Gå til innhold

Vits i å bli Coop-medlem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Rettelse, en prosent ekstra får du.

20000 er nå bedre enn 10000 da.

Se på medlemsfordeler.

Screenshot_2022-12-13-09-08-38-17_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Anonymkode: 5df11...fff

Jaja, men om 20 000 kr er uansett betydelig mer enn 10 000 kr :) 

Har ærlig talt ikke reflektert over at en stusselig liten prosent hadde noe særlig å si, og ikke tenkt på å sjekke medlemskontoen. 

Anonymkode: 7a735...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker coop medlemsskapet mye. Jeg handler mye på coop, både nærbutikken og en del på coop obs. Også brukes det en del på coop obs bygg. En blir jo overvåket litt i handlemønsteret, så en får rabattkuponger på det en handler mye. Men å få en gratis liter melk, eller en yoghurt ungene elsker. Det sier jeg virkelig aldri nei takk til. Selv har jeg nå 2000 kr stående som jeg kan ta ut ca, og få direkte inn på kontoen min eks.

Anonymkode: dae9c...514

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Måtte" bli medlem av Coop da min første jobb var Trainee på et av hovedkontorene der på midten av 90 tallet. Siden den gang har jeg handlet på coop butikkene jevnlig, hvert år får jeg minimum 2000 i utbytte. På det meste fikk jeg 6000, men da handlet jeg mye der, alt fra elektronikk til byggevarer. Gode medlemstilbud og i tillegg får gratis kupong på de varene du har handlet mye av den siste perioden. Får som regel en pakke melk, smør, kaffe e.l. i måneden. 

Alltid kjekt å få et par tusen kroner på nyåret i stedet for å spare en tikroning her og der med å handle på de andre butikkene.  

Anonymkode: 9d258...c93

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Rettelse, en prosent ekstra får du.

20000 er nå bedre enn 10000 da.

Se på medlemsfordeler.

Screenshot_2022-12-13-09-08-38-17_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

DU kan da ikke seriøst mene at du handler mat for 1 million i året og får 20'000 i utbytte hvert år? Å snakke om hva man sparer på 7-8 år blir litt rart. 

Uansett anbefales det stort sett å ta pengene ut og plassere de et annet sted, siden man ikke får spesielt god rente hos Coop

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt bra for oss. Vi kjøper ved der, juletre, maling, toalettpapir og tørkerull, kaffe og en hel del vanlige matvarer på tilbud. Fikk 100kr avslag over 500kr sist. Billigere å fylle diesel også :) tror vi har ca 3500 som vi får i januar. 

Har kuppong på gratis tyggis, bakevare og -7kr på favorittpålegget akkurat nå :)

Anonymkode: 0fc53...dc4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (1 minutt siden):

DU kan da ikke seriøst mene at du handler mat for 1 million i året og får 20'000 i utbytte hvert år? Å snakke om hva man sparer på 7-8 år blir litt rart. 

Uansett anbefales det stort sett å ta pengene ut og plassere de et annet sted, siden man ikke får spesielt god rente hos Coop

Jeg handler ikke mye hos Coop..

Kanskje lese litt bedre gjennom før du siterer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg handler ikke ofte på Coop, så blir lite årlig utbytte, men benyttet meg likevel av medlemskupp/kuponger, så synes det er verdt det.

Anonymkode: bf767...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (3 minutter siden):

Jeg har de siste årene tatt ut utbyttet og satt det inn på Coop høyrentekonto. Er uansett ikke store summene, og ikke noe å hente i disse dager, men det er det jeg har gjort med utbyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært medlem i mange år og har definitivt spart inn depositumet pluss fått noen kroner i utbytte. Veldig gode medlemstilbud som dukker opp gjennom året iblant, som nå kaffe på 40%. 

Anonymkode: 64ad8...99d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (6 minutter siden):

Nei?

Men handler stort sett alt jeg/vi trenger på Coop extra, Coop marked og Coop obs, inkludert klær, yttertøy,sko og turutstyr, garn, spill og gaming, støvsuger, solbriller, kjøleskap, hagemøbler, husmaling, gaver osv osv

Burde kanskje presisert det for hvert innlegg, men det er penger som har akkumulert seg over noen år nå. :) Nevnte det bare i første.

Veldig mange gjør som meg, trekker andelskortet ved hvert kjøp, men glemmer å sjekke medlemskontoen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg handler ikke mye hos Coop..

Kanskje lese litt bedre gjennom før du siterer?

Jeg trodde jeg gjorde det. #39 skrevet av "Anonymkode: 5df11...fff" som er deg hvor du siterer deg selv om 20'000 i kundeutbytte. Det er tidvis litt vanskelig å følge tråder med 97% anonyme, men jeg ser at du også siterer en annen over deg igjen. Så jeg bommet tydeligvis på en dobbel siteringspost av deg der du siterte deg selv om noen andre

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel det eneste medlemskapet/kortet som virkelig er verd å ha. Vi får mange tusen kroner i bonus, og det er veldig greit med disse rabattkuopngene. Disse går jo ofte på de varene du kjøper mest. Det er altså ikke på en rar skinkeboks, men noe du ofte handler inn. 

Anonymkode: acf1f...9be

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du kan jo også bruke Coop kortet på Coop obs bygg f.eks, eller på Coop obs. Hvis du da kjøper litt dyre ting så får du en del utbytte på det + noen medlemsfordeler på de andre Coop-matbutikkene. 

Anonymkode: 84a84...31a

Dette + at når man bruker coop pay så legges kvitteringene inn i brukeren, så da har jeg kvittering for de tingene fra obs bygg inne i systemet slik at jeg slipper å huske på de hersens papirkvitteringene.

Anonymkode: 89f55...b57

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (1 time siden):

"Når du velger Coop strømavtale gir vi deg først 200 kroner i velkomstbonus, deretter får du en løpende medlemsbonus på 2 prosent av strømmen du betaler for. Det gis ikke bonus på den delen av strømforbruket som er dekket av Statens strømstøtteordning. Medlemsbonusen overføres automatisk til ditt fordelsregnskap i Coop."

https://www.los.no/strom/coop/

Jeg er LOS kunde.

Bare på forbruket mitt pr i dag i desember, så ville LOS kostet meg nesten 100kr mer pr måned enn f.eks Motkraft. 
Bonusen ville vært på knappe 30 kr, men da har jeg ikke tatt høyde for bonusen som blir borte pga strømstøtten. 

Jeg liker coop bonus, men jeg velger ikke dyrere strømavtaler enn jeg må :o 

Anonymkode: fc6bb...6d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med å være coop-medlem. Har en coop forretning nærmest meg, så handler ofte der. Veldig fornøyd med appen, og tilbudene jeg får til meg  - men også generelt gode tilbud syns jeg :)  Kjekt å ha den kontoen som en sparing, og liker godt utbytte man får hvert år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Fikk nylig 100kr rabatt om en handla over 500kr. Helt greit det liksom ☺️

Anonymkode: cfe42...9d6

Ja, det var en julekupong! Har aldri sett den før. Supert! 
Min lokale Coop gir hele 3% bonus. Nå som Æ har blitt så dårlig vurderer jeg seriøst å begynne å handle på Coop Extra. Selv om jeg sjelden handler på Coop, blir det fort 500-600kr i året. Dessuten får man også bonus på Obs Bygg, og rabatt på drivstoff som er ganske god. 

Anonymkode: b99fb...350

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
50 minutter siden, Daisy_B said:

Jeg tror ikke det er spesielt lurt, nei. Det koster mye mer å handle hos Coop-butikkene, så de medlemsfordelene drukner ganske greit i det. Det lønner seg nok mye mer å gå inn i Trumf og handle hos Kiwi, som er mye billigere i utgangspunktet. Trumf får du også brukt hos mange andre forhandlere av diverse. 

For ordens skyld, jeg har begge deler, og handler mye hos både Coop og Kiwi. Har hhv. 7000 og 12000 stående på kontoene der, men har fått mye mer for pengene hos Kiwi. 

Så tregt det gikk å bla i Kiwis kundeavis. Og så bare 2-4 produkter per side? Er det andre sider kundeavisen kan leses?

KIWI kundeavis • Fra mandag 12. desember 2022 - side 4 (alletilbudsaviser.co.no)

Her skulle de effektivisert det. Jeg sjekker Coop kundeavis før jeg handler. Hvis jeg melder meg inn i Kiwi, så blir det snart en ny butikk i nærområdet. Å betale bompenger for å komme på Kiwi koster også litt. Men med en butikk nærmere, blir det ingen bompenger.

Så det er bra å gjøre som deg, sjekk hvor det er best og billigst. 👍

Men Kiwi er bare dagligvarer? Ikke noe til hjemmet, eller klær? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Oppdaga at jeg har stående 10 000 kr på medlemskontoen der nå, så det lønner seg absolutt om en handler endel på Coop-butikker :) 

Ikke utbytte for et år altså! Bare glemt av kontoen, selv om alltid bruker medlemskortet når jeg handler.

Også fått rimelig hotell med deres hotellkupp.

Det må være gøy å finne ut like før jul! 👍

Jeg tror vi bruker de pengene hvert år, eller annethvert år. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (5 minutter siden):

Så tregt det gikk å bla i Kiwis kundeavis. Og så bare 2-4 produkter per side? Er det andre sider kundeavisen kan leses?

KIWI kundeavis • Fra mandag 12. desember 2022 - side 4 (alletilbudsaviser.co.no)

Her skulle de effektivisert det. Jeg sjekker Coop kundeavis før jeg handler. Hvis jeg melder meg inn i Kiwi, så blir det snart en ny butikk i nærområdet. Å betale bompenger for å komme på Kiwi koster også litt. Men med en butikk nærmere, blir det ingen bompenger.

Så det er bra å gjøre som deg, sjekk hvor det er best og billigst. 👍

Men Kiwi er bare dagligvarer? Ikke noe til hjemmet, eller klær? 

Kiwi er jo Trumf, det gjelder også andre butikker som Spar, Joker, meny osv. Du kan få avtaler om prosenter på drivstoff.

Med å bruke Viatrumf når man handler på nett så er det mange forskjellige kategorier. 

Du kan jo sjekke det opp på Trumf.no og Viatrumf.no

Selv så har jeg gått viatrumf til Ellos, Cubus, Lindex, cdon, AliExpress, Tilbords, kitchen, Fjordline, Xplora +++

Endret av Forundret..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke ha det. De har ikke noe med å føre statistikk på hva jeg handler. Alt for mye post og papirmølle også. 

Anonymkode: 19c34...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...