Gå til innhold

Hvorfor har vi ikke foreldrebidrag i dette land

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet hele mitt i lavtlønnsyrke og tatt ekstra kveldsvakter for at mine barn skal få et godt liv, og min sønn gikk på privatskole, fordi han trengte det. I dag er han multimillionær, og jobber internasjonalt. Jeg skal snart på pensjon og ser at det ikke blir langt minstepensjonen jeg får, fordi oppsparte midler ikke er mange. Vi har barnebidrag i dette land her, men hvorfor ikke foreldrebidrag...... 

Anonymkode: 7d7b8...611

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi du valgte å få barnet, og ikke omvendt.

Anonymkode: 9aeb5...5d3

• Liker 13
Skrevet

Det skjønner jeg at føles surt. Likevel for dyrt for barna om de skal forsørge både egne barn og gamle foreldre. Det blir en for stor byrde. 

Anonymkode: 92195...5c6

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke forbudt for sønnen din å gi deg penger, hvis han vil. Men han vil vel ikke da. 

Anonymkode: 7c4e7...dbf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har jobbet hele mitt i lavtlønnsyrke og tatt ekstra kveldsvakter for at mine barn skal få et godt liv, og min sønn gikk på privatskole, fordi han trengte det. I dag er han multimillionær, og jobber internasjonalt. Jeg skal snart på pensjon og ser at det ikke blir langt minstepensjonen jeg får, fordi oppsparte midler ikke er mange. Vi har barnebidrag i dette land her, men hvorfor ikke foreldrebidrag...... 

Anonymkode: 7d7b8...611

Du gjorde de valgene du syntes var best for din familie og din sønn.

Hvilke muligheter hadde du hatt til å velge, hvis du i tillegg var ansvarlig for å spe på økonomien til dine foreldre, i tillegg til over skatteseddelen?

Skrevet

Tror du at du hadde hatt råd til å forsørge dine foreldre samtidig som du forsørget dine barn? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er jeg veldig glad vi ikke har, da hadde vi gått konkurs. 

Anonymkode: 0c0a1...a6c

Skrevet

Hadde du hatt råd til den privatskolen om du måtte brødfø foreldrene dine også?

Nå blir jeg nok aldri multimillionær da, men jeg hadde gladelig overført en del til foreldrene mine da. Om du har oppdratt en sønn som ikke vil støtte moren sin, så kan du ikke skylde på at staten ikke krever han for ekstra penger. 

Anonymkode: 44a29...a48

• Nyttig 1
Skrevet

Er du misunnelig på barnet ditt? Jeg ville ha vært super stolt av han

Anonymkode: f65c4...424

• Liker 1
Skrevet

Hjelpe meg. Alt man skal lese. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...