Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Sikkert merkelig forespørsel, men jeg forsøker likevel.

Jeg har en gammel familievenn som jeg vet sitter alene denne julen, som jeg gjerne skulle ha sendt en oppmerksomhet. 

Hans sist registrerte adresse (gulesider, 1881 etc) vet jeg at han ikke bor på lenger, og det er minst et år siden han flyttet fra denne adressen. Men som dere forstår vet jeg ikke hva denne adressen er. Har prøvd å fiske litt siste året, men ikke fått noe. Typisk einstøing som ikke vil være til bry og minst mulig synlig for alle virker det som.

Siden han er pensjonist og har null nettverk så vet jeg heller ikke hvem jeg evt kunne kontaktet for å få adressen.

Jeg har som sagt prøvd å spørre han litt forsiktig, men får ikke noe respons. Vil så gjerne sende han noe fint i julen ettersom alt det han har betydd for meg og familien oppgjennom❤️

Håper noen har gode råd.

Juleklem

Skrevet

Dersom han ikke lever på adressesperre kan du få den på skatteetaten.no

Anonymkode: 502e3...c29

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dersom han ikke lever på adressesperre kan du få den på skatteetaten.no

Kan man det? Hvordan går jeg frem da?

Skrevet

Når du ikke har fått noen respons så syns jeg du skal respektere det og ikke sende noe. 

Anonymkode: 10761...9e0

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når du ikke har fått noen respons så syns jeg du skal respektere det og ikke sende noe. 

Jeg er enig i dette. Adressen er enkel nok å finne, men du bør respektere at mannen ikke ønsker kontakt og la være å lete ham opp. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Enig! 

Anonymkode: 2a9f4...691

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville sagt at jeg ønsket å sende noe til personen, og spurt om jeg kunne fått adressen for å gjøre dette. Da får du enten nei til svar, eller adressen. Med mindre det er dette du har gjort. Hvis ja, og du ikke har fått respons, er det svar i seg selv. 

Skrevet
nordlending skrev (9 timer siden):

Jeg ville sagt at jeg ønsket å sende noe til personen, og spurt om jeg kunne fått adressen for å gjøre dette. Da får du enten nei til svar, eller adressen. Med mindre det er dette du har gjort. Hvis ja, og du ikke har fått respons, er det svar i seg selv. 

Ifølge linkene lenger opp så gis adresse kun til registrerte firma med gyldig grunn for å ta kontakt. Som feks uteblitte innbetalinger, purringer etc.

Private personer vil ikke få utlevert adressen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ifølge linkene lenger opp så gis adresse kun til registrerte firma med gyldig grunn for å ta kontakt. Som feks uteblitte innbetalinger, purringer etc.

Private personer vil ikke få utlevert adressen.

Jeg mente å skrive dette til personen det gjelder, virker som TS får kontakt med personen, så har vel nummeret. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...