Gå til innhold

Er det seriøst vanlig med så mye utflod når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siden uke 7 slitt med utflod, nå er jeg i uke 28. Er skikkelig lei, kjennes ut som lekkasje flere ganger for dagen om jeg ikke bruker bind og er så ekkelt. Kan ikke ha spontan sex heller for føler meg skitten og må dusje før, siden jeg bruker truseinnlegg konstant. Er dette seriøst vanlig? Og hele graviditeten? 

Anonymkode: e5cd4...727

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig vanlig. For noen går det i bølger, for andre er det jevnt. Så du må bare forberede deg på at det ikke nødvendigvis blir bedre. 

Anonymkode: d847d...463

Skrevet

Dessverre. Utfloden er en av de værste tingene med å være gravid. Har hyperemesis og er kjempesensitiv for egen lukt i tillegg, så jeg synes det lukter GRUSOMT. Har sjekket og alt er fint, men klarer ikke min egen lukt.

I slutten av svangerskapene mine pleier den å bli HELT tyntflytende og bare renne overalt 🤪 ooooff..

Anonymkode: 41f8d...be9

Skrevet

Jeg hadde også det iallfall. Har det fremdeles nå etterpå og (men ikke like ille og lukter ikke så vondt), tror det er pga fremfall. 

Anonymkode: 4bb11...5e7

Skrevet

Ja, er helt i sjokk! Kom så mye veske ut sv meg her en dag at jeg trodde vannet hadde gått 🥲 aldri hatt så mye utflod før

Anonymkode: 064a0...851

Skrevet

Men forsvinner det etter man har fødet? Blir enda mer stresset av tanken på at det skal fortsette etter baby er ute 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men forsvinner det etter man har fødet? Blir enda mer stresset av tanken på at det skal fortsette etter baby er ute 

Etter fødsel skal du få kose deg med renselse osv i stedet 😬 utfloden kan vare en stund ja men vil bli normal til slutt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg var ikke plaget med noe ekstra utflod etter fødselen. Dvs etter at renselsen (blod osv noen uker) var over, da. 

Skrevet

Jwg trodde jeg blødde mange ganger, og løp på do veldig bekymret. 
er i uke 36 nå og fortsatt masse masse jtflod! 

Anonymkode: f804a...a7a

Skrevet

Har fremdeles masse utflod, 3 mnd etter fødsel

Anonymkode: 02b37...d5a

Skrevet

Ja, vanlig. Anbefaler skikkelige bomullstruser, jeg skiftet flere ganger for dagen. 

Anonymkode: f93bc...8bf

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dessverre. Utfloden er en av de værste tingene med å være gravid. Har hyperemesis og er kjempesensitiv for egen lukt i tillegg, så jeg synes det lukter GRUSOMT. Har sjekket og alt er fint, men klarer ikke min egen lukt.

I slutten av svangerskapene mine pleier den å bli HELT tyntflytende og bare renne overalt 🤪 ooooff..

Samme her. Var grusomt å føle man måtte spy hver gang man gikk på do og dro ned trusa🤮😂

Anonymkode: 11e0f...702

Skrevet

Har ikke hatt utflod siden året jeg fikk mensen, nå har jeg det igjen pga graviditet.

Skrevet

Ja! Økte voldsomt. Gledet meg til baby skulle bli født og utfloden kunne normaliseres litt igjen. Venter enda på det gitt. Baby fylte 2 år for en mnd siden😫 har måttet innfinne meg med at mye utflod har blitt normalen for min del. Må bytte truseinnlegg ofte. Sjekket hos lege, og alt er normalt. 

håper du går tilbake til din normal🤞🏻

Anonymkode: 1037d...538

Skrevet

Jeg hadde helt ekstremt med utflod hele svanerskapet med min første. Det bare fosset ut til tider, så det kjentes ut som om jeg tisset på meg, bare fra feil hull.. 

Jeg bruke tøytruseinnlegg, de er mye mer behagelig, og lukter mindre. 

Med andremann hadde jeg ikke noe særlig økt utflod, heldigvis. 

Anonymkode: 9232e...44d

Skrevet

Hadde det sånn med første (men ikke de to siste). Var på sykehus et par dager etter termin fordi jeg lurte på om vannet hadde begynt å gå. Men neida, det var utflod. Det virkelig rant altså, de samlet det opp i en slags trakt for å lukte på det og sjekke om det var fostervann. Kjempegøy å ligge med beina høyt, blottet underliv og to jordmødre som satt og luktet på det som rant ut av høna 🤣

Anonymkode: 68510...d38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...