Gå til innhold

Tibber - estimat vs realitet

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men ser du der prisen time for time? Og hvilket forbruk du har til en hver tid? Og hva du bruker mest strøm på? 

Er stor forskjell på prisen gjennom døgnet. Her kan det fort skille over 3 kr fra en tid på dagen til en annen... 

Anonymkode: 1cd75...717

Ja, jeg ser prisen time for time. Det står også, som sagt, på nordpool og i appen strømpriser.

Jeg har ikke sanntidsavlesning på strømmen, men dagen etter får jeg en forbruksrapport for dagen før. Etter hvert har jeg lært hvor mye strøm hver enkelt ting bruker og kan enkelt legge opp forbruket etter det. 

Alle i min kommune har fått en sånn dings til å koble i sikringsskapet man kan koble til en annen app. Da har man mulighet til å lese av forbruket i sanntid.

I tillegg, på min strømavtale så har jeg 0 i månedsgebyr og -2,02 øre i påslag.

Anonymkode: dba69...cae

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bombasi skrev (2 timer siden):

Kan ikke fatte at folk forskuddsbetaler for strøm til Tibber, all den tid det finnes flust av andre og mer seriøse strømselskap å å velge mellom.

Igjen, det er ikke forskuddsbetaling. Det er beregnet frem til forfallsdato, dvs beregnet fra til 14.12, forfallsdato 14.12, så med mindre du er en sånn som må betale alla regninger den dagen de kommer for å ha oversikt, så er det ikke snakk om forskuddsbetaling. For øvrig har det vært veldig mye å spare for meg på å bytte4 fra Fjordkraft. Naboen min sammenligner med eget dataprogram hvem som er billigst, og han må motvillig innrømme at Tibber er billigere enn Fjordkraft.

Anonymkode: 33920...2d0

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Igjen, det er ikke forskuddsbetaling. Det er beregnet frem til forfallsdato, dvs beregnet fra til 14.12, forfallsdato 14.12, så med mindre du er en sånn som må betale alla regninger den dagen de kommer for å ha oversikt, så er det ikke snakk om forskuddsbetaling. For øvrig har det vært veldig mye å spare for meg på å bytte4 fra Fjordkraft. Naboen min sammenligner med eget dataprogram hvem som er billigst, og han må motvillig innrømme at Tibber er billigere enn Fjordkraft.

Utrolig hvor dere finner på unnskyldninger for å godta en betalingsform som strider mot all fornuft og all praksis på området. 

Kundene opererer som en bank for Tibber.

Og at Tibber sliter såpass burde være varsku om at dere burde bytte snarest mulig.

Endret av Bombasi
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo det er det jo. Vi har forskuddsbetalt for hele mnd i nov og des selvom de påstår at det er for 1-14. For oss beregnet de 19000 kwt fra 1-14 des og vi har brukt under 10000! 

Anonymkode: 42868...a9e

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo det er det jo. Vi har forskuddsbetalt for hele mnd i nov og des selvom de påstår at det er for 1-14. For oss beregnet de 19000 kwt fra 1-14 des og vi har brukt under 10000! 

10 000 kWt på 14 dager er da veldig mye? Her bruker vi 700-750 på en hel måned. Sikker på at du ikke har skrevet en null for mye?

• Liker 3
Skrevet
Pawn Hearts skrev (3 minutter siden):

10 000 kWt på 14 dager er da veldig mye? Her bruker vi 700-750 på en hel måned. Sikker på at du ikke har skrevet en null for mye?

Takk, mener selvfølgelig 1900/1000😅

Skrevet

De traff ganske bra her også.  Jeg har brukt ca 150 kW mindre enn estimert, men det skyldes at jeg har vært på reise noen dager. Hadde jeg vært hjemme hele perioden tror jeg det hadde vært spot on 👍🏻

Anonymkode: 8700e...990

Skrevet
Maskinfører skrev (På 13.12.2022 den 16.05):

Kundene er visst banken deres har jeg hørt :( 

Tull. Jeg har forfall 14 hver mnd. Det betyr at når jeg betaler har jeg allerede bruk den strømmen jeg betaler for. Unntak er selvsagt om de bommer på estimatet, det har de foreløpig ikke gjort. 

Jeg byttet til tibber for et år siden og er kjempefornøyd. Har spart penger ift fjoråret. Selv om jeg ikke syntes noe om at de endret faktureringmåten uten å overholde varslingsfristen har jeg ikke vurdert å skifte leverandør. Bare appen er verd å bli for. 

Anonymkode: 8700e...990

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Er stor forskjell på prisen gjennom døgnet. Her kan det fort skille over 3 kr fra en tid på dagen til en annen... 

Tror alle både har fått med seg og forholder seg til dette, altså. Trenger ikke være Tibber-kunde av den grunn.

Anonymkode: 8dd7e...3b0

• Liker 1
Skrevet
Bombasi skrev (9 timer siden):

Kan ikke fatte at folk forskuddsbetaler for strøm til Tibber, all den tid det finnes flust av andre og mer seriøse strømselskap å å velge mellom.

De har ikke like god app

Skrevet
9 hours ago, Bombasi said:

Det er jo ikke forskuddsbetaling hvis man har brukt opp det som er estimert fra den 1. i måneden til forfallsdato, i det regningen betales på forfallsdato? Ser det er tilfelle med mange, både her og i tibber facebook-gruppa.

Anonymkode: 484e6...256

Skrevet
5 hours ago, Bombasi said:

Utrolig hvor dere finner på unnskyldninger for å godta en betalingsform som strider mot all fornuft og all praksis på området. 

Kundene opererer som en bank for Tibber.

Og at Tibber sliter såpass burde være varsku om at dere burde bytte snarest mulig.

Utrolig at du ikke klarer å ta innover deg at du tar feil. Men det hopper du bukk over, så gjentar du budskapet ditt.

Tibber har revolusjonert strømmarkedet. Akkurat som Tesla og Apple så ville vi vært i gjørma fortsatt uten de. Med prisene nå så gjorde de dette grepet, og ikke forhåndsbetale for vår strøm. De bomma grovt med kommunikasjonen dog, det var ikke bra. 

Se på eierne av Fjordkraft, Norgesenergi +++ så ser du kanskje at det er behov for en aktør som Tibber i markedet. Går de konk så slipper konkurrentene å late som de bryr seg om app og smarte løsninger lenger.

Ja dette er satt på spissen og høres ut som fanboy prat, men det oppgulpet ditt krever en kontant respons.

Anonymkode: 484e6...256

• Liker 1
Skrevet

De bommet litt på estimerte kwt, siden vi har holdt forbruket så lavt vi kan. Likevel traff kostnadsestimatet, for strømmen ble dyrere enn de estimerte😨

Heldigvis er prisene på vei ned igjen.

Anonymkode: 89c36...eef

Skrevet

Tibber bommet bare med 300 kroner.

Anonymkode: 2ca38...300

Skrevet
Bombasi skrev (21 timer siden):

Jeg liker ikke denne forskuddsbetaling, liker det overhodet ikke. Men appen deres er helt suveren, og ingen andre er i nærheten. Ser at Vibb har noe som ligner, men de er fortsatt ikke der oppe, og i tillegg krever de månedsbetaling for enheten man putter i sikringsskapet for å følge forbruket real time. Hos Tibber kjøper man disse til en engangssum, og ferdig med det.

Men bevares, vi lever i et fritt land, og folk gjør som de vil. Det jeg ikke kan begripe er at folk fortsatt er kunder hos Fjordkraft, NorgesEnergi, Agva med flere. Der snakker vi om kjeltringer i stor skala. Deres eneste mål er å lure folk, og det klarer de dessverre til gangs.

Anonymkode: 2ca38...300

• Liker 1
Skrevet
Maskinfører skrev (På 13.12.2022 den 18.07):

Jeg hisser vel ikke opp folka vel ? :D jaja en må vel passe seg litt i disse tider de  fleste er jo vaksinert med vaksiner som hadde mye hjerte sygdommer  i seg så en bør vel passe seg litt :) Myokarditt var navnet 

Hissing kan gå utover hjerte og blodtrykk har jeg hørt 

Større sjanse for myokarditt etter KORONA INFEKSJON enn vaksinen Moderna. 

Lov å være oppdatert, selv om det er vanskelig når man er en vaksinemotstander som deg, men anbefaler deg ihvertfall å være det så man slipper å virke dum i tillegg.

https://forskning.no/covid19-hjertet-vaksiner/koronavirus-forarsaker-hjertemuskelbetennelse-oftere-enn-vaksinasjon/1957793

Anonymkode: 24458...ee8

Skrevet
On 12/13/2022 at 2:31 PM, AnonymBruker said:

Ser at estimatet de la frem kommer veldig nære hva som er snitt. Jeg gjør sport i å bruke så lite strøm som mulig så vi ligger under, men tror at estimatene ikke er gitt utfra individuell vurdering, men estimert for snittet av forbruket sammenlignbare boliger i mitt område.

Ble estimert 1200kwh og snittet ligger pr nå på 1150kwh. Vi har brukt 756kwh.

Anonymkode: a40f8...033

Estimatet er basert på ditt forbruk i fjor. 

Anonymkode: 6d91b...cbc

Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Men ser du der prisen time for time? Og hvilket forbruk du har til en hver tid? Og hva du bruker mest strøm på? 

Det ser man flere steder. Vi har tibber vi, men vi har også kjøpt en del smarte dingser og har solceller så ikke alle avtaler som passer oss. For vår del har forbruk og estimert vært ganske likt. Noe som betyr at vi nok har vært ganske flinke i år, for i år har vi det litt varmere pga nyfødt i hus. 

Anonymkode: 6d91b...cbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...