Gå til innhold

Folk som plukker opp bæsj etter hunden, men lar posene med bæsj ligge igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har jeg lagt merke til flere ganger: Sånne små svarte poser med bæsj som ligger igjen i veikanten, etter at folk har plukket opp all bæsjen etter kjæledyrene deres. MEN så bare knytter de igjen åpningen på posen, og lar posene ligge igjen i veikantene. 

Så hvorfor gidder folk egentlig å plukke opp bæsjen da, hvis man likevel bare skal la posene ligge igjen der?? 

Anonymkode: f2367...6e8

• Liker 4
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet.. irriterende...det er ja fantastisk bedre å la bæsje ligge slik at de eventuelt kan bli borte..men plastposer blir jo bare forsøpling.

Og tenker har man hund..må man plukke opp etter seg. Serlig det folk/ barn går

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette har jeg lagt merke til flere ganger: Sånne små svarte poser med bæsj som ligger igjen i veikanten, etter at folk har plukket opp all bæsjen etter kjæledyrene deres. MEN så bare knytter de igjen åpningen på posen, og lar posene ligge igjen i veikantene. 

Så hvorfor gidder folk egentlig å plukke opp bæsjen da, hvis man likevel bare skal la posene ligge igjen der?? 

Du kan arrestere meg. Når jeg lufter bikkja har jeg alltid med meg bæsjeposen.
Når bikkja bæsjer kikker jeg meg alltid rundt om det er folk i nærheten. Er det ingen folk plukker jeg ikke opp bæsjen og går videre. Er det folk i nærheten plukker jeg derimot opp siden folk liker å kjefte om jeg ikke gjør det. Og kaster posen i veikanten når kysten er klar. Så sant det ikke er en søppelbøtte i umiddelbar nærhet. 

Anonymkode: c23db...508

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Når bikkja bæsjer kikker jeg meg alltid rundt om det er folk i nærheten. Er det ingen folk plukker jeg ikke opp bæsjen og går videre. Er det folk i nærheten plukker jeg derimot opp siden folk liker å kjefte om jeg ikke gjør det. Og kaster posen i veikanten når kysten er klar. Så sant det ikke er en søppelbøtte i umiddelbar nærhet. 

Foreldrene dine er sikkert stolte over å ha oppdratt en grisegutt/grisejente og et miljøsvin i én og samme person.

Anonymkode: 5cc1e...0ef

• Liker 29
  • Nyttig 2
Skrevet

Gjør det kun dersom jeg går en runde slik at jeg får hentet den igjen. Her jeg bor er det nesten ikke ei eneste søppelkasse, og gidder jo ikke å gå rundt med en stinkbombe en times tid. Hvis det er så irriterende, så ta med posen dersom det er en søppelkasse i nærheten da. Du er ikke så mye bedre hvis du bare går forbi heller.

• Liker 8
Skrevet

Fordi en del hundeeiere kanskje har litt lav omtanke og forståelse for andre.

Anonymkode: 4c122...751

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymousBruker skrev (3 minutter siden):

Gjør det kun dersom jeg går en runde slik at jeg får hentet den igjen. Her jeg bor er det nesten ikke ei eneste søppelkasse, og gidder jo ikke å gå rundt med en stinkbombe en times tid. Hvis det er så irriterende, så ta med posen dersom det er en søppelkasse i nærheten da. Du er ikke så mye bedre hvis du bare går forbi heller.

La da heller bæsjen ligge en å la posen ligge.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Sånne folk burde ikke fått lov til å ha hund. 

Jeg har sett at noen henger posene opp i trærne også. 

Anonymkode: 18181...18b

• Liker 8
Skrevet

Skammelig. Miljøsvin. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

De tar seg altså tid til dette 🙄 Trist at enkelte i 2022 ikke har mer respekt for naturen, snakk om å sove i timen. Nå vet vi bedre. Er man så dum at man ikke forstår dette, så er man for dum til å ha hund.

Anonymkode: 5cc1e...0ef

• Liker 8
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor har du hund?

Anonymkode: 5ba62...f8e

• Liker 8
Skrevet
AnonymousBruker skrev (35 minutter siden):

Så du forventer at andre forbipasserende skal plukke opp hundedritten du la igjen? 🤣Er ikke verre enn å ta med seg en litt større pose dere kan legge hundedriten i også tømme den i nærmeste søppelkasse dere ser… 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Det der er jo fullstendig meningsløst! 

Jeg driter i om folk plukker opp bæsjene, de kan jo bare ligge der og gjødsle bakken, men disse svarte posene er jo svineri som bare blir liggende.

Neste løk som går med en bikkje foran meg og plukker opp med pose, skal jeg forfølge og "arrestere" med akkurat hva jeg syntes om personen dersom dette skjer.

Anonymkode: faa4e...f1d

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Håper du tar de med deg og putter de i en dunk. 

Anonymkode: 1ced3...426

Skrevet
Iterion skrev (1 minutt siden):

Så du forventer at andre forbipasserende skal plukke opp hundedritten du la igjen? 🤣Er ikke verre enn å ta med seg en litt større pose dere kan legge hundedriten i også tømme den i nærmeste søppelkasse dere ser… 

Det forventes ikke, men det finnes da vel andre ting man kan bruke tida på...

Som jeg skrev, er det omtrent ikke søppelkasser her jeg bor, og jeg tar den som oftes med meg for det. Andre derimot vet jeg ikke hva tenker.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ja, hva er egentlig tanken bak det? Hvorfor gjør folk det?

Skrevet

Jeg gjør det, men jeg tar den alltid med meg på tilbakeveien. Bikkja driter alltid i løpet av de første 500m og jeg går minst 5km. Gidder ikke bære den med meg hele den turen når jeg alikevel går samme vei tilbake. 

Anonymkode: 10eb3...0f9

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, de burde bare latt dritten ligge istedet.

Jeg har hund selv, plukker alltid opp og slenger posen i søppla. Men jeg har lagt merke til at ungkråkene drar posene ut av søpla her enkelte steder så jeg tror det kanskje hadde vært bedre om søppelspanna hadde lokk.

Skrevet

Er nærmest definisjonen på idioti. 
Om du ikke skal ta det med deg, la det ligge - da regner det i hvert fall bort på sikt.

Anonymkode: 1d855...917

• Liker 2
Skrevet
Sofakona skrev (12 timer siden):

La da heller bæsjen ligge en å la posen ligge.

Det skader vel ingen at posen ligger der en time til vedkommende tar den med seg igjen? Det må vel tross alt være bedre enn bæsj i veikanten?

Anonymkode: 0c529...f42

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...