Gå til innhold

Slutte å gi gaver til søsken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster har en jente på 3 år, og vi har alltid kjøpt gave til hun på ca 250kr og dem på ca 500kr. Når jeg var enslig og singel drev hun å skrev ønskeliste for seg selv, og en til typen som jeg ikke kjenner skikkelig akkurat som de forventet to separate gaver av meg. Da var jeg student og hadde lite penger. 

Nå er jeg selv blitt gravid, og får da telefon om at hun ikke vil kjøpe gave til meg lenger men kun til barnet. Føler det er litt rart mtp hvor mye hun har fått fra meg før jeg ble gravid, eller er dette normalt? Vi har ikke noe spesielt nært forhold 

Anonymkode: 04077...785

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det meste er normalt. 

men du får gjøre som henne, kjøp kun gave til barnet hennes.

Anonymkode: 8db1e...2cd

• Liker 3
Skrevet

Det gjør jo ingen forskjell for deg fremover?

Selv er jeg barnløs, og kommer til å fortsette å være det. Noe som betyr at jeg går solid i minus på gaver hvert eneste år. 

Anonymkode: dbf21...58b

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Selv er jeg barnløs, og kommer til å fortsette å være det. Noe som betyr at jeg går solid i minus på gaver hvert eneste år. 

Sånn er det for søsteren min og. Hun er barnløs og vil nok forbli det. Det året hun ble 18 så sluttet vi med gaver til alle voksne, både på bursdager og til jul. Jeg er den eneste i familien med barn og han er den eneste som får noe. :) Hun går hardt i minus hvert år om vi skal tenke penger for hun kjøper alltid til bursdagen hans og til jul. Aldri hørt hun si noe på det. 

Anonymkode: 21271...ed6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sånn er det for søsteren min og. Hun er barnløs og vil nok forbli det. Det året hun ble 18 så sluttet vi med gaver til alle voksne, både på bursdager og til jul. Jeg er den eneste i familien med barn og han er den eneste som får noe. :) Hun går hardt i minus hvert år om vi skal tenke penger for hun kjøper alltid til bursdagen hans og til jul. Aldri hørt hun si noe på det. 

Gi gjerne en liten ting til jul. En blomst eller noe enkelt til bursdag. 

Jeg får fra mine. Det betyr faktisk mye. Det er vanvittig ensomt å sitte hele julaften uten gaver slik jeg hører fra mine venninner i tilsvarende situasjon - selv om de selvfølgelig aldri ville sagt noe direkte til sine søsken. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Gi gjerne en liten ting til jul. En blomst eller noe enkelt til bursdag. 

Jeg får fra mine. Det betyr faktisk mye. Det er vanvittig ensomt å sitte hele julaften uten gaver slik jeg hører fra mine venninner i tilsvarende situasjon - selv om de selvfølgelig aldri ville sagt noe direkte til sine søsken. 

Jeg får ingen gaver men barna får. Så de pakker opp og jeg ser på. 

Vi søsken kjøper kun til barna og ikke til hverandre. Snakk med hun og finn noe som passer for begge!

Anonymkode: 87e26...1e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Nei, det gjør det ikke og vi har økonomi til å kjøpe uansett. Syns bare det er veldig rart av hun å kreve lange ønskelister til seg og sin samboer, når jeg selv ikke hadde noen og når jeg får barn skal hun plutselig slutte å kjøpe ting selv om jeg har kjøpt til både hun og barn lenge. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei, det gjør det ikke og vi har økonomi til å kjøpe uansett. Syns bare det er veldig rart av hun å kreve lange ønskelister til seg og sin samboer, når jeg selv ikke hadde noen og når jeg får barn skal hun plutselig slutte å kjøpe ting selv om jeg har kjøpt til både hun og barn lenge. 

Snakk med henne :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hun liker vel helst å få, og er ikke så glad i å gi. 

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er ikke hjelpeløs. Du kunne bare ha sagt nei. Følg din søsters eksempel. 

Anonymkode: bea2d...092

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og dere sitter der med god samvittighet, og tar i mot gaver med glede! Fra en som ikke får noe fra dere??? Herremin, det er så stygt gjort at jeg har ikke ord!

Ta dere sammen og gi henne en skikkelig dyr julegave i år! Og fortsett med "normale" julegaver deretter. Men dere har noe å ta igjen!!!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er åpenbart at dere må kjøpe noe til henne. Noe så utrolig frekt. Har ikke ord

Anonymkode: fce76...a26

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...