Gå til innhold

Kjæresten har intime samtaler med venninne på nett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min har intime samtaler med en venninne på nett. Han har holdt det skjult, hun plaprer ivrig i vei om det til andre jeg kjenner slik at jeg vet om det. De snakker om dypt personlige forhold i hennes liv, og de snakker om felles hobbyer, interesser jeg ikke deler. De ble kjent på en datingapp.  Han lyver noen ganger om småting i kontakten med henne eller gir motstridende fortellinger, og når jeg avslører ham påstår han at det er hun som lyver. Jeg tror ikke de har et fysisk forhold. Jeg synes dette er ubehagelig og en form for emosjonell utroskap. Han sier jeg er sykelig sjalu. Litt usikker på den, jeg føler meg mer sviktet og har ingen følelse av at hun er mer attraktiv enn meg.

Anonymkode: 9e59e...03f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De ble kjent på en dating app. Jeg regner det hvertfall som utroskap om typen min er på dating app! 

Ja dette er utroskap, og han manipulerer deg når han mener at det er du som er sjalu. Her hadde jeg valgt å gå fra forholdet for du kan tydeligvis aldri stole på han igjen når han faktisk mener det han driver med er greit!

Anonymkode: 0be7b...1cd

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Å snakke om intime ting til venner av motsatt kjønn, ser jeg på som emosjonelt utroskap. Så jeg skjønner deg! 
Du er ikke sykelig sjalu bare av DEN grunnen.. ( Uten at jeg vet deres historie såklart)

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ble kjent på en dating app? Betyr det at de faktisk har vært på dater sammen, før din tid, men at de endte opp som venner? Eller har de aldri fysisk møttes, bare fant vennskap?

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kjæresten min har intime samtaler med en venninne på nett. Han har holdt det skjult, hun plaprer ivrig i vei om det til andre jeg kjenner slik at jeg vet om det. De snakker om dypt personlige forhold i hennes liv, og de snakker om felles hobbyer, interesser jeg ikke deler. De ble kjent på en datingapp.  Han lyver noen ganger om småting i kontakten med henne eller gir motstridende fortellinger, og når jeg avslører ham påstår han at det er hun som lyver. Jeg tror ikke de har et fysisk forhold. Jeg synes dette er ubehagelig og en form for emosjonell utroskap. Han sier jeg er sykelig sjalu. Litt usikker på den, jeg føler meg mer sviktet og har ingen følelse av at hun er mer attraktiv enn meg.

Han har lyst på henne, men hun slipper han bare så nærme som nå. Han syns det er bedre enn å ikke ha henne. 

Var igjennom dette da jeg var rundt 18-20 med en jeg var sammen med da. 

Anonymkode: 60970...5b2

Skrevet

Hadde han syntes det var greit om du gjorde det samme med en fyr du møtte på en datingapp da?

Anonymkode: e2020...716

• Liker 1
Skrevet
Million skrev (40 minutter siden):

Ble kjent på en dating app? Betyr det at de faktisk har vært på dater sammen, før din tid, men at de endte opp som venner? Eller har de aldri fysisk møttes, bare fant vennskap?

Ble kjent, gjensidig enighet om at dating var uaktuelt og så fysiske møter og digitale samtaler jevnlig. 

Skrevet

Dere må bli enige om hvor private man kan være med venner / venninner, det er ikke han som skal lage regler for forholdet alene. Dere er to om dette. Hvis dette er noe han må gjøre for å ha livsglede, mens du blir lei deg av det, så passer dere ikke sammen. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ble kjent, gjensidig enighet om at dating var uaktuelt og så fysiske møter og digitale samtaler jevnlig. 

Så de møttes på en datingside med mål om å date mens han er sammen med deg. Han har ikke registrert seg der for å få en venninne men her bygger de åpenbart et følelsesfullt forhold og bare venter på den rette anledningen til å gå fra forholdene sine for hverandre 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så de møttes på en datingside med mål om å date mens han er sammen med deg. Han har ikke registrert seg der for å få en venninne men her bygger de åpenbart et følelsesfullt forhold og bare venter på den rette anledningen til å gå fra forholdene sine for hverandre 

Nei, de møttes noen  måneder før oss.  Og han må gjerne bare gå om han vil.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ser ingen problemer med dette, jeg.

Om han gjerne må gå så synes jeg han burde det, du virker ikke så veldig aktuell for å være i et forhold.

Anonymkode: fa9d8...10b

Skrevet

Jeg anser ikke hobby-snakk som intimt... 
At hun har behov for å snakke om private ting, anser jeg ikke som utroskap. 
Så ja, jeg er enig med han om at du er sjalu. Jeg ville ikke reagert dersom samboer ville være en god og støttende venn for en dame. 

Anonymkode: 83d6f...199

Skrevet

Slutt å bli sammen med kjekke. 

Anonymkode: 1daea...bc6

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ser du ikke at han har valgt deg dom partner og henne som veninde?  

De hadde en vennskaps klaff, ikke kjæreste klaff. 

Ser ikke ut fra ts, at du skriver at de kan seksuell tone i meldingene, men personlig  tone. Det er to forskjellige ting.  Selvfølgelig snakker de om felles interesser du ikke har interesse av. Mye gøyere å snakke om hobby man deler med noen, enn noen som ikke forstår hobby språket.ingen grunn til å føle seg utenfor,  når du selv ikke involverer deg i det. 

Spm er jo litt iht hvordan hun er mot deg da, om hun respekterer deg i forholdet til typen din.

Jeg har mange kompiser. Og involverer meg skjeldent med damene deres, pga de blir raskt sjalu, selv om vi er som søsken.

Mange av de damene, skulle vel egentlig bare visst,  at uten vårt vennskap ville forholdene deres vært værre. For de hører på meg, når jeg sier de er urimelig mot dama si. Og ber de skjerpe seg. Så de kommer gjerne for å spørre om råd,  eller om de er litt kjip mot dama.da de har litt lett for å tenke mest på seg selv. Dette er ting de ikke tør å ta opp med kompiser, og ikke dama,  pga frykt for økt konflikt.  

På den måten klarer de å se seg selv bedre i eget forhold. Ikke en gang har damene deres blitt snakket ned eller feil om. Feks de kan ha spurt om merkelig oppførsel.  Og jeg spør da, hvilken tid i mnd er hun. Og minner de på at det kan være hormonell oppførsel,  når logikken forsvinner. 

Etterhvert forstår de forholdene sine bedre. Men nå plaprer jeg ikke om deres privat liv til hvermannsen heller da. 

Av og til skulle jeg ønske å bli kjent med damene deres, sa de er skikkelig fine folk. Men av erfaring holder jeg meg litt unna, fordi tonen endrer seg fort med partner i nærheten.  Alle går plutselig på nåler, ig stemning er ikke lenger god og avslappet 

Feks en kompis var alltid utro, og utydelig.  Og en løgnhals. Men jeg kunne se at han løy, og jeg kjente han så godt at jeg visste hva den riktige historien var ut fra løgnene ha serverte. Feks: du ble ikke henta, du kjørte i fylla igjen. Eller dama var utro, og jeg har ikke gjort noe... du ble sinna på henne,  gjorde det slutt uten å mene det og tar ikke kontakt og ber om unnskyld og anser henne som utro. Jeg kjente til henne også, som aldri har vært utro. Iallefall roet han ned egen oppførsel og de ble gift til slutt.  

Anonymkode: 36086...ba6

Skrevet
13 hours ago, Perfume said:

Å snakke om intime ting til venner av motsatt kjønn, ser jeg på som emosjonelt utroskap. Så jeg skjønner deg! 
Du er ikke sykelig sjalu bare av DEN grunnen.. ( Uten at jeg vet deres historie såklart)

Hvorfor? Det er jo dere kvinner som hele tiden påstår menn og kvinner kan være venner. Så hvorfor kan ikke han snakke med intime ting til en venn? Er det bare fordi dere kvinner da føler dere truet? Tipper dere hadde synes det var uproblematisk om denne intime snakkingen var med en annen kvinne som langt mindre pen enn dere selv, og da ikke ansees som en trussel. Mao dobbeltmoral fra deres side.

Anonymkode: f3e73...df2

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvordan ville du reagert om typen din nektet deg å snakke med en kamerat hvis vennskap du satt pris på?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor? Det er jo dere kvinner som hele tiden påstår menn og kvinner kan være venner. Så hvorfor kan ikke han snakke med intime ting til en venn? Er det bare fordi dere kvinner da føler dere truet? Tipper dere hadde synes det var uproblematisk om denne intime snakkingen var med en annen kvinne som langt mindre pen enn dere selv, og da ikke ansees som en trussel. Mao dobbeltmoral fra deres side.

Får inntrykk av at det er bare noe de sier for å støtte sine egne "vennskap", men så snart en mann har kvinnelige venner blir det sjalusi og hat.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Du har all grunn til å føle at han er emosjonelt utro. 

Dette er ufint og respektløs ovenfor deg som partner. 

Og det blir ikke bedre at han gaslighter deg som motsvar på dine rettferdige følelser ovenfor det han holder på med.

Han utviser en atferd som burde få alle alarmklokkene dine til å ringe. Du bør seriøst vurdere din fremtid sammen med han.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har aldri påstått av menn og kvinner kan være kun venner. Ikke ta alle kvinner over samme kam. 

For meg er det fordi jeg anser forholdet mitt som " hellig" og at noe skal forbeholdes kun dette forholdet. 

Det er noe helt annet å få gode råd av venner ( av begge kjønn) mer på generelt grunnlag. Ikke dele intime detaljer og særdeles IKKE med noen man tidligere har hatt noe med. For meg ville det uansett vært et stort NO -NO om min mann gjorde det med uansett hvem kvinne ( med unntak av sin mor) 

Skrevet

Om dette er noe som plager deg så snakk med han om det. Om han elsker deg så respekterer han det og dere kan finne en ordning som eventuelt kutte kontakten med henne.

Hadde kjæresten tatt opp noe som sårte han pga mine handlinger så hadde det aldri falt meg inn å klandre han eller bare kalt han sjalu og forsatt. Han er alt og ville ikke at mine handlinger skal sårer han.

Folk er alt for egosentriske og blir krenka alt for lett og klandrer de de sårer i stedet for å se seg selv i speilet.

Anonymkode: 3cef4...930

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...