AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #1 Skrevet 12. desember 2022 Barnet er 1 år og har 100% bosted hos mor. Far sliter veldig mye psykisk, så nesten all samvær skjer hos mor, med mor tilstede. Han ser barnet kanskje 5-6 timer i uka. Nå har far begynt å komme med meninger om at barnet burde slutte å samsove, at han er skeptisk til amming etter 2 år osv. Kjenner jeg blir litt provosert. Tenker at mor bør bestemme hva som skjer hos mor, med mindre noe er direkte skadelig. Far er ganske påvirka av sin familie som har et veldig gammeldags barnesyn. Mor er opptatt av å ikke skape konflikt, men hvordan håndtere dette? Hva tenker dere? Anonymkode: 296c4...9b8
Eva-Lena Skrevet 12. desember 2022 #2 Skrevet 12. desember 2022 Bare be han holde kjeft. Mor bestemmer hva som skjer med barnet i hennes hjem 5
Gjest Athena Catalina Skrevet 12. desember 2022 #3 Skrevet 12. desember 2022 Det har han ingenting med.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #4 Skrevet 12. desember 2022 Han kan da ha sine meninger, men mor trenger ikke gjøre annet enn å høre hva han sier. Hva hun gjør er helt opp til henne. Mor kan svare han enkelt og greit med et ok. Anonymkode: 22b5d...14b 5
Mt3 Skrevet 12. desember 2022 #5 Skrevet 12. desember 2022 Far kan jo si hva han vil, men mor trenger jo ikke bry seg om hans meninger i og med at han ikke skal sove der, men kun være sammen med de noen få timer nå og da. Mor kunne jo også fått sine foreldre/søsken til å ta seg av å følge med på far og barnet når far har samvær, så slipper hun å høre disse uttalelsene. 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #6 Skrevet 12. desember 2022 Det er da ingen ting å håndtere. Far må få si og ha sine meninger, han bestemmer selvfølgelig ingen ting. Alle andre opplysninger du kommer ned her er helt irrelevante. En far som har barna fast bosted hos seg 80 %, er frisk, sterk, hyggelig og meget moderne, ville da hatt like lite han skulle ha sagt om samsoving hos mor. Anonymkode: 6cd15...ba8
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #7 Skrevet 12. desember 2022 Jeg har slitt sosialt, altså psykisk. Jeg samsover nå ned mitt barn, fordi jeg vil at det skal oppleve nærhet, og kanskje slippe å slite sosialt og bli trygg i samspill med andre. Jeg sier ikke at alle som ikke samsover sliter psykisk.. Men jeg ser noen sammenhenger med ensomhet og manglende nærhet, som jeg selv opplevde da jeg bar barn. Jeg tror det bare er bra, å samsove av den grunn. Anonymkode: 158ae...4f6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #8 Skrevet 12. desember 2022 Hadde babyen vært veldig liten så. Samsoving med et lite spedbarn er en sikkerhetsrisiko så der tenker jeg det er legitimt å ha innvendinger. Anonymkode: fda78...566
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #9 Skrevet 13. desember 2022 Ikke i din situasjon, tenker jeg. Men jeg tenker at far i utgangspunktet kan komme med innspill dersom mor vil amme eller samsove med store barn i samme hjem. Det handler jo om parforhold, familiedynamikk osv også. Men, når dere ikke bor sammen, er det helt opp til deg. I hvert fall med en ettåring. Vi opplevde at mor brukte amming som argument for å ikke øke samvær med far, og da var barnet nesten tre år, og det er heller ikke greit. Anonymkode: 9f9bf...e70 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #10 Skrevet 13. desember 2022 Det har hadde jeg ikke gått inn i en diskusjon på. Og jeg skjønner ikke hvorfor du opplyser han om samsoving i det hele tatt. Jo mindre opplysninger han får, jo mindre ting å henge seg opp i. Anonymkode: d47de...c14 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #11 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har slitt sosialt, altså psykisk. Jeg samsover nå ned mitt barn, fordi jeg vil at det skal oppleve nærhet, og kanskje slippe å slite sosialt og bli trygg i samspill med andre. Jeg sier ikke at alle som ikke samsover sliter psykisk.. Men jeg ser noen sammenhenger med ensomhet og manglende nærhet, som jeg selv opplevde da jeg bar barn. Jeg tror det bare er bra, å samsove av den grunn. Anonymkode: 158ae...4f6 Det har ingen betydning. Men om samsoving funker for bra søvn er det bare fint Far har rett til å ha meninger, og jeg hadde glatt ignorert. Anonymkode: a9323...541
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #12 Skrevet 14. desember 2022 Athena Catalina skrev (På 12.12.2022 den 21.30): Det har han ingenting med. Jo. Det har han. Han er far til barnet. At barnet eksisterer er like mye han, som hun. Har han i tillegg foreldreansvar skulle dette bare mangle! Han må bli hørt og har krav på dette. Anonymkode: 01987...d41
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #13 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jo. Det har han. Han er far til barnet. At barnet eksisterer er like mye han, som hun. Har han i tillegg foreldreansvar skulle dette bare mangle! Han må bli hørt og har krav på dette. Anonymkode: 01987...d41 🤣🤣🤣 Anonymkode: 22b5d...14b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå