AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #1 Skrevet 13. desember 2022 Denne gangen var det min tur til å ordne gave til de ansatte i barnehagen. Som andre har gjort la jeg ut info om at folk kan vippse den summen de vil, også kjøper jeg gave for den summen som kommer inn. Så kom det forslag om at jeg bare skulle kjøpe noe og deretter dele summen på de som vil være med. Men jeg vet jo ikke hva de andre vil bidra med av sum og har egentlig ikke mulighet til å legge ut for alle foreldrene. Men hva svarer jeg? Synes det er flaut å innrømme at jeg ikke kan legge ut for alle, og er uansett redd for at ikke alle ville ha vippset i etterkant. Hvordan ville du svart? Anonymkode: c90a0...93d 2 2
Populært innlegg Daria Skrevet 13. desember 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 13. desember 2022 Det har jeg dessverre ikke mulighet til. De aller fleste vill ha forståelse for det, og sannsynligvis knapt tenke over det. Om noen ikke respekterer det, særlig med alt som skriver om økonomi for tiden, er det de som bør være flaue, ikke du. 37 1 12
h/k Skrevet 13. desember 2022 #3 Skrevet 13. desember 2022 Helt uaktuelt at du skal legge ut for alle! Ikke gi deg på dette da du vil sitte igjen med store deler av summen selv. Svar at du gjør som dere alltid har gjort i barnehagen, da det er frivillig å bidra. De vippser, du kjøper for beløpet som kommer inn. 21 4
vikilLJA Skrevet 13. desember 2022 #4 Skrevet 13. desember 2022 Bare vær ærlig, og si at du ikke vil/ kan legge ut, og at det er urimelig at du skal legge ut for 16 stk. 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #5 Skrevet 13. desember 2022 Jeg tror det er mange som forstår dette. De som ikke som forstår det lever i en paralell verden og må virkelighetsorienteres. Skriv; Hei! Da var det min tur å ordne gave, og jeg vil gjerne be alle om å vippse "så og så mye" innen "dato til konto". Det er veldig greit hvis jeg slipper å legge ut for dette. Anonymkode: 6a997...b31 6
Gjest ti10 Skrevet 13. desember 2022 #6 Skrevet 13. desember 2022 Synes det var frekt å sende den meldingen til deg. Svar at "Det har jeg dessverre ikke mulighet til. Alle som vil være med på gaven og ha navnet sitt på kortet, må vippse 50 kr (f.eks) innen den og den dagen."
Hactar Skrevet 13. desember 2022 #7 Skrevet 13. desember 2022 "For å gi alle friheten til å bidra med den summen de ønsker, handler jeg for summen som er kommet inn til dato slik og sånn. Alle som ønsker å være med, vippser innen da." 23 1 11
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #8 Skrevet 13. desember 2022 Hvis alle skal bidra etter evne som jo er riktig hvis man vippser valgfritt beløp, blir det helt feil å dele det likt på alle. Noen har mulighet til 20 kroner og andre 100, så det forslaget synes jeg er dårlig uavhengig av at du må legge ut Anonymkode: 94649...0c6 9
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #9 Skrevet 13. desember 2022 Det er ikke vanlig. Du sier «jeg kan ikke stå for det alene, men om andre vil legge ut er det iorden». Anonymkode: ef112...6c9 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #10 Skrevet 13. desember 2022 Her ber den valgte inn 20kr også vippser de til henne. Anonymkode: 0a393...e39
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #11 Skrevet 13. desember 2022 For et idiotisk forslag. Ville bare oversett det og skrevet at «de som vil være med vippser valgfritt beløp innen xx, så kjøper jeg gave for denne summen». Anonymkode: 426c8...9be 10 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #12 Skrevet 13. desember 2022 Hactar skrev (8 minutter siden): "For å gi alle friheten til å bidra med den summen de ønsker, handler jeg for summen som er kommet inn til dato slik og sånn. Alle som ønsker å være med, vippser innen da." 🤌 Anonymkode: 3e784...d7b
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #13 Skrevet 13. desember 2022 Kanskje litt på siden - men hvorfor skal foreldre kjøpe julegave til de ansatte i barnehagen? De gjør jobben sin og får betalt for det. Kan ikke huske at vi drev med slikt da mine barn var små. Man må ikke lage seg oppgaver og utgifter, de kommer helt fint av seg selv. Anonymkode: 65d36...1a1 7 1 8
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #14 Skrevet 13. desember 2022 Og så må jeg få tilføye at jeg synes det er en uting med slike "innsamlinger". De fleste har nok med sine egne utgifter, spesielt nå i julen. Og så skal de gi til ansatte i barnehagen? Og kanskje læreren på skolen. Og de som jobber på SFO. Osv osv osv... Anonymkode: 65d36...1a1 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #15 Skrevet 13. desember 2022 Jeg er barnehagelærer. Ingen av oss forventer noen gave, men det er alltid noen som gir. Jeg gav selv da min gikk i barnehage. Jeg var så glad for at gutten min var så glad i dem og i barnehagen og ville vise dem det. For dem som ikke vil, så dropper dere bare å gi. Ingen som reagerer på det 😊 Anonymkode: eea08...1eb 3 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #16 Skrevet 13. desember 2022 For en dårlig løsning. Hva om det plutselig er bare 3 som blir med, er det du som blir sittende med regningen? Anonymkode: 04b67...44c 1 2
Sirinna Skrevet 13. desember 2022 #17 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kanskje litt på siden - men hvorfor skal foreldre kjøpe julegave til de ansatte i barnehagen? De gjør jobben sin og får betalt for det. Kan ikke huske at vi drev med slikt da mine barn var små. Man må ikke lage seg oppgaver og utgifter, de kommer helt fint av seg selv. Anonymkode: 65d36...1a1 Fordi de gir omsorg og kjærlighet til det mest verdifulle jeg har i hele verden. 2 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #18 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Denne gangen var det min tur til å ordne gave til de ansatte i barnehagen. Som andre har gjort la jeg ut info om at folk kan vippse den summen de vil, også kjøper jeg gave for den summen som kommer inn. Så kom det forslag om at jeg bare skulle kjøpe noe og deretter dele summen på de som vil være med. Men jeg vet jo ikke hva de andre vil bidra med av sum og har egentlig ikke mulighet til å legge ut for alle foreldrene. Men hva svarer jeg? Synes det er flaut å innrømme at jeg ikke kan legge ut for alle, og er uansett redd for at ikke alle ville ha vippset i etterkant. Hvordan ville du svart? Anonymkode: c90a0...93d Jeg hadde svart: Vil følger samme plan som tidligere år. Da kan alle betale det beløpet de ønsker. Så vipps innen (dato) så fikser jeg. Anonymkode: 6470b...de7 5 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #19 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kanskje litt på siden - men hvorfor skal foreldre kjøpe julegave til de ansatte i barnehagen? De gjør jobben sin og får betalt for det. Kan ikke huske at vi drev med slikt da mine barn var små. Man må ikke lage seg oppgaver og utgifter, de kommer helt fint av seg selv. Anonymkode: 65d36...1a1 Enig. Er selv alene med barn og merker budsjettet er trangere denne vinteren. Har virkelig blitt oppmerksom på hvor utrolig mange småbeløp man skal ut med hele tida, særlig i desember. Alltid bare "en liten sum", som til sammen blir et ganske betydelig beløp midt oppi vanlige julegaver, dyre matvarer og ikke minst strøm. Selvsagt gjør de ansatte i barnehagen en uhyre viktig jobb. Men det kan man vel fortelle dem med ord, eventuelt en blomst på eget initiativ når man er i en god periode økonomisk og det føles riktig? Må ting alltid markeres med faste gaver? I så fall er det vel arbeidsgiver som bør spandere gaver på sine ansatte. Anonymkode: d116d...097 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #20 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Her ber den valgte inn 20kr også vippser de til henne. Anonymkode: 0a393...e39 I min bhg måtte vi legge ut 100,- per familie 🙈😩 Jeg har penger, men i år av alle år så synes jeg at man skal huske på at det ikke er sant at "alle har femti kroner". For det er ikke alle som har den femtilappen til barnehage/skole/trenere. Anonymkode: 02fec...f53 1 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå