Gå til innhold

Jeg er så lei…liker jobben og firmaet, men ikke min nærmeste kollega.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i en oljebedrift, gjort det snart 1,5 år. 
Jobbet sammen med en flott kollega som også lærte meg opp. Dessverre ble denne kollegaen utsatt for en ulykke og døde. Et sjokk, og samtidig begynte det nye hos oss som jeg måtte lære opp etter å bare vært der noen få mnd. selv. Det var beintøft. Etterhvert kom det inn en annen kollega og skulle fortsette opplæringen av oss. Men, hun er mildt sagt et rasshøl. Arrogant, frekk, bedreviter osv. Hun har en annen stilling enn oss to som er her nå, og hun presterte å si at hun ville ikke nedgraderes til vår stilling. Jeg er godt voksen og tar ikke ting så fort som tidligere og dette irriterer henne voldsomt.   
Min andre nye kollega er 25 år og supersmart med klisterhjerne så hun er soleklar favoritt. Min kollega skryter av henne i tide og utide, av hvor langt hun vil komme i firmaet osv. Jeg får knapt svar om jeg spør om noe. 
Har gitt beskjed til min leder om dette, men hun sier bare at hun som skal lære oss opp er «en tøff dame ja». 
Så jeg sitter her med spørsmål som jeg ikke får svar på fordi hun som skal lære meg opp svarer bare nebbete om jeg spør om noe. 
Jeg føler null mestring i jobben og jeg er sliten til margen. 
Føler meg så totalt ubrukelig at det gjør vondt. I min forrige jobb kunne jeg «alt» og drev mye med opplæring og jeg var veldig nøye på å alltid ta godt vare på de jeg skulle lære opp, de skulle føle seg i varetatt. Dessverre mistet jeg den jobben da coronaen kom. 
Dette er bare vondt. 

Anonymkode: 80b11...06a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med tillitsvalgt. Sånn skal det ikke være! 

Anonymkode: 5fdc6...8c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ta kontakt med tillitsvalgt. Sånn skal det ikke være! 

Anonymkode: 5fdc6...8c7

Det som er vanskelig, er at hun har vært her i over 20 år, og som min leder sier «ei tøff dame» - hun er også ekstremt dyktig. Ingen her i bedriften (ikke så stor bedrift) vil legge seg ut med henne. Hun og tillitsvalgt har jobbet sammen i over 15 år, så det vil bare slå tilbake på meg. Hun er slik person som aldri tar noe til seg og hvis hun ønsker, så kan hun lage et helvete for meg og det ønsker jeg ikke. Jeg ønsker å være her da det er en god og trygg bedrift med gode ansatte (selv om alle gjør «sitt» og ikke blander seg i andre saker). 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det som er vanskelig, er at hun har vært her i over 20 år, og som min leder sier «ei tøff dame» - hun er også ekstremt dyktig. Ingen her i bedriften (ikke så stor bedrift) vil legge seg ut med henne. Hun og tillitsvalgt har jobbet sammen i over 15 år, så det vil bare slå tilbake på meg. Hun er slik person som aldri tar noe til seg og hvis hun ønsker, så kan hun lage et helvete for meg og det ønsker jeg ikke. Jeg ønsker å være her da det er en god og trygg bedrift med gode ansatte (selv om alle gjør «sitt» og ikke blander seg i andre saker). 

Om du tror tillitsvalgt ikke vil holde seg partisk i en konflikt, så kontakter du fagforeningen. 

Anonymkode: fb21b...10c

Skrevet

Livet er for kort for fæle folk. Hun feiler allerede i rollen, men tar nok tid før hun forsvinner

Anonymkode: 34f9e...135

Skrevet

Ikke bry deg om henne

Anonymkode: 76b5a...249

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.12.2022 den 0.01):

Ikke bry deg om henne

Anonymkode: 76b5a...249

Lettere sagt enn gjort da det er hun som driver opplæring. Det er fortsatt områder som er nye for meg som det trengs opplæring i, men jeg kan spør også går det en uke før hun gidder å vise meg noe som helst og da gjerne så fort at det er umulig å få med seg noe som helst. Å notere ned kan jeg bare glemme. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...