Gå til innhold

Falsk krupp og barnehage

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Datteren vår fikk påvist falsk krupp av legen i dag. Hun har vært hes og hostet en del hele helgen. Ikke så mye på dagtid, men en stund etter at hun har sovnet. Hoster av og på i kanskje 1-1.5 time før det blir helt stille resten av natten. Hun våkner i fin form på morningen. Allmenntilstanden er bra å ingen feber. Nå er vi på dag 3 å formen hennes er fortsatt bra utenom litt hoste. Er det innafor å sende henne i barnehagen i morgen hvis formen er lik sånn som i dag? Er første gang hun har det så jeg blir så usikker.

Anonymkode: 3e9f1...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde sendt i bhg om formen er god og ingen feber. Den ene sønnen min slet med falsk krupp og det kunne vare i ukesvis om nettene. Kunne jo ikke hatt ham ute av bhg i flere uker når formen var helt fin ellers.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sa ikke legen noe? Hadde ringt og spurt de jeg 🙂

Anonymkode: 9553e...033

Han sa at vi måtte bare se det ann. Ikke noe mer enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera Vinge skrev (35 minutter siden):

Hadde sendt i bhg om formen er god og ingen feber. Den ene sønnen min slet med falsk krupp og det kunne vare i ukesvis om nettene. Kunne jo ikke hatt ham ute av bhg i flere uker når formen var helt fin ellers.

Okay! Da heller jeg litt mer over på å sende henne i barnehagen i morgen. Trenger ikke å levere henne så tidlig så kan se det ann litt å. Er luciafeiring i morgen å hun har veldig lyst til å delta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å holde barnet hjemme pga falsk krupp. Det er allmenntilstand som blir avgjørende her, og selvfølgelig om det er feber - men det er det jo sjelden ved falsk krupp. 

Anonymkode: 6a989...9a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en med krupp. Null stress med barnehage siden det er natta det oppstår. Om det blir så mye at de ikke får sovet om natta blir det jo noe annet siden de da er for slitne for barnehage. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomas77 skrev (14 timer siden):

Vi har en med krupp. Null stress med barnehage siden det er natta det oppstår. Om det blir så mye at de ikke får sovet om natta blir det jo noe annet siden de da er for slitne for barnehage. 

Hoster barnet deres på dagtid? Er barnet hes? Vi holdt henne hjemme i går og i dag fordi hun sover lite på natten grunnet hosten å så hoster hun litt på dagtid. Ingen feber og allmenntilstanden er god. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Hoster barnet deres på dagtid? Er barnet hes? Vi holdt henne hjemme i går og i dag fordi hun sover lite på natten grunnet hosten å så hoster hun litt på dagtid. Ingen feber og allmenntilstanden er god. 

Har hendt at vi har hatt noe bjeffende hoste på kveldstid fra ca 5-6 om kvelden. Nesten alltid heshet sammen med krupp. Hvis dere har gjentagende runder kan det være verdt å høre med fastlege om kortisonpreparater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...