AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #1 Skrevet 13. desember 2022 Sønnen min har en kjæreste han har vært sammen med i noen måneder. De begynte med at hun overnattet innimellom. Nå overnatter hun hver natt. De er ofte ute og farter på ettermiddagen på hverdager, så varierer når de kommer til oss. Noen ganger utpå ettermiddagen og noen ganger seint som i 22-tiden. Mannen syns ikke noe om at hun overnatter hele tiden og vil begrense det til helger. Jeg syns det er vanskelig. Er redd det fører til at de ikke vil være hos oss mer. At de føler seg uvelkommen. Hva tenker dere? Hadde dere syntes at det var greit? Anonymkode: 5845d...49d
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #2 Skrevet 13. desember 2022 Hvor gamle er de? Jeg tenker hvertfall at hvis de er under 18 kan dere si at de får holde seg til helg. Egentlig kan dere si det hvis de er over 18 også, det er jo deres hus. Det ville for meg handlet om ro i huset. Dere skal kanskje på jobb, og sønnen og kjæresten på skolen? Anonymkode: 3b9ad...3ed 3 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #3 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvor gamle er de? Jeg tenker hvertfall at hvis de er under 18 kan dere si at de får holde seg til helg. Egentlig kan dere si det hvis de er over 18 også, det er jo deres hus. Det ville for meg handlet om ro i huset. Dere skal kanskje på jobb, og sønnen og kjæresten på skolen? Anonymkode: 3b9ad...3ed Sønnen vår er 18. Kjæresten er 16. ts Anonymkode: 5845d...49d
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #4 Skrevet 13. desember 2022 Hva om dere snakker med jentas foreldre og legger dere på noe i felles forståelse med dem? Nesten litt rart at de er ok med at jenta sover hos dere hele tiden. Anonymkode: ee943...b0d 17
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #5 Skrevet 13. desember 2022 Du vet at det er du som setter grenser i ditt hjem? Jeg syns man skal sette grenser og oppfordre disse unge til å ikke leve et ekteskapsliknende forhold i så tidlig alder, men også skape plass til andre aktiviteter, prioritere vennekvelder/familiekvelder uten kjæreste. Anonymkode: f86e1...7e6 7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #6 Skrevet 13. desember 2022 Min 16-åring hadde ikke fått lov til overnatting på hverdager. Anonymkode: 9cc7a...eb7 8 4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #7 Skrevet 13. desember 2022 Det hadde jeg aldri godtatt. Kjæresten har jo flyttet inn hos dere. Skal de bo sammen, får de skaffe seg egen leilighet. Men det er du og mannen din som bestemmer. Anonymkode: 22cd7...c2c 9
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #8 Skrevet 13. desember 2022 Jeg var 18 og min nåværende samboer var da 20. Flere måneder bodde jeg praktisk talt hjemme hos hans foreldre. Lett å si at det ikke er lurt og at man utnytter gjestfriheten, men man vet aldri noens familiesituasjon. Kan være gode grunner til at noen ikke vil tilbringe mye tid hjemme. Å sette noen grenser er jo greit, men personlig kommer alltid vårt hjem til å være åpent for alle barnas venner/kjærester. Man vet aldri hvem som trenger en ekstra omsorgsperson/ trugghet. Anonymkode: fce7c...cb5 10
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #9 Skrevet 13. desember 2022 Jeg flytta inn hos kjæresten når jeg var 16 år, hadde det ikke bra hjemme. Anonymkode: 80455...4cf 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #10 Skrevet 13. desember 2022 Slik er det her om dagen også. Vi er ikke så godt økonomisk rustet. Har tre barn, elste på 18 går vdg og bor hjemme, kjæreste like gammel men jobber sover het hele tiden, spiser mye, drikker mye brus og kaffe, dusjer. Legger ikke igjen hverken ett takk eller ei krone. Fælt å irritere seg, vil være gjestfri, men det koster faktisk. De kommet seg opp og følger opp jobb og skole. Herved det økonomien som tappes Anonymkode: 355f6...662 2 1
Hensatt Skrevet 13. desember 2022 #11 Skrevet 13. desember 2022 Ville snakket med de og kommet frem til en minnelig løsning. Kanskje de kan bidra med noe for å få bo hjemme hos dere? Viktig å ikke lage dårlig stemning og skyve de unna. Heller spille på lag. 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #12 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi er ikke så godt økonomisk rustet. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): drikker mye brus Er det én ting jeg sliter med å forstå, så er det oppegående mennesker - med trang økonomi, som kjøper inn brus som om det skulle vært melk eller banan. Anonymkode: d1a96...59d 15 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #13 Skrevet 13. desember 2022 Det kan enkelt løses med å si at hun får betale en tusenlapp om hun skal være der mer enn 15 netter i måneden. Vi sender med bonusdatteren vår 1000 kr hver måned som går til moren til kjæresten hennes. Hun er hjertelig velkommen, men må ta sin del av utgifter og rydding. Det gjør hun også. Hvorfor ønsker ikke mannen din at hun overnatter annet enn i helger? Anonymkode: da575...a9d 5
Bålkaffe Skrevet 13. desember 2022 #14 Skrevet 13. desember 2022 Jeg stusser over hvor foreldrene hennes er i denne situasjonen? Får de ikke med seg at sin 16 årige datter overnatter hos kjæresten omtrent hele tiden? Hva sier det om familiesituasjonen hjemme hos henne? Har dere spurt hvorfor hun overnatter hos dere hele tiden? Tipper det ligger noe mer bak enn at de bare vil være sammen... 6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #15 Skrevet 13. desember 2022 Bålkaffe skrev (33 minutter siden): Jeg stusser over hvor foreldrene hennes er i denne situasjonen? Får de ikke med seg at sin 16 årige datter overnatter hos kjæresten omtrent hele tiden? Hva sier det om familiesituasjonen hjemme hos henne? Har dere spurt hvorfor hun overnatter hos dere hele tiden? Tipper det ligger noe mer bak enn at de bare vil være sammen... Fordi se vil være sammen kanskje, må ikke alltid ligge noe snnet bak Anonymkode: d4335...3fe 6
Bålkaffe Skrevet 13. desember 2022 #16 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi se vil være sammen kanskje, må ikke alltid ligge noe snnet bak Anonymkode: d4335...3fe Det forandrer ikke på hva jeg skrev: Hvor er foreldrene og hvorfor reagerer de ikke på at hun alltid sover borte. 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #17 Skrevet 13. desember 2022 Når jeg var på den alderen så bodde jeg og kjæresten stort sett hjemme hos meg, grunnen var så enkel som at der var det plass og privatliv siden jeg disponerte kjelleren som var nesten som en liten leilighet med soverom, stue, kjøkken, vaskerom og egen inngang. Hjemme hos kjæresten var det bare et lite soverom å oppholde seg på og det var ikke spesielt morsomt å være sammen med foreldrene på stua hvis vi ville se film, lage mat og andre ting. Hos meg så var det heller ikke problem å invitere andre venner. Men min mor var ikke så veldig fornøyd med den økonomiske biten siden det gikk med ekstra penger for strøm og mat, det ble enkelt ordnet med at min mor og foreldrene til kjæresten ble enige om de sponset litt ekstra til mat som vi handlet inn selv. Bålkaffe skrev (38 minutter siden): Det forandrer ikke på hva jeg skrev: Hvor er foreldrene og hvorfor reagerer de ikke på at hun alltid sover borte. Foreldrene er jo sikkert hjemme, er jo ingenting unormalt med at ungdommer i den alderen er mindre hjemme og det er også veldig vanlig at 15 - 16 åringer flytter bort på hybel. Anonymkode: a694b...317 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #18 Skrevet 13. desember 2022 Mim sønn har for det meste bodd his svigers et års tid, nå har de mer eller mindre flyttet inn her. Har 0 problem med det. Men de er begge på samme alder da. Hadde nok satt på en rems om hun var 16år jeg også. Men ville iallefall tatt en liten prat om hvorfor det er sånn. Syntes det er rart hennes foreldre ikke reagerer her. Siden hun er så ung Anonymkode: 6d208...5bf
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #19 Skrevet 13. desember 2022 Du er redd for at de ikke vil være hos dere.......men at jenta knapt er hjemme hos sin egen mor tenker du ikke så mye på? Anonymkode: c380b...1f8 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #20 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det én ting jeg sliter med å forstå, så er det oppegående mennesker - med trang økonomi, som kjøper inn brus som om det skulle vært melk eller banan. Anonymkode: d1a96...59d Det var et eksempel, finner seg til rette om det er juice, brus, farris,kaffe,rett i koppen drikke etc. Vi har tre barn. De drikke mye vann, men vi unner de goder selv om vi har dårlig økonomi. Lager ellers all mat fra bunnen. Noe som smaker bedre og blir billigere enn raske ferdig retter. Vi har ofte besøk av andre barn, men sjelden laget mer mat enn akkurat til oss utenom avtaler rundt besøkende. Vi må spare hele tiden. Nå fryser vi hver dag pga strøm priser,... ja vi klarer oss men bare akkurat Anonymkode: 355f6...662
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå