Uglems Skrevet 12. desember 2022 #1 Del Skrevet 12. desember 2022 Jeg vet ikke om det er fordi vi fyrer med ved som gjør at huden min blir knusktørr og rar. Denne vinteren bor jeg og barna hos foreldrene mine og de har peis. Leppene mine er blitt skikkelig tørre og skjellete i kantene og kinna føles stramme og blanke. Bruker samme hudkrem som jeg alltid gjør. Spenol. (den har jeg alltid vært fornøyd med, men nå tviler jeg litt). Hva kan hjelpe mot reaksjonene på tørt inneklima? Har noen noe gode triks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 13. desember 2022 #2 Del Skrevet 13. desember 2022 Luftfukter! Det er seriøst det mest effektive for hud og slimhinner. Og sett en kjele med vann oppå vedovnen hvis dere har vedovn. Ellers så vil jeg anbefale å bruke mye øyekrem og leppepomade og drikke mye vann. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 13. desember 2022 #3 Del Skrevet 13. desember 2022 Og en ting til - husk at slimhinner som øyne og nese heller ikke har godt av dette. Neseolje og øyedråper kan gjøre godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 13. desember 2022 #4 Del Skrevet 13. desember 2022 Spenol et stort sett bare fett, og selv om den kan beskytte mot fukttap fra huden, så gir den ikke spesielt mye fukt. Du kan forsøke å bytte til en krem som inneholder flere fuktighetsgivende ingredienser, eller legge et fuktserum under kremen, f.eks. kollagenserumet til Pure & Care, som er billig og bra. Og drikk litt mer vann enn du pleier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 13. desember 2022 #5 Del Skrevet 13. desember 2022 Jeg sliter alltid med huden når det er kaldt ute. Og siden huden har ulike behov etter ulike sesonger, så endrer jeg hudpleien også. Bruker en lett ansiktskrem på sommer, og en mye fetere på vinteren. Spenol er ikke i nærheten av god nok for min vinterhud, da må jeg smøre 5-6 ganger om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #6 Del Skrevet 13. desember 2022 Kjøp cerave ansiktskrem, og decubal lips and dry spots for leppene. Bruk dusjolje i stedet for såpe. Anonymkode: 709e9...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uglems Skrevet 13. desember 2022 Forfatter #7 Del Skrevet 13. desember 2022 Roci skrev (3 timer siden): Spenol et stort sett bare fett, og selv om den kan beskytte mot fukttap fra huden, så gir den ikke spesielt mye fukt. Du kan forsøke å bytte til en krem som inneholder flere fuktighetsgivende ingredienser, eller legge et fuktserum under kremen, f.eks. kollagenserumet til Pure & Care, som er billig og bra. Og drikk litt mer vann enn du pleier Det var en dame på apoteket som sa at huden min trengte fett og at det nødvendigvis ikke er fukt som er problemet. Etter en stund med krem med høyere fettinnhold ble huden mye bedre, jeg prøvde c vitamin serumet til samme serie, jeg var veldig fornøyd frem til jeg ikke tålte den lenger, men kan nok prøve kollagen serum 😍 kanskje det funker bra 😊 takk for godt tips 😄 Taluno skrev (2 timer siden): Jeg sliter alltid med huden når det er kaldt ute. Og siden huden har ulike behov etter ulike sesonger, så endrer jeg hudpleien også. Bruker en lett ansiktskrem på sommer, og en mye fetere på vinteren. Spenol er ikke i nærheten av god nok for min vinterhud, da må jeg smøre 5-6 ganger om dagen. Jeg har prøvd a krem, og den er ganske grei på vinteren, men følte ikke det hjalp rundt munnen og sminken satt ikke like godt som når jeg bruker spenol. På sommeren, vår og høst bruker jeg nivea q10 spf 30 og den er skikkelig deilig 😊 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjøp cerave ansiktskrem, og decubal lips and dry spots for leppene. Bruk dusjolje i stedet for såpe. Anonymkode: 709e9...e26 Den decubal har jeg faktisk glemt jeg har liggende 😍 den er super 😊 takk for tips 💕 CrazyCatLady2500 skrev (3 timer siden): Luftfukter! Det er seriøst det mest effektive for hud og slimhinner. Og sett en kjele med vann oppå vedovnen hvis dere har vedovn. Ellers så vil jeg anbefale å bruke mye øyekrem og leppepomade og drikke mye vann. Har vedovn, kan sette litt vann oppå. Jeg brukte luftfukter en periode og var veldig glad i den 😊 skal innrømme at fuktig miljøer er deilig. Jeg bor ved kysten, så sommeren her er så deilig for huden haha 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 13. desember 2022 #8 Del Skrevet 13. desember 2022 Uglems skrev (2 timer siden): Det var en dame på apoteket som sa at huden min trengte fett og at det nødvendigvis ikke er fukt som er problemet. Etter en stund med krem med høyere fettinnhold ble huden mye bedre, jeg prøvde c vitamin serumet til samme serie, jeg var veldig fornøyd frem til jeg ikke tålte den lenger, men kan nok prøve kollagen serum 😍 kanskje det funker bra 😊 takk for godt tips 😄 Jeg har prøvd a krem, og den er ganske grei på vinteren, men følte ikke det hjalp rundt munnen og sminken satt ikke like godt som når jeg bruker spenol. På sommeren, vår og høst bruker jeg nivea q10 spf 30 og den er skikkelig deilig 😊 Den decubal har jeg faktisk glemt jeg har liggende 😍 den er super 😊 takk for tips 💕 Har vedovn, kan sette litt vann oppå. Jeg brukte luftfukter en periode og var veldig glad i den 😊 skal innrømme at fuktig miljøer er deilig. Jeg bor ved kysten, så sommeren her er så deilig for huden haha 😊 Jeg har litt samme problem nå, i dag er luftfuktigheten inne nede på 30%. Jeg trives best på 40%. Så nå har jeg akkurat smurt ansiktet med denne. Bruker den rundt øynene også. Så deilig, kjennes som om huden roer seg: https://www.blush.no/ansiktspleie/dagkrem/pixi-rose-ceramide-cream-74249?gclid=Cj0KCQiA4uCcBhDdARIsAH5jyUn2h2ZQf3k9-JUKWBeF7L1WSngzesC44AzfvJRlu9jDS0GNVRHacc8aAgFJEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 13. desember 2022 #9 Del Skrevet 13. desember 2022 Uglems skrev (3 timer siden): Det var en dame på apoteket som sa at huden min trengte fett og at det nødvendigvis ikke er fukt som er problemet. Etter en stund med krem med høyere fettinnhold ble huden mye bedre, jeg prøvde c vitamin serumet til samme serie, jeg var veldig fornøyd frem til jeg ikke tålte den lenger, men kan nok prøve kollagen serum 😍 kanskje det funker bra 😊 takk for godt tips 😄 Ja, om man har tørr/ fettfattig hud, så trenger huden fett. Men alle hudtyper kan også bli dehydrerte av ytre faktorer som f.eks. tørr inneluft og kulde, og da trengs det gjerne fukt i tillegg 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 13. desember 2022 #10 Del Skrevet 13. desember 2022 En god ansiktsolje oppå fuktighetskremen synes jeg hjelper. Gjerne på natta. Denne er billig og like god som mange dyrere: https://www.kicks.no/garnier/hudpleie/ansiktspleie/dagkrem/bio-lavandin-firming-facial-oil-30-ml?gclid=Cj0KCQiA4uCcBhDdARIsAH5jyUlhnhVIA0sZje6-2Cz-tx5bcXv9kKB1Ky4lBca_04SeV9ayE8zlIDYaAqRNEALw_wcB Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 13. desember 2022 #11 Del Skrevet 13. desember 2022 (endret) Peis will do it, ja. Jeg svir også i øynene av peis og sånt (bål også er jo et lite h*lvete, men SÅ koselig). Luftfukter og fukt på huden i lag er min løsning på dette. Dr Ranella Hirsch bruker å si at man trenger luftfukter til å motkjempe vinterluft i alle rom man tilbringer mer enn 8 timer i, og der er jeg enig, for jeg bor tørt selv. Det finnes enkle, billige luftfuktere og det finnes avanserte som justerer fuktignivået for deg. Har en av hver der jeg bor nå (soverom og stue), og foretrekker Dyson fordi den justerer selv og luften blir bare bedre med den, men en enkel en gjør også jobben VELDIG bra. Man må bare passe på hvis den gir ut for mye damp, slik at vann ikke blir liggende på gulvet eller noe (jeg setter alltid luftfukter på et bord slik at den kommer høyere opp, da sprer også fukten seg bedre i rommet). Der er en på Clas Ohlson som skal være bra og enkel å gjøre ren (også viktig). Men ja, man kan også prøve å sette ut krukker med vann rundt om i rommet. Særlig på radiatorer hvis de er litt brede (krus av keramikk, go to town), og nært ovn. Alt de kan ta fra de krukkene istedenfor huden din er jo bra for deg. Jeg har min luftfukter like ved der jeg sitter for best effekt. Så bruker jeg fukttoner (Dr Ceuracle Kombucha akkurat nå, og sikkert fremover fordi den er fantastisk), klapper inn i mange lag både morgen og kveld (typ... 7-8). Inkludert lepper og under øynene. Jeg er VELDIG tørr og dehydrert hvis jeg ikke gjør dette, så bruker også snegleslim oppå der (veldig god på fukt), serum og så en tykk krem. Til og med ekstra med olje utenpå om det er behov for det. Fukt sandwich med mange, mange lag. Det koster jo litt, men bedre enn å klø i huden slik jeg gjør hvis jeg ikke legger lagvis. Min hud er ganske sensitiv så hudbarrieren min sliter hvis den ikke får nok fukt. Husk at en mild rens, nok fukt og god krem kommer man langt med. Trenger ikke være så dyrt eller fancy, så lenge man liker det selv og det funker. Til leppene liker jeg Laniege Lip Sleeping Mask (har Sweet Candy akkurat nå, den er kjempegod), men har hørt at den som ble nevnt over her - Decubal sin - skal være god, så skal prøve den selv. Liker en tykkere til natten, og en lettere på dagen. Endret 13. desember 2022 av Scherbatsky 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå