Gå til innhold

Når er sist gang du fikk deg en god latter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En god latter forlenger livet sies det. Har du hatt noen morsomme opplevelser i det siste?

Jeg dro til fastlegen for å få en legeerklæring på at jeg trengte utsatt eksamen. På legekontoret hadde de fått nytt datasystem så fastlegen satt der med to skjermer foran seg, rene aksjemegleren.  Vi enige om hva han skulle skrive og jeg dro hjem med papirene.  Jeg hadde mobilen på lydløs og så ikke før etter en time at legekontoret hadde forsøkt å ringe meg 5 ganger, og lagt igjen en melding om at jeg hadde fått feil papirer med meg. 

På denne erklæringen som var til juridisk fakultet, så hadde han tydeligvis brukt noe klipp og lim fra en henvisning, så der sto det noe svært personlig om mine underlivsproblemer og at jeg hadde  en tarmsykdom. i tillegg til mine psykiske problemer.  på slutten sto det " er medisinert".  Slik det sto, så kunne det nærmest tolkes som en advarsel til juridisk fakultet.   Fastlegen hadde fått panikk etter at han fant det ut og var redd for at jeg hadde levert dette til fakultetet. Ikke bare var det " too much information, men det hadde også vært brudd på taushetsplikten.   Jeg så for meg hvordan de hadde reagert på instituttet om de fikk se de papirene. De hadde nok lurt på hva som feilte denne fastlegen, og om han hadde forstått hva som var meningen med skrivet. Det ble i hvertfall helt tragikomisk hvordan denne såkalte erklæringen ble seende ut.  Nå er det sånn at jeg selv må ta bilde av papirene og sende det digitalt, så det skulle mye til for at jeg ikke hadde sett at det var helt feil papirer.

En jeg har blitt kjent med studerer til å bli jurist, og hadde et halvt års praksis oppi Finnmark hvor hun skulle vurdere voldsoffersaker. Det ble en del triste saker hun måtte lese igjennom og gi avslag pga mangel på bevis. Så var det en sak som var veldig morsomt skrevet. Fyren som siktet for et overgrep kom et hendelsesforløp  som hørtes ut som en situasjonskomedie " jeg kom inn i rommet og sa Hallo. Så sa hun hallo. Så spurte jeg: sover du? Og hun svarte nei..  Det blir jo helt feil å le av slike saker men ut fra forklaringen til fyren så var han helt blåst i hodet.  Jeg så for meg hvordan dommere i en rettssak hadde reagert om noen skulle lese opp denne forklaringen, og om de hadde klart å holde maska. 

Anonymkode: 78043...1ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og sønnen min på 8 år har like sprø humor og er den eneste jeg har ledd på meg latterkrampe med i voksen alder. I helga lekte vi bokstav-lek med å finne dyr, tv-figurer osv. etter alfabetet, og det sporet som vanlig av. Da vi hadde kommet til P var det blitt postmann pack-man, som spiste alle pakkene. . Og vi lo

Anonymkode: e20fd...fa8

• Liker 1
Skrevet

På fredag fikk jeg en tekstmelding fra Obs Bygg der det stod:

" Gratulerer du vant gårsdagens adventskonkurranse, og premien er 15 kvm Pergo valgfri laminat!"🤣

Jeg kan overhodet ikke huske at jeg har meldt meg på Obs Bygg sin Facebook julekalender, siden jeg ikke har gulv å legge laminat på men bor midlertidig hos typen.🙈

Jeg har nok ikke sett nøye på hva jeg har klikket på Facebook.😀

Anonymkode: 221c5...c37

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.12.2022 den 21.22):

På fredag fikk jeg en tekstmelding fra Obs Bygg der det stod:

" Gratulerer du vant gårsdagens adventskonkurranse, og premien er 15 kvm Pergo valgfri laminat!"🤣

Jeg kan overhodet ikke huske at jeg har meldt meg på Obs Bygg sin Facebook julekalender, siden jeg ikke har gulv å legge laminat på men bor midlertidig hos typen.🙈

Jeg har nok ikke sett nøye på hva jeg har klikket på Facebook.😀

Anonymkode: 221c5...c37

Hva gjorde du med premien? Solgte du videre?

Anonymkode: 78043...1ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...