Gå til innhold

Vits i å bli Coop-medlem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.12.2022 den 17.10):

Er dere fornøyd med forsikringene gjennom Coop? Eller skrur If prisen opp etter en stund? Orker ikke bla gjennom for å se om dette er nevnt før i tråden. Tenker å bytte til Ifs superforsikring på hus samt bilforsikring

Anonymkode: 397bb...a4f

Hmm, takk for tipset. Visste ikke at de har forsikring. 

Anonymkode: c2b12...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 12.12.2022 den 23.12):

Gratis ting? På kupongen? 

Jeg får av og til en gratis 1 l melk (fordi jeg kjøper mye av det) og andre gratis produkter jeg pleier å kjøpe. Sjekker når det kommer nye kuponger. Vanligvis rimelige ting, men likevel, gratis er alltid kjekt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Absolutt verdt det! Jeg ble medlem i 2012 og tok først ut medlemsbonusen i fjor. Den var på over 30 tusen. Vi får 4%medlemsbonus i Coop nærbutikken vår og handler nesten bare på Coop. Vi får også 20% medlemsbonus på mange produkter. Kupongene går  av seg selv fordi det alltid er ting vi handler mye av. Stadig gode medlemstilbud. Det koster ingenting å tjene inn alt dette da det du betaler for medlemskapet bare er ‘en pant. Vil du ikke være medlem lengre får du pengene tilbake. 

Anonymkode: d6392...1f1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi noe er på tilbud så betyr det ikke at det er en bra pris. :whosthere:

Anonymkode: a9c03...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi noe er på tilbud så betyr det ikke at det er en bra pris. :whosthere:

Anonymkode: a9c03...9f2

Et brett med colabokser til 100kr er mye bedre enn å kjøpe en boks til 18. Om man liker brus på boks når man skal kose seg litt da. Og så får man kundeutbytte på tilbudsvarer også :) 

OM man har mulighet til å spare 1-3% på alle matvarer man kjøper i en butikk er det penger som er verdt å ta med seg om medlemskapet er gratis. Og så får man 11% på frukt og grønt. Og 20% på Änglamark og økologiske varer tror jeg. Og så må man vurdere om prisene på det man handler er fornuftig priset. Vi handler stort sett på Kiwi og Rema, men stikker innom OBS en gang i uka eller annenhver uke om det er noen varer de har på kampanje. På Kiwi får man 1% eller 3% på utvalgte torsdager. Og 15% rabatt på frukt. De fleste familier bruker et sted mellom 70-100'000 kroner på matvarer iløpet av året, så det blir jo fort noen tusenlapper om man handler fornuftig. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bonus på frukt og grønt gjelder for Coop extra, og ikke de andre coop-butikkene, dessverre. Jeg har ikke bil heller så jeg får ikke de helt store summene i bonus, men taper jo ikke på medlemsskapet. 

Anonymkode: ba9c8...0da

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ting jeg har kjøpt på medlemskupp på Obs og Obs Bygg med 40-50 % rabatt: 

• Dovre Sense vedovn 
  • Elfa-garderober med innredning, til flere rom
  • Millheat wifi-plugger for smart varmestyring, til hele huset
  • Worx Aerocart
  • Diverse elektronikk, både til meg selv og gaver
  • Store mengder ullklær fra Pierre Robert 
  • Og mye mer

Alt i alt er det ganske mange titusen kroner spart oppigjennom årene. Og i tillegg kommer medlemsbonus fra store innkjøp som nye vinduer, panelbord, parkett m.m. 

Anonymkode: c3688...ad8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mye mer fornøyd med trumf, og det er også gratis. Hadde ikke meldt meg inn i Coop i dag.

Anonymkode: d54d5...343

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja takk begge deler. Har både Coop, trumf og æ. Det er mye å spare på å følge litt med. Last ned appen mattilbud og du får tilgang på alle tilbudsaviser.

Anonymkode: 14b93...6c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk inn 3500,- i 2022 på å handle på Coop extra. Greie penger å ta med seg.

Anonymkode: ea0f6...9cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gikk det fir noen mnd siden og har spart opp nesten 2000 kr.

Anonymkode: afaad...6c2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi handler for 50-100 000 hos Coop i året og får igjen 5-10 000. I 2022 handlet vi for 60 000 og får igjen 7000 i og utbytte nå snart. Husk at det 1-2 % kun er minste bonus. Siden man er deleier får man også uybytte av overskuddet i sitt handelslag. Er med andre ord langt mer enn den ene prosenten man får hos Trumf.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Blizz1 skrev (1 minutt siden):

https://coop.no/samvirkelag/coop-midt-norge/presse/oker-kjopeutbyttet-til-3-prosent/

Midt-Norge har f.eks minst 3 prosent. Husk at om ditt samvirkelag kun har 1 prosent, er det alltid mer da det er en minstesats.

Pluss at man får bonus hvis man bruker Coop avtalen hos Los også samt når man fyller drivstoff hos Best. Det drar opp hvis man er litt bevisst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Pluss at man får bonus hvis man bruker Coop avtalen hos Los også samt når man fyller drivstoff hos Best. Det drar opp hvis man er litt bevisst.

Har Los. Får ca 1000 kroner for 2022. Ikke kjempemye, men alt hjelper på 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...
AnonymBruker

Er oppe i 600 kr dette året, men handler ikke så mye der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.12.2022 den 1.15):

Ikke som jeg har sett. I andre trader har jeg også sett folk som har 2%. Det forklares med lokale forskjeller. Jeg synes det er utrolig rart. 

Anonymkode: b168a...2ff

De lokale lagene bestemmer selv hva kjøpeutbyttet skal være. Her er det 3%. Betaler man med Coop kredittkort i tillegg, blir det 4%. 

Anonymkode: b99fb...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy_B skrev (På 13.12.2022 den 9.07):

Jeg tror ikke det er spesielt lurt, nei. Det koster mye mer å handle hos Coop-butikkene, så de medlemsfordelene drukner ganske greit i det. Det lønner seg nok mye mer å gå inn i Trumf og handle hos Kiwi, som er mye billigere i utgangspunktet. Trumf får du også brukt hos mange andre forhandlere av diverse. 

For ordens skyld, jeg har begge deler, og handler mye hos både Coop og Kiwi. Har hhv. 7000 og 12000 stående på kontoene der, men har fått mye mer for pengene hos Kiwi. 

+ 1

Personlig foretrekker jeg Trumf med KIWI og Meny framfor COOP-butkkkene selv om jeg har nærmest COOP 10 min gåavstand unna. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...