Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når står dere opp på julaften? Har dere på alarm klokka 8 liksom? Har dere noen tradisjoner tidlig på morgenen? Vi pleier å feire jul med foreldrene mine, og før så stod alle opp til klokka 8 for å få med seg snekker Andersen(tradisjon), men nå sendes jo den mye senere igjen, men tror at det fortsatt blir til at hele gjengen står opp klokka 8 likevel. 

Anonymkode: 51fda...df8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5:30 hver dag året rundt, ser ikke vitsen med å forandre døgnrytmen

Anonymkode: 59953...a53

• Liker 2
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Når jeg våkner, ingen fast tid.

Skrevet

samme tid som ellers, endrer ikke døgnrytme sånn uten videre.. 

• Liker 1
Skrevet

Når jeg våkner, ingen fast tid. 

Anonymkode: 06eb9...312

Skrevet

Når ungene vekker meg - så rundt 6 🎄

Anonymkode: 711f9...b8d

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

5:30 hver dag året rundt, ser ikke vitsen med å forandre døgnrytmen

Anonymkode: 59953...a53

Oii, da er du flink! Holder du ut lenge på kvelden da? 

Skrevet

Ca 7, for å fyre opp og tenne lysene rundt omkring, før jeg vekker ungene til julemorgen. De har heldigvis slutta med å våkne før kl 6😁

Anonymkode: 1e614...552

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ca 7, for å fyre opp og tenne lysene rundt omkring, før jeg vekker ungene til julemorgen. De har heldigvis slutta med å våkne før kl 6😁

Anonymkode: 1e614...552

Koselig :) 

• Liker 1
Skrevet

opp i 8-tiden, finne julestrømpen mamma henger på døren, sette meg i sofaen og se på tv. ❤️

• Hjerte 1
Skrevet

Prøver å våkne tidlig (før 9,helst 8), men har ikke vekkerklokken på lenger etter at ungene er blitt store. Jeg vil også stå opp og tenne lys, få på varme og fikse julesokkene, før ungene står opp. Også er jeg glad i julemorgenen på TV selv om jeg er blitt 40 år, og det stort sett bare står på i bakgrunnen mens jeg gjør andre ting. Men får meg meg noen minutter her og der. MÅ se Askepott i Disneykavalkaden som går, og 3 nøtter til Askepott MÅ høres i bakgrunnen. Gleder meg 🥰🤶🎄🕯

Anonymkode: a95bc...cc5

• Hjerte 4
Skrevet

I 9-10tiden. Vanligvis frokost mellom 10 og 11. 
Noen år har det vært litt tidligere, hvis pappa kan vente til 10-11 før han drar på jobb, slik at han også kan spise frokost med oss. 
Men prøver komme oss ut døra før kl 12 for å levere gaver og mat, og dra på kirkegård, før jeg henter pappa på jobb. 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har vekkerklokken på senest 9. Litt fordi vi alltid har gjester boende hos oss og jeg synes ikke noe om å sove vekk dagen mens gjestene må klare seg selv, litt fordi jeg vil ha med meg programmer på NRK og litt fordi det er en del som skal gjøres i forhold til julemiddagen (hvis vi har ribbe må den inn i ovnen senest kl 9) og det blir både roligere og hyggeligere om vi har god tid. Barna står opp når de selv ønsker (de to yngste er våkne rundt 8 mens eldstemann kanskje sover til 10). 

Skrevet

Står opp litt over ni, når Snekker Andersen begynner. Ser Snekker Andersen og Tre Nøtter til Askepott mens jeg koser meg med julesjokolade og julebrus. Det er min faste julaften-tradisjon. :D

Skrevet

Jeg pleier å gå i kirken julaften morgen, så jeg står opp rundt 6.30.

Skrevet

Begynner på jobb klokka 8, så jeg må stå opp seinest 06.45.

Skrevet

Hvis jeg skal ha gjester på julaften så står jeg tidlig opp. Rundt 6-7.

I år skal jeg bort, så står opp når jeg våkner av meg selv.

Skrevet

6.30. Hver dag, året rundt. Våkner av oss selv. 

Anonymkode: 67bcc...b85

Skrevet

Har ikke lengre små barn, yngste er 18 så jeg trenger ikke stå så tidlig opp. Men jeg liker at vi har god tid til frokost og at vi er ferdige med frokosten til 3 nøtter til Askepott begynner. Jeg dekker ofte frokostbordet kvelden før. Så står jeg opp senest 9 og tenner lys, røkelse, og lager kakao til frokosten. Deretter vekker jeg dem som ikke alt er våkne.

Skrevet

Når jeg våkner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...