AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #1 Skrevet 12. desember 2022 Hei! Jeg har takket ja til Naiwanel i stedet for Yasminelle (eneste hormonprevensjonen jeg har brukt i alle år og aldri opplevd noe rart), og brukt noen brett nå. Jeg fulgte de korrekt alle de første gangene, men nå tenkte jeg å utsette mensen. Jeg hoppet derfor over sukkerpillene, men på dag 6 fikk jeg altså mensen?! Jeg har merket at jeg har hatt ømme bryst og menssmerter på disse pillene her, men ikke tenkt noe over det. Nå lurer jeg på om de i det hele tatt funker?? Noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 0fe1c...f97
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #2 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei! Jeg har takket ja til Naiwanel i stedet for Yasminelle (eneste hormonprevensjonen jeg har brukt i alle år og aldri opplevd noe rart), og brukt noen brett nå. Jeg fulgte de korrekt alle de første gangene, men nå tenkte jeg å utsette mensen. Jeg hoppet derfor over sukkerpillene, men på dag 6 fikk jeg altså mensen?! Jeg har merket at jeg har hatt ømme bryst og menssmerter på disse pillene her, men ikke tenkt noe over det. Nå lurer jeg på om de i det hele tatt funker?? Noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 0fe1c...f97 Hvorfor byttet du? Hvis du var fornøyd? Det er alltid en risiko å bytte prevensjon, ihvertfall P-piller. Og når man bytter prevensjon på den måten, så tar det litt tid før kroppen vender seg til dem. Dette er helt normal, og ville ikke anbefalt å hoppe over mensen ved et helt nytt merke den første måneden. Det tar 3-6 måneder for kroppen å vende seg til P-piller, og det gjelder også når man bare bytter om til et nytt merke. Fortsett å ta sukkerpiller, men neste brett - ikke hopp over mensen. Anonymkode: 9a1a8...2e0
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #3 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor byttet du? Hvis du var fornøyd? Det er alltid en risiko å bytte prevensjon, ihvertfall P-piller. Og når man bytter prevensjon på den måten, så tar det litt tid før kroppen vender seg til dem. Dette er helt normal, og ville ikke anbefalt å hoppe over mensen ved et helt nytt merke den første måneden. Det tar 3-6 måneder for kroppen å vende seg til P-piller, og det gjelder også når man bare bytter om til et nytt merke. Fortsett å ta sukkerpiller, men neste brett - ikke hopp over mensen. Anonymkode: 9a1a8...2e0 Ordla meg litt feil, fortsett på brettet nå - men ta sukkerpiller når du kommer til dem. Anonymkode: 9a1a8...2e0
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #4 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvorfor byttet du? Hvis du var fornøyd? Det er alltid en risiko å bytte prevensjon, ihvertfall P-piller. Og når man bytter prevensjon på den måten, så tar det litt tid før kroppen vender seg til dem. Dette er helt normal, og ville ikke anbefalt å hoppe over mensen ved et helt nytt merke den første måneden. Det tar 3-6 måneder for kroppen å vende seg til P-piller, og det gjelder også når man bare bytter om til et nytt merke. Fortsett å ta sukkerpiller, men neste brett - ikke hopp over mensen. Anonymkode: 9a1a8...2e0 Fordi da de som har utdannet seg for å jobbe på et apotek, og jobber der, sier at det er INGEN forskjell, trodde jeg det var ingen forskjell… Jeg skulle jo hoppe over mensen - av mange praktiske årsaker. Det var jo helt uproblematisk med Yasminelle… Anonymkode: 0fe1c...f97
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #5 Skrevet 12. desember 2022 Noen ganger går det fint å hoppe over, andre ganger ikke. Kroppen er ikke en helt nøyaktig maskin. Anonymkode: 24f22...2a8
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #6 Skrevet 13. desember 2022 Sier som den over meg, noen ganger går det fint og hoppe over og andre ganger ikke. Er det lenge siden du hoppet over blødningen sist? Anonymkode: 16ecf...24d
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #7 Skrevet 13. desember 2022 Det er helt identiske piller, så selve byttet har ikke noe å si. Men man er ikke 100% garantert å kunne styre mensen til en hver tid med p-piller (eller andre hormonpreparater). Anonymkode: 5dc58...ddc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå