AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #1 Skrevet 12. desember 2022 Jeg har falt for et jentenavn. Men etternavnet vil begynne på samme bokstav. Faktisk vil første og andre bokstav i fornavn og etternavn vil være like, type Janne Jansen, Nina Nilsen, Hanne Hansen. Hva tenker dere om slike navn? Er så usikker på om jeg skal prøve å finne et annet navn som jeg liker liker godt. Anonymkode: 2c89c...a48
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #2 Skrevet 12. desember 2022 Jeg hadde det en periode, og syntes det var ganske så greit. Kunne ha kallenavn med de to bokstavene og lett å signere på sms osv. Synes ikke det gjør noe i seg selv, men det må jo selvsagt være pent og klinke bra. Anonymkode: 23b5d...4ae 3
Gjest Athena Catalina Skrevet 12. desember 2022 #3 Skrevet 12. desember 2022 Jeg hadde ikke reagert på det.
Queen of the North Skrevet 12. desember 2022 #4 Skrevet 12. desember 2022 Personlig synes jeg det høres litt enkelt ut- men det er dere som skal trives med navnet, ikke jeg. Type Jan Johansen som er Norges mest vanlige navnekombinasjon. Blir litt mer variasjon hvis det kommer ett mellomnavn inn f eks Jan Erik Johansen eller Jan Fredrik Johansen. Eller Oda Eline Olsen har litt mer tyngde enn Oda Olsen. Spørs egentlig litt hva etternavnet er. Ett typisk - sen etternavn blir litt enkelt med kort fornavn uten mellomnavn. Hvis navnet er mer spenstig som f eks Wilhelmine Winterhagen så virker det mer gjennomtenkt enn enkelt. 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #5 Skrevet 12. desember 2022 Ideelt. Anonymkode: 42981...d09 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #6 Skrevet 12. desember 2022 Navnet skjemmer ingen. Du kan eventuelt legge til et fornavn til, eller ditt eget pikenavn, så får barnet "stykket opp" navnet litt? F eks Jan Olav Jansen eller Jan Stakkerud Jansen? Anonymkode: 7e5cf...304
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #7 Skrevet 12. desember 2022 Samboer har fornavn og etternavn som begynner med samme bokstav. Jeg synes det klinger godt og det er lett for andre å huske navnet. Anonymkode: 6ab8f...95c 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #8 Skrevet 12. desember 2022 At de TO første er samme er jo litt spesiellt da... men hadde vært enda verre hvis fornavnet slutter på samme bokstav som etternavnet begynner med. Det blir for dumt å hete Stianilsen, liksom. Anonymkode: 62b92...eef 1
Einus Skrevet 12. desember 2022 #9 Skrevet 12. desember 2022 Jeg tenker at det er viktig at navnet kan uttales på engelsk. Hva hvis barnet senere i livet vil flytte evt få seg jobb i engelsktalende land. Mange foreldre har fortrengt eller aldri tenkt den veien. Æ Ø Å, nå kan vel Å og Ø lages på tastatur, men Æ er verre.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #10 Skrevet 12. desember 2022 Har det selv, er greit nok. Men du må jo huske på at alle superheltene har samme bokstav i fornavn & etternavn! ; Peter Parker, Bruce Banner, Matt Murdoc, Stephen Strange (Lois Lane) osv osv . Tøffeste argumentet du kan go til ett barn. Anonymkode: bad82...7cd 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #11 Skrevet 12. desember 2022 Einus skrev (11 minutter siden): Jeg tenker at det er viktig at navnet kan uttales på engelsk. Hva hvis barnet senere i livet vil flytte evt få seg jobb i engelsktalende land. Mange foreldre har fortrengt eller aldri tenkt den veien. Æ Ø Å, nå kan vel Å og Ø lages på tastatur, men Æ er verre. Overhode ikke det TS lurte på, men siden du bringer det på banen har jeg selv erfaring med en Æ i navnet. Helt uproblematisk i utlandet. Kan skrives ae eller kun a. Ikke lag problemer som ikke finnes. Anonymkode: 77be0...db3 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #12 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): At de TO første er samme er jo litt spesiellt da... men hadde vært enda verre hvis fornavnet slutter på samme bokstav som etternavnet begynner med. Det blir for dumt å hete Stianilsen, liksom. Anonymkode: 62b92...eef Jeg burde ha presisert at bokstav nr 2 uttales anderledes enn den skrives😅 Altså f.eks Lara Laave (uttales låve). Anonymkode: 2c89c...a48
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #13 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har det selv, er greit nok. Men du må jo huske på at alle superheltene har samme bokstav i fornavn & etternavn! ; Peter Parker, Bruce Banner, Matt Murdoc, Stephen Strange (Lois Lane) osv osv . Tøffeste argumentet du kan go til ett barn. Anonymkode: bad82...7cd Det har du så absolutt rett i! Anonymkode: 2c89c...a48 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #14 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har falt for et jentenavn. Men etternavnet vil begynne på samme bokstav. Faktisk vil første og andre bokstav i fornavn og etternavn vil være like, type Janne Jansen, Nina Nilsen, Hanne Hansen. Hva tenker dere om slike navn? Er så usikker på om jeg skal prøve å finne et annet navn som jeg liker liker godt. Anonymkode: 2c89c...a48 ser ikke problemet Anonymkode: 462dd...e2d
Maskinfører Skrevet 12. desember 2022 #15 Skrevet 12. desember 2022 Bestefar hadde det 🙂 Intialene var SS stod det på kniven barbermaskinen også 🙂 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #16 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har falt for et jentenavn. Men etternavnet vil begynne på samme bokstav. Faktisk vil første og andre bokstav i fornavn og etternavn vil være like, type Janne Jansen, Nina Nilsen, Hanne Hansen. Hva tenker dere om slike navn? Er så usikker på om jeg skal prøve å finne et annet navn som jeg liker liker godt. Anonymkode: 2c89c...a48 Kjempeharry synes jeg. Hadde en lærer som heter Kristian Kristiansen og jeg tenker at foreldrene hadde dårlig fantasi. Ikke gjør det mot ungen din. Anonymkode: c7545...cf5
AnonymousBruker Skrevet 12. desember 2022 #17 Skrevet 12. desember 2022 Samma det vel, tenker at det egt er litt fint jeg.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #18 Skrevet 12. desember 2022 Maskinfører skrev (1 minutt siden): Bestefar hadde det 🙂 Intialene var SS stod det på kniven barbermaskinen også 🙂 Som hos nazistene? Anonymkode: c7545...cf5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #19 Skrevet 12. desember 2022 Det klinger veldig fint syns jeg. Alliterasjon heter det. At ord begynner på samme konsonant eller ulik vokal. Det er et litterært virkemiddel mye brukt i lyrikk. Anonymkode: e22c2...0ab 1 2
Maskinfører Skrevet 12. desember 2022 #20 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som hos nazistene? Anonymkode: c7545...cf5 De brukte vel runer han levde under krigen og satt på Grini det ryktes at han var motstandsmann søstra drev på med en tysker og hun anga han han snakket aldri om søstra etter 1945 selv om mor spurte og gravde Så ikke kom å si at jeg var Nazist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå