Gå til innhold

Frykter norske strømpriser på 20 kroner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prisene i England kommer opp i 20 kroner per kilowattime i dag.

https://www.eikerbladet.no/frykter-norske-strompriser-pa-20-kroner/s/5-58-252546

– Det kan skje mye rart de neste dagene, og jeg utelukker ikke at prisen kan komme helt opp i 20 kroner per kilowattime, sier kraftanalytiker Tor Reier Lilleholt i analyseselskapet Volue Insight.

NVE forventer høye strømpriser lenge.

Anonymkode: 5cb59...488

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Gjest vilkåret
Skrevet

Vi har hatt varm vinter så langt, strømprisene nå er ingenting mot det de kan bli

Skrevet

Kult 

Anonymkode: 752de...ecf

Skrevet

Blir svært overrasket over om vi ikke får se tosifret i løpet av uka. Ikke i snitt, men enkelte timer kommer nok til å bli svært høye. Temperaturen skal vel stige ganske mye frem mot helga, så da blir det nok en nedgang, men jeg tipper at onsdag og torsdag blir rekordhøye i hele landet.

Anonymkode: c9e11...55f

Skrevet

Sikkert upopulært å si, men fastpris er fint i disse dager. Hadde man fulgt med i timen, ville man skjønt sommeren-21 at dette kom til å gå til helvete.

Anonymkode: b1b86...d0a

• Liker 1
Skrevet
vilkåret skrev (1 time siden):

Vi har hatt varm vinter så langt, strømprisene nå er ingenting mot det de kan bli

Vi? Mener du alle i Norge? 
Jøss…-20 grader er varmt ja…da får jeg skru av varmepumpa og spare strøm da

Anonymkode: 308d1...ccd

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Puh ja, holder på å svette i hjel snart. -15-20 er altfor varmt.

Anonymkode: 25621...3c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sikkert upopulært å si, men fastpris er fint i disse dager. Hadde man fulgt med i timen, ville man skjønt sommeren-21 at dette kom til å gå til helvete.

Ja man burde forutsett at det skulle bli så dyr strøm som nå sommeren 21, og rett og slett følt det på seg.

Jeg la noen tarotkort, og de fortalte meg at strømmen ikke kom til å bli dyr. Så dum var jeg som heller ikke bare fulgte magefølelsen.

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Man kan ikke forvente at folk flest har såpass god teknisk eller økonomisk innsikt. Jeg forsto selv at det ville gå åt skogen, men både politikere og kraftbransjen har løyet og villeda om dette temaet i mange år. Folk har blitt grundig lurt, og det sier mye om moralen og motivene til politikerne at de både har holdt på slik og på ingen måte ønsker å endre seg nå.

Her betaler jeg uansett det det koster, da strømavtalen ikke er noe jeg styrer selv.

Anonymkode: 16e40...f4d

• Liker 1
Skrevet

Jeg spår at strømprisene blir høye neste vinter også. Litt alt ettersom hvordan det går med gasseksporten fra Russland, men selv om noen skulle sette en kule i panna på Putin allerede i kveld, så vil nok prisene være forhøyet i lang tid framover.

Sånn, det var mine tarotkort i dag.

Tarotkortene mine sa ifjor at jeg burde finne meg en god fastprisavtale. Men da var allerede de gode fastprisavtalene tatt av markedet.

Anonymkode: 0599a...413

• Liker 1
Skrevet

Lås boligen og reis til sydligere breddegarder, til  snøen, og isen er borte !

Anonymkode: f3e7a...7a6

Skrevet

Ja man burde forutsett at det skulle bli så dyr strøm som nå sommeren 21, og rett og slett følt det på seg.

Jeg la noen tarotkort, og de fortalte meg at strømmen ikke kom til å bli dyr. Så dum var jeg som heller ikke bare fulgte magefølelsen.

Om du stolte på tarotkort og ikke fulgte med i verden, er det ikke rart du ikke fikk det med deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg spår at strømprisene blir høye neste vinter også. Litt alt ettersom hvordan det går med gasseksporten fra Russland, men selv om noen skulle sette en kule i panna på Putin allerede i kveld, så vil nok prisene være forhøyet i lang tid framover.

Sånn, det var mine tarotkort i dag.

Tarotkortene mine sa ifjor at jeg burde finne meg en god fastprisavtale. Men da var allerede de gode fastprisavtalene tatt av markedet.

Anonymkode: 0599a...413

Det er ikke noe å spå, man vet med 100% sikkerhet at vinteren neste år blir hard.

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Lås boligen og reis til sydligere breddegarder, til  snøen, og isen er borte !

Anonymkode: f3e7a...7a6

Ja det er jo en mulighet for alle….

• Liker 1
Skrevet

-11 er ikke varmt 

• Liker 1
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (36 minutter siden):

Ja det er jo en mulighet for alle….

Det må alltid være "alle", ikke sant? Når har noen tråd, tema, spørsmål handlet om "alle"?

Aldri.

Gjest vilkåret
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

For mange, inkludert mange land i europa, er det relativt nylig begynt å bli kaldere, ja. Samt at det har vært varmere mange steder enn hva som er normalt i november. Dersom du følger litt med på hva som skjer rundt i Norge og verden, og ikke bare rundt egen nese, så hadde du visst det

Skrevet

Sverige har to atomkraftverk som er nede for telling frem til neste uke. Neste uke er det også mildere, og foreløpig ser det ut til at det blir noe mer vind på kontinentet. Så vil tro prisene går ned på mellom 2-3 kr (eks.mva) neste uke og holder seg der ut måneden, om det ikke blir kaldt og lite vind igjen.

• Liker 1
Skrevet
vilkåret skrev (11 timer siden):

Er ikke vinter før det er 0 grader 5 døgn i strekk. Så da kommer det an på hvor en bor. 

Anonymkode: 3323a...d39

Skrevet

Men kanskje det hjelper at julestjerna blinker?!?! 

Anonymkode: 04aa2...317

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...