AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #1 Skrevet 12. desember 2022 Hvor går grensen for hva som er greit og ikke? Må jeg ta hensyn til en perifer bekjent jeg er venn med på Facebook, har skrevet gratulerer med dagen til i mange år men ikke møtt siden vi tilfeldigvis hang på de samme festene i tenårene for 15-20 år siden? De har tre barn sammen så det kan bety at jeg må involvere meg med henne om jeg involverer meg med han. Anonymkode: 3eceb...e90
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #2 Skrevet 12. desember 2022 For meg så kommer det an på hvor godt jeg kjenner eksem hans. Er det ei venninne hadde jeg ikke gjort det, en bekjent eller "gammel" skolevenninne kunne gått. Men igjen, kjenner ei som er gift med eksen til søsteren sin.. Anonymkode: 009b5...cb4 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #3 Skrevet 12. desember 2022 Så sant man ikke må omgåes jevnlig sosialt (utenom i forbindelse med barn) tenker jeg at man ikke eier ekser for evig og alltid. Er det mange år siden i tillegg bør det i hvert fall være uproblematisk. Man trenger ikke gå inn for å sjekke opp eksene til folk man kjenner godt, spesielt om det bare er for sex, men ting skjer. Hvis min venninne og en eller annen eks. (og jeg har noen 😄) faller for hverandre og blir et par så får jeg bare forholde meg til det, vi er voksne mennesker. Ville kanskje ikke blitt superbegeistret om en av mine nærmeste venninner ble sammen med han jeg har barn med, men utover det… En eks ble sammen med eksdama til en av sine beste venner (litt usikker på om det var en overlapp der også), den tok det nok litt tid å komme over. De henger visst ikke sammen alle tre, men de to er venner igjen. Anonymkode: d1e45...149
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #4 Skrevet 13. desember 2022 Tror jeg ville unngått dette. Det er så lett å si at "vi er alle voksne mennesker" og sånt, men i realiteten kjennes det veldig rart for de fleste. Det hadde vært litt annerledes om de ikke hadde barn, men når de har flere barn sammen, vil du komme i kontakt med eksen før eller siden. Ville ikke ha likt meg i den situasjonen. Anonymkode: ae668...748
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #5 Skrevet 13. desember 2022 Det vil antagelig bli drama, men om du liker drama så er det sikkert bare å kjøre på.. Anonymkode: 0a73b...e00
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #6 Skrevet 13. desember 2022 Ei gammel skolevenninne ble sammen med min eks. Var ingen problem for meg. Anonymkode: 751df...5fd
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #7 Skrevet 13. desember 2022 "ta eksen"? Virker umodent. Om du vil starte et forhold med noen som har historie med en bekjent drøfter dere dette sammen, det er gjerne eksen som vet hvordan den personen blir å reagere. Anonymkode: af447...181 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #8 Skrevet 13. desember 2022 Om man synes noen er digg er det alltid innafor å ligge Anonymkode: 41414...363
Gjest ti10 Skrevet 13. desember 2022 #9 Skrevet 13. desember 2022 Nei, det synes jeg ikke. På mindre steder vil det jo alltid være slik at man kjenner eller vet hvem eksen til folk er.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #10 Skrevet 13. desember 2022 Kjør på! Hadde det vært en nær venninne ville jeg holdt meg unna, men dere er kun gamle bekjente. Anonymkode: dcfbc...749
GrønnNellik68 Skrevet 14. desember 2022 #11 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 12.12.2022 den 17.05): Hvor går grensen for hva som er greit og ikke? Må jeg ta hensyn til en perifer bekjent jeg er venn med på Facebook, har skrevet gratulerer med dagen til i mange år men ikke møtt siden vi tilfeldigvis hang på de samme festene i tenårene for 15-20 år siden? De har tre barn sammen så det kan bety at jeg må involvere meg med henne om jeg involverer meg med han. Anonymkode: 3eceb...e90 På bøgda der jeg kommer i fra er det vanlig. Blir d slutt mellom noen par så ser det ut som de flytter inn til en av de ny single. Lite å velge i antagelig 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #12 Skrevet 22. desember 2022 Helt greit. Ville holdt meg unna eksen til nære venner og familie. Anonymkode: 4075a...816
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #13 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 12.12.2022 den 17.05): Hvor går grensen for hva som er greit og ikke? Må jeg ta hensyn til en perifer bekjent jeg er venn med på Facebook, har skrevet gratulerer med dagen til i mange år men ikke møtt siden vi tilfeldigvis hang på de samme festene i tenårene for 15-20 år siden? De har tre barn sammen så det kan bety at jeg må involvere meg med henne om jeg involverer meg med han. Anonymkode: 3eceb...e90 Venninners ekser er fy fy. Ellers begynner jeg helst på blanke ark et sted der jeg ikke vet noe særlig om hvem fyren har vært med før meg. Anonymkode: f6de6...e7d 1
Flintis Skrevet 23. desember 2022 #14 Skrevet 23. desember 2022 GrønnNellik68 skrev (På 14.12.2022 den 7.11): På bøgda der jeg kommer i fra er det vanlig. Blir d slutt mellom noen par så ser det ut som de flytter inn til en av de ny single. Lite å velge i antagelig Det spørs hvilke grenser en setter for seg selv. Personlig opplevde jeg at en dame sa hun hadde blitt anbefalt meg av stemoren sin, jeg brød meg ikke om anbefalingen da hun hadde vært sammen med en barndomsvenn i tre uker ti år før. Det hører vel også med til historien at jeg var ung og jomfruelig og ikke ville være inbilsk og regnet med at jeg var mer "stesvigermors" drøm. Barndomsvennen gjorde som du sier da forholdet hans røk etter lang tid. Damen flyttet til utlandet og fikk seg mann der.
Gjest Vetatjegikkevet Skrevet 23. desember 2022 #15 Skrevet 23. desember 2022 I ditt tilfelle ser jeg virkelig ikke noe problem. Det bli mye begrensninger på hvem man skal få en sjanse med om en hver som en gang i tiden har vært involvert med en bekjent skal være utelukket. På mer generell basis: Er det eksen til et familiemedlem eller en venn du fortsatt omgås ville jeg tatt en grundig vurdering på: - er det lenge siden det ble slutt og har begge tydelig gått videre - gjorde de det slutt på en voksen måte og har et ryddig forhold til hverandre nå - er det en person du tror kan være en livspartner, ikke bare litt moro Hvis ja på alle tre punkter over mener jeg man faktisk har lov å «ta» en venn sin eks også. Det er selvsagt lurt å spille med åpne kort så ingen blir overrasket. Men jeg ønsker i hvert fall ikke å begrense en venn eller eks sin mulighet til å finne lykken om jeg selv har gått videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå