Gå til innhold

Hansia. Eventuelle mellomnavn.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Dette kan da umulig være ment på alvor? :hoho:

Anonymkode: ad66a...a6e

Jo.. 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forundret.. skrev (1 time siden):

Nå tøysa jeg når jeg skrev Hansine, jeg var ikke klar over at det faktisk var ett navn.

Jeg har funnet ut at en kan jo få mangt til å høres feminint ut med bare å tilføye Ine.

Man trenger ikke å si høne, haneine funker det også, vepsine, hestine, fiskine, maurine, spurvine, ørnine, måkerine.

Torine, Arnoldine, Håvardine, Kjelline, Hubertine, Bennyine, Olavine, Alfredine, Andersine, Bjørnine, Bernhardine,  Ivarine, Larsine, Petterine, Ragnarine, Herkulesine. 

Råfett!! 

Torine og Larsine er navn jeg har hørt.

Anonymkode: c3e07...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Hansia er et penere navn enn Johanne og Hansine og  videre. 

Men problemet ditt, ts, er at folkene i tråden her er foreldrene til de datteren din skal gå i klasse med. Og som du ser ivrer de, som foreldre flest, etter å lære ungene sine å mobbe. Som voksne må vi rett og slett ta høyde for dette - at voksne flest ikke er spesielt ålreite mennesker. Og at de har barn som de oppdrar etter egen modell. 

Derfor lærer vi barn at man går sin egen vei, og at det har endel negative konsekvenser i form av mobbing. Men at det har mange flere positive konsekvenser. For ingen av de som ler av Hansia her i tråden har jo et ålreit liv. Tanken er helt umulig. 

Anonymkode: 9e52c...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.12.2022 den 9.15):

Vi tenker å kalle vår datter (som kommer om to måneder) opp etter hennes morfar (min far) som forlot oss i sommer.

Han het Hans og min mann (sammen med min bror) kom på det geniale navnet Hansia.

Her er noen kombinasjoner vi har tenkt på. Hva synes dere? 

Hansia Charlotte

Hansia Tomine

Hansia Lucine

Hansia Emmeline

Hansia Hermine

Hansia Simone

Hansia Melody

Hansia Rebecca

Anonymkode: d6e68...525

Hvorfor ikke Hansine istede? Hansia høres bare dumt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de på listen var "Melody" min favoritt, men jeg synes det blir enda bedre om man kombinerer Melody og Hansia til Melonia. To i ett, og superfint!

Anonymkode: 600a3...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Torine og Larsine er navn jeg har hørt.

Anonymkode: c3e07...fa8

Jaja, som sagt så funker det jo 😁

Endret av Forundret..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom dere velger Hansia ville jeg nok valgt et mellomnavn som ikke er så uvanlig. Ellers blir det litt i overkant mye til sammen.

Men jeg stemmer heller da for Hansine. I motsetning til flere andre her synes jeg jentenavn av denne typen er fine. Jørgine, Wilhelmine, Albertine, Martine, Hermine, Oline… 

Anonymkode: 80df0...8d1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (På 15.12.2022 den 10.25):

Nå tøysa jeg når jeg skrev Hansine, jeg var ikke klar over at det faktisk var ett navn.

Jeg kjenner to som heter Hansine. De er 85 og 8. Og så kjenner jeg ei på 92 som heter Nilsine.

Anonymkode: e3ecc...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansia og Hansine blir for "hardt" for meg. Legger man til Melody - blir det en dårlig parodi. Legger man til Sofie/Marie, kan det fungere. Men jeg syns ikke det er spesielt pent. 

Du må allikevel gå for det du ønsker. Det er nå en gang sånn, at navn blir penere når man legger til personlighet. Selv syns jeg navnene Frida og Herman var grusomme, helt til mine venner valgte det til sine barn. Nå er navnene helt greie.

Anonymkode: 2b3d0...cab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.12.2022 den 9.15):

Vi tenker å kalle vår datter (som kommer om to måneder) opp etter hennes morfar (min far) som forlot oss i sommer.

Han het Hans og min mann (sammen med min bror) kom på det geniale navnet Hansia.

Her er noen kombinasjoner vi har tenkt på. Hva synes dere? 

Hansia Charlotte

Hansia Tomine

Hansia Lucine

Hansia Emmeline

Hansia Hermine

Hansia Simone

Hansia Melody

Hansia Rebecca

Anonymkode: d6e68...525

Ville nok heller valgt Hansine jeg da for Hansia var vanskelig å si sikkert om det var gutt eller jente.

Anonymkode: d0af3...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.12.2022 den 21.19):

Hvorfor ikke Hansine ?:) synes det er fint. Hansine Charlotte og Hansine Lucia synes jeg er fint

Anonymkode: 4d87a...842

Min mormor som var født i 1900, hun het Hansine Marie. Synes det var et fint navn, og hun var i alle fall et fint menneske.

Anonymkode: 85c0f...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greier ikke å riste av meg assosiasjonen til Hansa-bryggeriet... Men om dere er helt bestemte, hva med å snu om på rekkefølgen? Marie Hansia. Rebekka Hansia. I min familie er det vanlig med to fornavn, med et vanlig navn først og et oppkallingsnavn etterpå. Dvs det ''rare'' navnet blir ikke brukt i dagligtalen, men det er der, og bidrar til identiteten. For eksempel Liv Nikoline Hansen.

Anonymkode: abc63...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...