Gå til innhold

Hva skjer? Mensen på mensen på mensen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg mensen for tredje gang på 5 uker. Første gang i begynnelsen av november. Pause en uke. Ny mens i 5-6 dager. Pause 5 dager, ny mens..

Det skal sies at jeg er 47 og nærmer meg sikkert overgangsalder. Men når jeg var hos gyn i september var det ingen tegn til dette. Har vært litt uregelmessig hele høsten, ca tre uker mellom hver mens (syklus på 21 dg) i stedet for fire. 

Har nylig tatt celleprøve og alt er helt fint. 

Hva gjør jeg? Orker ikke alle disse blødningene. Blør også mer enn normalt. 

Har et stressende liv men ikke noe mer påfallende de siste mnd enn normalt. 

Noen råd?? Legen foreslo prevensjon... (la nettopp ut et innlegg om det og, for jeg må jo tenke på hva slags prevensjon evt) Veldig redd for hormontrøbbel... 

Har ingen andre symptom på overgangsalder evt.... 

Noen råd? 

Anonymkode: 85019...8db

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nå har jeg mensen for tredje gang på 5 uker. Første gang i begynnelsen av november. Pause en uke. Ny mens i 5-6 dager. Pause 5 dager, ny mens..

Det skal sies at jeg er 47 og nærmer meg sikkert overgangsalder. Men når jeg var hos gyn i september var det ingen tegn til dette. Har vært litt uregelmessig hele høsten, ca tre uker mellom hver mens (syklus på 21 dg) i stedet for fire. 

Noen råd?? Legen foreslo prevensjon... (la nettopp ut et innlegg om det og, for jeg må jo tenke på hva slags prevensjon evt) Veldig redd for hormontrøbbel... 

Noen råd? 

Tok de uvidet celleprøve? De gjør sjeldent det om de ikke mistenker kreft eller du spør. Noen er flink å ta det og andre tar den vanlige. Den fanger ikke opp alt.

Kan det være koronavaksinen?

Er du i en stresset periode?

Fikk du ikke noe svar der?

Anonymkode: bb449...23a

Skrevet

Overgansaldren kan vel ses via en blodprøve, pga østrogennivået.. 

Blodprøve?

Anonymkode: 02a89...ec5

Skrevet

Man trenger vel ikke ha flere tegn for at det skal være perimenopause eller menopause..?

Skrevet

Jeg blødde i 6 mnd, men hadde overproduksjon av noe som het prolaktin

Skrevet
svartkatt skrev (1 minutt siden):

Man trenger vel ikke ha flere tegn for at det skal være perimenopause eller menopause..?

Man blør vel skjeldnere og mindre av det. Ikke hyppig som en foss?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man blør vel skjeldnere og mindre av det. Ikke hyppig som en foss?

Det er forskjell på folk

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen råd? 

Jeg holdt på sånn pga muskelknuter i livmor. Blødde såpass mye at jeg flere ganger holdt på å gå i dørken. Blodprøve viste nesten tomme jernlager og B12 mangel. Begynte på sprøyter for å få dette opp igjen og opererte vekk livmor. Jeg fikk ett helt nytt liv.

Kan ikke anbefale noe prevensjon, da jeg bare har brukt p-piller maks 3 år i mitt liv.

K53

Anonymkode: 45fc7...30d

Skrevet

Var uregelmessig i kanskje 3 måneder etter jeg hadde corona. 43 år. 

Anonymkode: 8f4a7...7af

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Var uregelmessig i kanskje 3 måneder etter jeg hadde corona. 43 år. 

Anonymkode: 8f4a7...7af

Hm, kanskje derfor jeg har hatt uregelmessig mens? Hadde corona i sommer, og har for første gang på 20 år vært uregelmessig. Jeg trodde det var kostholdet,siden jeg gjorde store endringer med det i sommer. 

Anonymkode: 210aa...72d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...