Gå til innhold

Hannhunden stinker urin..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kastrert herremann, som på sine gamle dager sliter med inkontinens. På grunn av dette går han med magebånd/bleie når vi er borte på jobb/på natta når vi sover og på dager hvor det er ekstra ille, men prøver å la lillemann få litt luft også. 
Problemet er at urinen setter seg i pelsen, og jeg føler ikke at jeg blir kvitt den sure urinlukta uansett hvor mye jeg vasker ham. Nå på vintertid er det ikke helt optimalt å dusje ham så ofte heller, og med tanke på hud og pels ønsker jeg heller ikke å dusje for ofte.. 

Han er grundig utredet og vi har forsøkt blant annet Rinexin. Den fungerte for så vidt på lekkasjen, men også mot sin hensikt siden en av bivirkningene han fikk var at han ble veldig tørst, og derfor drakk mer og dermed også måtte tisse oftere. Konklusjonen er at det ikke er noe å gjøre med denne lekkasjen, og så lenge det er det eneste som feiler ham synes jeg det blir for dumt å ta ham bort også.. 

Er det noen som har erfaring med lignende utfordringer, og hvordan løste dere dette? Er det noe jeg kan bruke på ham som nøytraliserer lukta uten å skade hud og pels? Finnes det noen sjampo for sånne problemstillinger? Per nå bruker vi en mild sjampo, barberer på undersiden rundt lillemann, litt foran den og på innsiden av lårene, men dette er ikke nok til å holde  lukta unna. 

Setter stor pris på tips! 

Anonymkode: adfca...a0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gulvteppet som også luktet er for lengst kastet ut, og man kjenner tydelig at det er han som står for odøren for øyeblikket. 🙈

Anonymkode: adfca...a0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...