AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #1 Skrevet 13. desember 2022 Jeg lurer på hva grunnen til er til at noen får time ved dps (poliklinikk) etter to uker henvisningen er sendt og andre må vente 8 uker? Er det kun pga kapasitet eller handler det også/ eller om alvorlighetsgrad? Anonymkode: f163f...dd7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #2 Skrevet 13. desember 2022 Handler om kapasitet, og alvorlighetsgrad/hva en er henvist for. Skal en bare igjennom en utredning for noe, så er det ofte lang tid før du får time, men er du alvorlig deprimert, suicidal eller lignende, så får du nok time fort. Anonymkode: 2e566...ee6 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #3 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg lurer på hva grunnen til er til at noen får time ved dps (poliklinikk) etter to uker henvisningen er sendt og andre må vente 8 uker? Er det kun pga kapasitet eller handler det også/ eller om alvorlighetsgrad? Anonymkode: f163f...dd7 Får man plass etter 2 uker er pga alvorlighetsgrad. https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/prioriteringsveiledere/psykisk-helsevern-for-voksne Anonymkode: e2503...6b1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #4 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Handler om kapasitet, og alvorlighetsgrad/hva en er henvist for. Skal en bare igjennom en utredning for noe, så er det ofte lang tid før du får time, men er du alvorlig deprimert, suicidal eller lignende, så får du nok time fort. Anonymkode: 2e566...ee6 Det er nok heller en kombinasjon, og litt tilfeldigheter. Selv ble jeg henvist nettopp grunnet suicidalitet, men fikk ikke begynne i behandling før rundt 6 måneder etter at henvisningen var sendt. Mulig det hadde gått fortere om det ikke fantes mer akutte tilbud (ambulant akutteam og innleggelser) da. Aner ikke om det med feks. ambulant akutteam er noe som finnes alle steder. Anonymkode: a185c...c1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå