Gå til innhold

Hvor lang tid fra baby reiser seg til det står støtt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby som nettopp har fylt 8 mnd, hun har begynt å reise seg opp, men eier ikke balanse og kommer ikke ned igjen. 

Det er slitsom å passe på, hvor lang tid må jeg regne med at det tar før hun kan stå støtt og sette seg igjen etter å ha reist seg opp?

Anonymkode: d3de7...278

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok ca. 1 måned her hvor hun gradvis fikk mer kontroll. Faller fremdeles litt iblant da og merker stor forskjell når hun er trøtt og ikke, men har generelt mye bedre kontroll og kan sette seg ned igjen. 

Startet også rundt 8 mnd. 

Anonymkode: db314...b4f

• Liker 1
Skrevet

Jeg er snart 30 og sliter fremdeles med å stå støtt.

Anonymkode: b0f4b...464

Skrevet

Det kan variere en god del. Begge mine reiste seg opp langs møbler fra rundt 8 mnd. Den eldste husker jeg ikke kom seg ned igjen kontrollert, men dyttet fra med armene, og datt pladask ned på rompa (og slo stadig bakhodet i gulvet eller annet med det samme). Nr. to var mer forsiktig, og kom seg ikke ned. 

Hun som dyttet seg ned, lærte å reise seg opp uten støtte ca en mnd senere, og da kom hun seg i hvert fall kontrollert opp og ned fra stående til sittende, men det var mye fall frem til vi var der. Hun drev også og prøvde og prøvde på å gå fra sofaen til den ene stolen, selv om hun datt etter 1-2 skritt hver gang i mange uker. Den mer forsiktige fant en teknikk for å komme seg ned igjen i løpet av noen dager, selv om hun hadde dårligere balanse enn jeg husker storesøsteren hadde. Det tok mye mer tid før hun stod stødig uten støtte, men det var også mye mindre knall og fall. 

Anonymkode: 87d6a...6b9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...