AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #1 Skrevet 12. desember 2022 Hei! Min tur å stille spørsmål ingen her kan vite svaret på for sikkert, men jeg spør likevel. Jeg har flere MA bak meg, og startet dette svangerskapet med å ikke få positiv test før ei uke etter IKM. Har hatt rimelig stabil syklus, så dette var nok til at jeg fikk en dårlig følelse. Tenkte at fosterutviklinga gikk sakte, og det kom til å bli en ny MA. Dro derfor til legen og målte HCG. På mandag (dagen etter positiv test) var den 75, mens på torsdag var den målt til over 400! Det var jo mye mer enn jeg forventet. Mtp dobling annenhver dag skulle den vel ha vært rundt 300 først på fredag..? Så, spørsmålet fra ei semi-hysterisk overanalyserende KG-kvinne er: har noen opplevd dette før, og har alt gått greit? Er dette innenfor normalen mtp HCG-stigning, og har noen andre fått positiv test så seint hvor det likevel har gått greit? 🌸 Anonymkode: 7bb11...508 2
Marimma Skrevet 13. desember 2022 #2 Skrevet 13. desember 2022 Det er helt normalt, økninga skjer brått i starten. Du har ikke bare feilberegnet EL da?
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #3 Skrevet 13. desember 2022 Høres helt normalt ut, man produserer hcg i forskjellig tempo. Jeg testet ikke positivt før en uke etter ventet mens med noen av mine barn:) Anonymkode: 90366...326
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #4 Skrevet 13. desember 2022 Marimma skrev (1 time siden): Det er helt normalt, økninga skjer brått i starten. Du har ikke bare feilberegnet EL da? Det skal jeg selvfølgelig ikke se bort fra. Kroppen har vært utsatt for mye jobbrelatert stress i det siste. Bare så typisk å få positiv test den ene måneden hvor syklusen er på en snurr. De andre gangene jeg har vært gravid har jeg fått positiv test den dagen mensen skulle ha kommet 🙈 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres helt normalt ut, man produserer hcg i forskjellig tempo. Jeg testet ikke positivt før en uke etter ventet mens med noen av mine barn:) Anonymkode: 90366...326 Takk for svar, godt å høre! 🤗 jeg leter vel sikkert etter grunner for at denne heller ikke skal sitte.. 🙈 Anonymkode: 7bb11...508
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå