Gå til innhold

Baby 3 mnd, barnepass en hel dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ok? Eller for tidlig? Tenker da fra kl 08-16.

Anonymkode: 60386...638

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om babyen skal være med den andre forelderen er det greit, men da er det jo uansett ikke barnevakt da. Om det er andre er det maks tre timer (en time per måned)

Anonymkode: 9942b...158

Skrevet

Ja, vi hadde det. Premature tvillinger som tok flaske og ble passet av mine foreldre hjemme hos oss så alt av lukt etc ellers var kjent for babyene. Siden de var de 4 første ukene på sykehuset så var de vant med å bli stelt og matet av forskjellige personer. 

Skrevet

Som første skriver, det er anbefalt en time pr måned baby er. Så max 3 timer. Jeg kunne ikke tenke meg å være borte en hel dag fra babyen min på 3 mnd 🫣

Anonymkode: a9467...b8e

• Liker 1
Skrevet

Har en baby på 3 mnd, og mitt råd er: du kjenner barnet ditt best selv. Her vil du få mange ulike råd, noen som passer, andre som ikke passer. Det er helt og holdent basert på individer, og deres foreldre. Som mitt: Vårt barn ble passet av besteforeldre og onkler/tanter fra det var noen uker gammelt. Det er vant til å bli matet og stelt med av flere, som den er mye med ellers også. Vi har ikke hatt den borte hos dem en hel dag, men det hadde ikke bekymret meg om vi skulle i et bryllup eller lignende som krevde det. Babyen har det supert med dem også :) Du vet innerst inne om barnet ditt er klar for å bli passet, og hvordan det vil takle det. 

Anonymkode: c50b0...a07

• Liker 5
Skrevet

Det gjør du som passer deg best TS 😊 Viktigste rådet er å stole på seg selv som mor.

For uansett hva man gjør så er det alltids en som vil dømme deg for et eller annet.

Anonymkode: 4504a...a19

• Liker 5
Skrevet

Kommer an på barnet. Min sønn overnattet hos mormor fra 4 mnd. Han sov hele natta og var ett veldig «enkelt» barn ☺️ var da borte i 10-12 timer. Lillebror var mer personavhengig, og ventet en god del lenger med overnatting/flere timer borte. Han var kanskje 7 mnd før han overnattet hos mormor. 1 time per mnd synes jeg hørtes konservativt ut, har gått veldig fint med lengre fravær med oss. 

• Liker 3
Skrevet

Min baby på straks 4 mnd sover til 11-12 og etter det kanskje en lur til mellom 12 og 16. Så et par timer uten mor hadde gått fint i mitt tilfelle. 

Anonymkode: 18d81...fb1

• Liker 1
Skrevet

Én time per måned er hvis dette er noe som skjer jevnlig, nesten daglig. Engangstilfeller kan godt vare lenger, men du kjenner ditt barn best. Noen barn kan ikke være uten mor i det hele tatt, og andre går det helt fint med.

Anonymkode: 12212...f23

Skrevet

Det hadde ikke jeg gjort… Første gangen barnet mitt var borte fra både meg og far i flere timer var når hun begynte i barnehage. 

Anonymkode: 299ce...758

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.12.2022 den 23.42):

Er det ok? Eller for tidlig? Tenker da fra kl 08-16.

Anonymkode: 60386...638

det går helt fint :) mine var noen timer alene med besteforeldrene fra 6 uker :)

Anonymkode: ecec5...fb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...