delvis sykemeldt så kan man ikke bruke egenmelding i tillegg. 

Anonymkode: 51e66...230

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja han må på jobb en annen dag. Er man delvis sykemeldt så kan man ikke bruke egenmelding i tillegg. 

Han bruker ikke egenmelding, han tar en omsorgsdag for syke barn. Det er to ulike former for fravær. 

Anonymkode: c2bf6...62e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Joda, når det ikke er egen sykdom kan man det. Blir man syk selv skal man ha sykemelding 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sykt barn dager er ikke egenmelding.

det går helt fint å ta sykt barn dager selv om man er delvis sykmeldt 

Anonymkode: 2367c...95d

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hadde selvfølgelig vært enklere om du tok barnene når de er syke og han allerede sykemeldt

Så klart, og jeg gjør vanligvis det siden jeg er ufør. Men tirsdager er fulle for meg med dps, leger osv😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Så klart, og jeg gjør vanligvis det siden jeg er ufør. Men tirsdager er fulle for meg med dps, leger osv😅

Kjenner til den🙈 Forstod det i Hi som at du jobbet, men da misforstod jeg :) Men ville tatt det opp med arbeidsgiver hvis jeg var han, virker som arbeidsgiver ikke helt har forstått regelverket 🙄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...